۱۰۴۳۷۹۷
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

شادی مردم به هزاران جام می‌ارزد

بازیکنان جدید پرسپولیس باید بیش از این‌ها تلاش کنند، امیدوارم محرومیت آل‌کثیر لغو شود و به فینال برسد.

روزنامه فرهیختگان: بازیکنان جدید پرسپولیس باید بیش از اینها تلاش کنند، امیدوارم محرومیت آل‌کثیر لغو شود و به فینال برسد.

پرسپولیسی‌ها برای دومین‌بار درطول سه فصل گذشته توانستند مجوز حضور در فینال آسیا را به دست بیاورند و البته این‌بار آنها به‌جای برانکو، یحیی گل‌محمدی را بالای سر خود می‌دیدند و خبری هم از لشکر مصدومان و محرومان و حضور با پنجره‌های بسته در رقابت‌ها نبود تا سرخ‌ها با دستی پر پا به میدان رقابت با حریفان قدرتمند آسیایی بگذارند. شاید گفتن این موضوع تکراری باشد اما باید قبول کرد تیم‌های ایرانی از لحاظ مهره و سرمایه‌گذاری به گرد پای باشگاه‌های متمول عربی و شرق آسیا هم نمی‌رسند و اگر موفقیتی حاصل می‌شود، باید آن را به حساب کیفیت بازیکنان ایرانی در آسیا، تلاش بیشتر و دوندگی بی‌امان‌شان بگذاریم.

سرخ‌ها در این رقابت‌ها چند بازیکن مثل بوژیدار رادوشوویچ، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن و امید عالیشاه را از رقابت‌های لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸ به‌همراه خود داشتند که از تجربه بالاتری نسبت به سایر بازیکنان این تیم برخوردار بودند. بعد از قطعی‌شدن حضور سرخ‌ها در فینال آسیا فرصتی دست داد با یکی از این نفرات که قطعا باتجربه‌ترین‌شان نیز هست گفت‌وگو کنیم. سیدجلال حسینی، کاپیتان پرافتخار قرمزهای پایتخت که یک جام آسیایی را در ویترین افتخاراتش کم دارد به سوالات «فرهیختگان» پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید.

دومین فینال در ۳ فصل اخیر چه حسی دارد؟

خدا را شکر می‌کنم. قطعا باید خوشحال‌ترین آدم‌های کره خاکی پرسپولیسی‌ها و مردم ایران باشند. در این شرایط سختی که مردم دارند، وقتی پیروزی ما توانست خنده را بر لبان آنها بنشاند و باعث شود برای یک روز هم که شده فارغ از تمام مشکلات در خیابان‌ها به شادی بپردازند، برای ما کافی است و باعث می‌شود خستگی از تن تمام اعضای کادرفنی، بازیکنان و همه نفراتی که کمک کردند تا پرسپولیس به اینجا برسد دربیاید. این خوشحالی و آرامش مردم برای ما به‌اندازه ۱۰ جام قهرمانی ارزش دارد.

در این بازی‌ها اتفاقات زیادی را تجربه کردید. 3 سال قبل در آستانه دیدار حساس نیمه‌نهایی مقابل الهلال طارمی محروم شد، این‌بار هم مقابل یک نماینده دیگر سعودی این اتفاق رخ داد.

ما پیش از اینکه پا به این رقابت‌ها بگذاریم خودمان را برای خیلی اتفاقات بدتر از این آماده کرده بودیم. خدا را شکر پرسپولیس در این سال‌ها یک پای ثابت بازی‌های آسیایی بوده و بازیکنان این تیم با فضایی که در این رقابت‌ها علیه تیم‌های ایرانی وجود دارد آشنا هستند. با توجه به قدرت و نفوذ چند تیم آسیایی در کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌دانستیم قرار است چه بلایی سرمان بیاورند و با آمادگی کامل پا به این رقابت‌ها گذاشتیم. منتها آنها به اینجای کار فکر نکرده بودند که بچه‌های پرسپولیس با عزمی جزم راهی دوحه شده‌اند تا برای موفقیت و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا تا پای جان تلاش کنند. الحق‌والانصاف خیلی هم تلاش کردند و لحظه‌به‌لحظه تمام بازی‌هایی که انجام دادند جنگیدند تا بتوانیم به فینال بازی‌ها برسیم و دل هواداران خوب‌مان را شاد کنیم.

موضوعی که خیلی در ایران به چشم می‌آمد نگرانی هواداران پرسپولیسی بود که از حاشیه‌هایی که برای شما درست می‌شد گلایه‌مند بودند.

آنها را لحظه‌به‌لحظه درکنار خودمان حس می‌کردیم و انرژی مثبتی را که در پیام‌هایشان بود دریافت می‌کردیم. واقعا جای خالی آنها را روی سکوها حس می‌کردیم و می‌دانستیم که اگر آنها همراه‌مان بودند می‌توانستیم برای حریفان یک جهنم بسازیم. اما متاسفانه شرایط بدین شکل بود که این روزها نتوانیم از نزدیک حضورشان را حفظ کنیم اما انرژی فوق‌العاده‌شان همیشه با ما بود و فکر می‌کنم حضور در فینال کمترین کاری بود که می‌توانستیم برای محبت آنها انجام دهیم.

بازی با النصر سخت‌ترین دیدار شما در این رقابت‌ها بود. هم عربستانی‌ها نفرات خوبی داشتند و هم از خارجی‌های باکیفیت و گرانقیمتی بهره می‌بردند.

بازی با تیم‌های عربستانی همیشه سخت بوده و آنها همیشه مقابل تیم‌های ایرانی با انگیزه و انرژی بالایی ظاهر می‌شوند. البته شرایط مالی آنها هم بسیار خوب است و می‌توانند با جذب بازیکنان باکیفیت خارجی تیم‌های پرقدرتی بسازند. النصر هم که حریف نیمه‌نهایی پرسپولیس بود از این قاعده مستثنی نبود و آنها علاوه‌بر ستاره‌هایی که در تیم داشتند، یک مجموعه خوب و کامل بودند که می‌دانستیم کار سختی برای شکست دادن‌شان داریم. بچه‌های ما در این بازی‌ها توانستند بازیکنان خوب حریف را کنترل کنند و روند بازی‌شان را برهم بزنند و حتی این شانس را داشتیم که در جریان بازی نتیجه را به‌نفع خودمان کنیم. گلی هم که خوردیم روی یک ضربه پنالتی بود و نشان دادیم چیزی از این تیم پرهزینه کم نداریم.

شناختی از تیم‌های شرق آسیا که یکی‌شان حریف شما در فینال خواهد بود، دارید؟

دیگر نمی‌توانیم بگوییم کدام تیم خوب است و کدام تیم بد. قطعا تیم‌هایی که به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده‌اند جزء بهترین‌های کشورشان هستند و تیمی که به فینال می‌رسد هم با سختی و اندکی فاصله کیفی می‌تواند به این مرحله صعود کند. تیم‌های شرق آسیا هم تیم‌های بسیار خوبی هستند که آنها هم خارجی‌های زیاد و باکیفیتی دراختیار دارند و مشخص است که با این کار فوتبال‌شان هم پیشرفت کند. ژاپن و کره‌جنوبی را که دیگر همه می‌شناسند و می‌دانند که چه فوتبال خوب و حساب‌شده‌ای دارند. چینی‌ها هم چندسالی است که سرمایه‌گذاری خوبی در این رقابت‌ها انجام داده‌اند و توانسته‌اند خودشان را به سطح خوبی برسانند. به‌نظر من تیمی که به فینال آسیا می‌رسد و می‌خواهد قهرمان شود نباید برایش اهمیتی داشته باشد که نام حریفش چیست و از چه بازیکنانی بهره می‌برد. در این بازی باید با تمام قوا و توان بازی کنیم تا به موفقیت برسیم و خدا را شکر که زمان خوبی برای آمادگی این دیدار دراختیار داریم.

شما هم در ویترین افتخارات‌تان یک جام آسیایی کم دارید و همین موضوع انگیزه‌تان را چندبرابر می‌کند.

قطعا هیچ بازیکنی بدش نمی‌آید که جام پرارزش لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه‌اش داشته باشد اما برای من پرسپولیس و هوادارانش مهم هستند و امیدوارم با دعای خیر آنها و خواست خداوند متعال بتوانیم این‌بار قهرمان آسیا شویم و هواداران‌مان را خوشحال کنیم.

به‌نظر می‌رسد جام‌جهانی باشگاه‌ها هم به پرسپولیس نزدیک است و هواداران می‌توانند امیدوار باشند که تیم محبوب‌شان را درمقابل قدرت‌های خوب دنیا ببینند.

با توجه به شرایط کرونایی و تغییر در تقویم بازی‌های فیفا هنوز مشخص نیست که تکلیف این بازی‌ها چیست و به چه شکلی قرار است برگزار شود و اصلا برگزار می‌شود یا نه. ما فعلا باید تمرکز خودمان را روی بازی فینال بگذاریم و همان‌طور که تا اینجای کار قدم‌به‌قدم پیش رفتیم، حالا هم فقط به این بازی مهم فکر کنیم. باید برای این بازی برنامه‌ریزی بکنیم چراکه فینال یک بازی حساس، خیلی بزرگ و مهم است که نباید لحظه‌ای از آن غفلت کنیم و تمرکزمان را از آن برداریم.

خیلی‌ها خریدهای جدید پرسپولیس را یکی از عوامل موفقیت تیم در آسیا می‌دانند. شما این نفرات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خب این بازیکنان هم زحمت زیادی کشیدند و در حد توان برای پرسپولیس بازی کردند اما نظر من این است که آنها باید خیلی تلاش کنند و بیشتر از این زحمت بکشند تا بتوانند رضایت هواداران را کسب کنند. آنها باید بدانند به کجا آمده‌اند و پیراهن چه تیمی را بر تن کرده‌اند و حسابی تمرین کنند تا روزبه‌روز بهتر شوند و بتوانند به تیم کمک کنند.

به‌عنوان سوال آخر؛ محرومیت آل‌کثیر به‌شدت هواداران پرسپولیس را ناراحت کرد. فکر می‌کنید این محرومیت بخشیده شود؟

در این مورد فکر می‌کنم اظهارنظر من دردی را دوا نمی‌کند و این موضوعی است که در این شرایط به باشگاه ربط دارد و آنها باید تلاش خود را برای بخشش محرومیت این بازیکن آغاز کنند و با دفاع خوب خود باعث شوند این حکم شکسته شده و او به جمع بازیکنان تیم برای بازی‌های آینده اضافه شود. امیدوارم که این موضوع درنهایت انجام شود و با تیمی کامل به فینال آسیا برویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لنگ

      فازت چیه.

    • بدون نام

      امیدوارمآل کثیر برای فینال برگرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج