۱۰۴۳۹۵۳
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

پایان دوران تلخ ویلموتس با درخشش ستاره‌های جدید

لیست دراگان اسکوچیچ شگفتی‌هایی به همراه داشت و چند بازیکن در شرایطی بحرانی و البته بدون تجربه آنچنانی در تیم ملی، مورد اعتماد و وثوق قرار گرفته‌اند.

ورزش سه: لیست دراگان اسکوچیچ شگفتی‌هایی به همراه داشت و چند بازیکن در شرایطی بحرانی و البته بدون تجربه آنچنانی در تیم ملی، مورد اعتماد و وثوق قرار گرفته‌اند.
پایان دوران تلخ ویلموتس با درخشش ستاره‌های جدید
ماه‌ها انتظار برای رونمایی از اولین لیست سرمربی کروات تیم ملی خاتمه یافت و دو بازی دوستانه برابر ازبکستان و مالی فرصتی است تا با تیم ملی ورژن دراگان اسکوچیچ آشنا شویم؛ لیستی که البته با سورپرایزهایی ویژه نیز همراه بود و علاوه بر دعوت از چند بازیکن جوان، ملی‌پوشان با تجربه‌ای از تیم ملی دور ماندند.
در واقع عدم حضور بازیکنان باتجربه و کارکشته‌ای نظیر امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، کریم انصاری‌فرد و حتی سعید عزت‌اللهی و رامین رضائیان که پس از جام ملت‌های 2015 کم کم خودشان را به ترکیب اصلی تیم ملی رسانده بودند، از نکات جالب توجه این لیست به شمار می‌رود و در عوض بازیکنانی نظیر سیامک نعمتی، عارف غلامی، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، مجتبی نجاریان به عنوان جوان‌ترین عضو در خط دفاعی به فهرست تیم ملی وارد شده‌اند و در خط میانی و هجومی نیز بازیکنانی نظیر امید نورافکن، مهدی قایدی، احمد نوراللهی، علی کریمی، کاوه رضایی و علی قلی‌زاده فرصت بسیار ارزشمندی برای نشان دادن توانایی‌هایشان پیدا کرده‌اند.
پایان دوران تلخ ویلموتس با درخشش ستاره‌های جدید
اردوی برپا شده در هتل المپیک پیش از دو دیدار تدارکاتی برابر ازبکستان و مالی در واقع اولین محک جدی بازیکنان جدید به عنوان مهره‌های کلیدی تیم ملی خواهد بود و آنها باید برای ایفای نقشی که دراگان اسکوچیچ از آنها در اندیشه‌های خود پرورش داده، نه تنها در دو بازی دوستانه پیش رو، که در تمرینات هم بدرخشند و نشان دهند که انتخابشان به جا و براساس ویژگی‌های فنی بوده است.
البته که بازیکنانی نظیر کاوه رضایی، علی قلی‌زاده، احمد نوراللهی، علی کریمی و شجاع خلیل‌زاده با تجربه‌ای فراوان به تیم ملی در دوران اسکوچیچ راه یافته‌اند و حتی نوراللهی هافبک ثابت ویلموتس در آخرین دیدار تیم ملی برابر عراق بود یا کریمی و قلی زاده و کاوه مصاف های بسیار حساسی را در دوران حرفه‌ای خود پشت سر گذاشته اند، ولی هم این بازیکنان و هم سایر بازیکنان تیم، حالا زیر نظر مربی جدیدی کار می‌کنند و باید از نظر فنی و اخلاقی بهترین نسخه خودشان را نشان بدهند تا در اردوهای بعدی هم شانس قرار گرفتن در لیست برایشان حفظ شود. ضمن اینکه برخی از این بازیکنان حالا باید خودشان را به عنوان نقش اصلی در داستان تیم ملی معرفی کنند و دوران گذشته که با نیمکت نشینی در حضور سایر ستاره‌های تیم همراه شده بود، را به دست فراموشی بسپارند.
نکته دیگری که در فهرست جدید تیم ملی با آن روبرو شده‎‌ایم و چالشی جدی برای کادر فنی و اسکوچیچ به شمار می‌رود، غیبت علیرضا بیرانوند به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ است؛ اتفاقی که سبب شد رشید مظاهری، امیرعابدزاده و پیام نیازمند سه گلر تیم ملی در دو بازی تدارکاتی پیش رو باشند و باید دید کدامیک از این سه گلر می‌تواند با عملکردی که سرمربی تیم ملی آن را تحلیل کرده و در تمرینات از خود نشان می‌دهد، به ترکیب اصلی راه یابد؛ هر چند این دو بازی می‌تواند فرصتی برای آزمایش سه گلر آماده این روزهای فوتبال کشور باشد، ولی بعید به نظر می‌رسد که اسکوچیچ در صورت در اختیار داشتن علیرضا بیرانوند، از مهره دیگری برای حضور در پست دروازه‌بان تیمش استفاده کند.
تیم ملی ۴ بازی سرنوشت ساز را در مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ به ترتیب برابر هنگ‌کنگ، کامبوج، بحرین و عراق در پیش دارد؛ بازی‌هایی که اگر با ناکامی تیم ملی خاتمه یابند، فوتبال ایران تا جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا که در چین برگزار خواهد شد به کما خواهد رفت و شرایط حتی از این روزها هم بدتر و سخت‌تر می‎‌شود؛ این اتفاق تلخی است که البته با درایت و سخت‌کوشی کادر فنی تیم ملی، بازیکنان قدیمی و حالا کلیدی تیم و همینطور بازیکنان جدیدی که به پیراهن تیم ملی رسیده‌اند، به شکل دیگری رقم خواهد خورد و منافع آن هم به صورت مستقیم به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی خواهد رسید و هم فوتبال ایران را دوباره سرزنده و شاداب خواهد کرد؛ برای رسیدن به این موفقیت فعلا بازیکنان و کادر تیم ملی باید گام‌های محکمشان را از همین دو بازی دوستانه بردارند و تمریناتی که اولین حضور اسکوچیچ به عنوان سرمربی را در تاریخ فوتبال ایران ثبت خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      علیرضا جهانبخش چرا در لیست اسکو نیست،جهانبخش در لیگ انگلیس بازی میکند لیگ سنگین،فیزیکی و پربرخورد که اگر بازیکن قوی،باهوش نباشد دوام نمی اورد.

      پاسخ ها

      • همم

        عزیزم مصدومه کشش همسترینگ مثل بیرانوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج