۱۰۴۴۱۳۸
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

قرارداد پرسپولیسی‌ها قبل از محرومیت ثبت شد

بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال قرارداد بازیکنان جدید پرسپولیس پیش از شروع محرومیت این باشگاه از نقل و انتقالات ثبت شده است. این اظهار نظر نشان دهنده آن است که جو‌سازی سعودی‌ها علیه نماینده فوتبال کشورمان راه به جایی نمی‌برد.

روزنامه کیهان: بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال قرارداد بازیکنان جدید پرسپولیس پیش از شروع محرومیت این باشگاه از نقل و انتقالات ثبت شده است. این اظهار نظر نشان دهنده آن است که جو‌سازی سعودی‌ها علیه نماینده فوتبال کشورمان راه به جایی نمی‌برد.

جنگ روانی سعودی‌ها پس از باخت النصر مقابل پرسپولیس به پایان نرسید؛ آنها که پیش از بازی با محرومیت عیسی آل کثیر نشان دادند از تمام ابزارهای خود برای شکست پرسپولیس استفاده می‌کنند، بعد از بازی و پس از قبول شکست پرونده دیگری برای نماینده فوتبال ایران باز کردند.

هنوز ساعاتی از پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس ایران برابر النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا و صعود به فینال این رقابت‌ها نگذشته بود که النصر شکایتی علیه پرسپولیس تسلیم کنفدراسیون فوتبال آسیا کرد. اصل ماجرای شکایت النصر از پرسپولیس به شکایت برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش به فیفا برای دریافت مطالباتشان بر می‌گردد. بعد از آنکه پرسپولیس نتوانست پول برانکو را کامل و در موعد مقرر پرداخت کند، فیفا اقدام به بستن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس کرد تا این مسئله به اصلی‌ترین بهانه سعودی‌ها برای شکایت تبدیل شود. حامد لک، آرمان رمضانی، عیسی آل کثیر، میلاد سرلک، احسان پهلوان، علی شجاعی و سعید آقایی ۷ بازیکن جدید پرسپولیس هستند که سعودی‌ها اعتقاد دارند قراردادشان بعد از محرومیت پرسپولیس ثبت شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا بلافاصله بعد از رسیدن شکایت النصر از فیفا درباره محرومیت پرسپولیس استعلام گرفته است و به زودی نتیجه این شکایت اعلام می‌شود.

ثبت قراردادها قبل از شروع محرومیت

شکایت النصر از نماینده فوتبال ایران در شرایطی است که پرسپولیس در زمان قانون نقل و انتقالات خود را انجام داده است. خبرگزاری مهر روز گذشته در گزارشی عنوان داشت اسناد منتشر شده فیفا و تذکراتش به پرسپولیس بعد از شکایت برانکو نشان می‌دهد این باشگاه تا ۲۲ شهریور فرصت داشته با برانکو و کادر فنی سابق این باشگاه تسویه حساب کند وگرنه از نقل و انتقالات محروم و نمی‌توانسته بازیکن جدیدی به خدمت بگیرد.

حامد لک، سعید آقایی، احسان پهلوان، میلاد سرلک و عیسی آل کثیر پنج خرید جدید پرسپولیس روز ۱۵ شهریور با حضور در هیئت فوتبال استان تهران، اقدام به ثبت قراردادشان با پرسپولیس کردند. همچنین علی شجاعی و آرمان رمضانی هم ۱۸ شهریور با پرسپولیس قرارداد بستند. با توجه به مهلت فیفا به پرسپولیس، این باشگاه حتی سه روز دیگر برای جذب نفرات زمان داشته است.

با توجه به نامه فیفا، خیال باشگاه پرسپولیس راحت است که قبل از شروع دوره محرومیت کار خود را به پایان رسانده بود. فدراسیون فوتبال هم در بیانیه‌ای که در این ارتباط صادر کرده بود، بر این موضوع تاکید داشت: «با توجه به عدم پرداخت بدهی ظرف مهلت مقرر، از تاریخ ۱۲ سپتامبر پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس به مدت یک فصل بسته خواهد ماند. بدیهی است به محض پرداخت بدهی توسط باشگاه و ارسال اسناد، پنجره نقل و انتقالات باشگاه باز خواهد شد. گفتنی است، تمام نقل و انتقالات پرسپولیس در بازه زمانی تعیین شده و قبل از تاریخ ۱۲ سپتامبر صورت گرفته است.»

بیانیه باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس هم یکشنبه شب و پس از شدت یافتن جو‌سازی رسانه‌های سعودی و بعضی از شیطنت‌های داخلی برای تحمیل محرومیت به این باشگاه، بیانیه‌ای را صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

«خانواده بزرگ پرسپولیس، با اتحاد، انسجام، غیرت و همت در نهایت به هدف خود در این مرحله رسید و خوشحالیم که پرچم فوتبال ایران نیز در آسیا برافراشته ماند اما آن تلاش‌ها ضمن لطمه شدید به یک بازیکن غیرتمند ایرانی، با اَنگ و اتهام کذبی که زده شد به روحیه تیم پرسپولیس و هواداران نیز در آستانه یک بازی مهم شوک بزرگی را وارد کرد. متأسفانه این اقدامات همچنان ادامه دارد و نزد هواداران نگرانی‌هایی را برای سرنوشت نتایج کسب شده رقم زده است. در این ارتباط قبل از هر چیز، همگان را به بیانیه رسمی فدراسیون فوتبال ایران ارجاع می‌دهیم که مبتنی بر حکم فیفا و قوانین بین‌المللی صادر شد و فصل‌الخطاب است...

طبیعی است که تا وقتی حکمی وجود ندارد، محرومیتی هم در کار نیست که اعمال شود. قوانین موضوعه فیفا نیز ناظر بر این امر است که احکام بعد از ابلاغ، قابلیت اجرا دارند. کلیه فعالیت‌های نقل و انتقالاتی پرسپولیس نیز چندین روز قبل از این تاریخ، به پایان رسیده بود. حتی ثبت‌نام تمام بازیکنان جدید پرسپولیس برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سامانه مسابقات، قبل از محرومیت انجام شده بود. به نظر می‌رسد اخباری از این دست، حداقل در این مقطع بیشتر از ناحیه همان افراد و جریان‌هایی است که هدف ایشان، ایجاد اختلال در کار پرسپولیس و کل فوتبال ایران بوده است.»

شکایتی که بی‌فایده بود

در محرومیت هر باشگاهی تصمیم گیرنده اصلی فیفاست و آنها حکم نهایی را صادر می‌کنند اما وظیفه بستن پنجره برعهده فدراسیون فوتبال است و این نهاد نیز در ماجرا نقش خود را دارد. حمیرا اسدی عضو کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال در این باره گفت: وقتی محرومیت پرسپولیس به ما ابلاغ شد، این باشگاه از پنجره بعدی نقل و انتقالات محروم شد. از آنجایی که ما در میانه یک پنجره بودیم، پرسپولیس قراردادهای خود را به امضا رساند و مشکلی ندارد.

وی افزود:ضمن اینکه وقتی باشگاهی از نقل و انتقالات محروم شود، خود به خود سیستم TMS هم بسته خواهد شد و امکان ثبت قرارداد از سوی فیفا هم ناممکن می‌شود.

بنابراین شواهد حاکی از این است که پرسپولیس مشکلی برای ثبت قرارداد خود نداشته و احتمالا شکایت النصر نیز راه به جایی نخواهد برد اما در نهایت باید منتظر حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      کیسه های زوربهشون داره .وطن فروشها

    • بدون نام

      حق پیروزی حضور در فینال نیست ...متقلب ها

    • ای اف سیرک

      کیسه صدات نمیاد زیر خبرهای پرسپولیس صدتا کامنت محکومانه گذاشتید حتی جرات نکردید بیاید بخونید چه برسه کامنت بزارید واقعا متاسفم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج