۱۰۴۴۶۰۷
۷۰۲۷۶
۷۰۲۷۶
پ

محتوای حمایت‌شده

جراحی بینی بدون تامپون چیست و چگونه انجام می‌شود؟

جراحی بینی بدون تامپون، روش ساده برای عمل جراحی بینی است. با توجه به معایب قرار دادن تامپون در بینی و پیشرفت فناوری دیگر نیازی به استفاده از تامپون نیست.

برترین‌ها: جراحی بینی یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین جراحی‌های حال حاضر برای از بین بردن انحراف بینی به شمار می‌رود. اگر قصد انجام این جراحی را داشته باشید و یا فردی از نزدیکانتان این جراحی را انجام داده باشد، حتما شنیده‌اید که بعد از انجام جراحی بینی از تامپون برای جلوگیری از خونریزی بعد از جراحی استفاده می‌شود. تامپون در واقع نوعی باند باریک است که داخل حفره بینی قرار می‌گیرد و موجب حفظ موقعیت سپتوم بینی و همچنین جلوگیری از خونریزی بعد از جراحی می‌شود.

قرار دادن و کشیدن تامپون بعد از جراحی بینی دردناک است و به همین خاطر برخی از افراد به دنبال جراحی بینی بدون استفاده از تامپون می‌باشند. اما شاید برایتان سوال باشد که جراحی بینی بدون استفاده از تامپون چگونه انجام می‌شود؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با تامپون بینی و انواع آن، جراحی بینی بدون استفاده از تامپون، مزایای جراحی بدون تامپون در اختیار شما قرار داده و به سوالات رایج در این حوزه پاسخ دهیم.

 

برای مشاوره با دکتر علی میقانی همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۰۶۳۸۹

۰۹۳۰۷۳۶۲۸۳۶

تامپون بینی چیست؟

پس از انجام عمل زیبایی بینی یا پلیپ و یا قوز بینی احتمال خونریزی بینی بسیار بالاست. به منظور کنترل خونریزی شدید آن متخصص گوش و حلق و بینی از تامپون بینی استفاده می‌کنند. تامپون بینی در واقع یک باند یا پانسمان باریک و کوچک است که داخل حفره بینی قرار می‌گیرد. این پانسمان بینی معمولا از جنس گاز استریل می‌باشد. برای استفاده از تامپون بینی آن را آغشته به پماد تتراسایکلین کرده و داخل دو سوراخ بینی قرار می‌دهند.

به طور کلی تامپون بینی به دلایل زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • تامپون بینی به عروق خونی در گودی بینی فشار وارد می‌کند و موجب کنترل خونریزی پس از عمل می‌شود.
  • بعد از سپتوپلاستی و جراحی تیغه بینی،تامپون بینی سبب می‌گردد که تیغه بینی در موقعیت مناسب قرار گرفته و چسبندگی کافی بین غضروف بینی و استخوان بینی و تیغه ایجاد شود.
  • در شرایطی که انحراف سپتوم بینی شدید باشد، ممکن است پزشک از تامپون بنی برای رسیدن به اهداف زیبایی بعد از جراحی سیتوپلاستی یا رینوپلاستی بینی استفاده کند.
  • تامپون بینی ترشحات بینی را جذب کرده و از تجمع خون زیر پوست جلوگیری می‌کند.

جراحی بینی بدون تامپون چیست و چگونه انجام می‌شود؟

جراحی بینی بدون تامپون چیست؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، بسیاری از جراحان پس از انجام جراحی بینی تامپون‌هایی را درون بینی افراد قرار می‌دادند تا از خوانریزی آن جلوگیری کرده و همچنین موجب حفظ موقعیت سپتوم بینی شودجنس تامپون ها از پنبه یا گاز استریل بوده و در زمان استفاده از تامپون آن را به پماد تتراسایکلین آغشته می کنند.دلیل استفاده از تامپون این می باشد که ترشحاتی که در طی چند روز اول در بینی ممکن است جمع شود جذب تامپون شود از آن جایی که وجود تامپون در داخل بینی تنفس را برای فرد دشوار کرده و همچنین کشیدن آن از داخل بینی دشوار و با درد همراه است، بسیاری از بیماران ترجیح می‌دهند از جراحی بینی بدون تامپون کمک بگیرند.

استفاده از تامپون امروزه بسیار کمتر شده و حتی می‌توان گفت که تقریبا منسوخ شده است  اما در گذشته بسیاری از جراحان از تامپون استفاده می کردند و در شرایطی که جراح از تامپون استفاده کند، خارج کردن آن نیز باید زیر نظر فرد متخصص انجام شود.بزرگترین مشکلی که تامپون نسبت به ایروی دارد این است که در زمان خارج کردن تامپون بیمار درد زیادی را می بایست تحمل می کرد در حالی که ایروی نه تنها این مشکل را ندارد بلکه بیمار از روز اول می تواند از راه بینی تنفس کند.جایگزین تامپون در حال حاضر گچ بینی اسپلینت یا ایروی یا استنت می‌باشد. این اسپیلنت‌ها از جنس پلاستیک سیلیکونی هستند و مشکلات تامپون را به همراه ندارند. یکی از اصلی‌ترین مزایای اسپیلنت‌های سیلیکونی نسبت به تامپون این است که بین اسپیلنت‌ها یک کانال باز وجود دارد که موجب تسهیل تنفس فرد پس از انجام جراحی می‌شود.

البته بسیاری از تحقیقات نشان داده‌اند که چنانچه جراحی بینی به خوبی و با دقت بالا انجام شود، کمترین آسیب به مخاط بینی وارد می‌شود و در اینصورت نیازی به استفاده از تامپون یا اسپیلنت داخل بینی نخواهد بود.

جراحی بینی بدون تامپون چیست و چگونه انجام می‌شود؟جراحی بینی بدون تامپون چیست و چگونه انجام می‌شود؟

جراحی بینی بدون تامپون بهتر است یا با تامپون؟

باید بدانید ماندگاری طولانی تامپون‌ها (حداکثر ۳ تا ۴ روز پس از عمل) باعث ایجاد مشکلات زیادی می‌شود. ناراحتی شدید، انسداد تنفسی، سردرد و درد صورت و حتی بروز عفونت در بینی بیماران از جمله خطراتی است که بیمار را تهدید میکند . به همین دلایل می‌تواد نتیجه گرفت جراحی بینی بدون تامپون می‌تواند آسان‌تر از جراحی بینی با تامپون باشد.

مزایای جراحی بینی بدون تامپون

همانطور که گفتیم استفاده از تامپون پس از جراحی بینی ناخوشایندی‌ها و مشکلاتی را در پی دارد. استفاده از اسپیلمنت‌های سیلیکونی به جای تامپون‌ها بسیاری از مشکلات ناشی از استفاده از تامپون‌ها را از بین برده و کار را هم برای فرد و هم برای جراح ساده‌تر کرده است. برخی از مزایای جراحی بینی بدون تامپون به شرح زیر هستند:

  • سهولت تنفس پس از جراحی بینی

عدم استفاده از تامپون تنفس را برای شما بعد از جراحی راحت‌تر کرده و مشکلات زیادی مانند خوابیدن را برای شما حل می‌کند.

  • نداشتن درد و مشکلات حاصل از خارج کردن تامپون از بینی

یکی از دردناک‌ترین مراحل جراحی بینی، خارج کردن تامپون است. به کمک جراحی بینی بدون تامپون این مشکل از بین خواهد رفت.

  • کاهش احتمال عفونت و خونریزی بینی پس از جراحی

اسفاده از تامپون بینی احتمال  عفونت و خونریزی بینی پس از جراحی را بالاتر می‌برای همین جراحی بینی بدون تامپون می‌تواند از این خطر جدی جلوگیری کند.

  • نداشتن خشکی گلو و دهان

به دلیل تنفس از دهان بعد از جراحی بینی، بیماران دائما احساس خشکی گلو و دهان دارند. عدم استفاده از تامپون می‌تواند این مشکل را حل کند.

 

 

جراحی بینی بدون تامپون چیست و چگونه انجام می‌شود؟

جراحی بینی بدون تامپون، چگونه انجام می شود؟

در جراحی بینی بدون تامپون پس از عمل بینی ، تامپون قرار داده نمی شود.در این موارد به جای تامپون از اسپلینت استفاده می کنند.اسپلینت ها دارای کانال های داخلی هستند که باعث می شود فردا بهتر نفس بکشد .اسپلینت ها از جنس سیلیکون هستند و برای محافظت از پل بینی مورد استفاده قرار می گیرد این کار باعث می شود در طول دوره بهبودی ثابت باقی بماند و خیلی زود توسط پزشک از داخل بینی بیرون آورده می شوند. و با جایگزین کردن آن به جای تامپون مشکلی برای فرد به وجود نمی آید.استفاده از تامپونه در گذشته دردناک بوده و برخی افراد از برداشتن تامپون ترس داشتند.

جراحی بینی بدون استفاده از تامپون برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی می‌توان گفت جراحی بینی بدون استفاده از تامپون انتخاب افراد زیادی است اما بهتر است بدانید افراد زیر کاندید‌های مناسبی برای جراحی بینی بدون استفاده از تامپون هستند:

  • افرادی که انحراف شدید بینی ندارند
  • افرادی که  مشکلات انعقادی ندارند
  • افرادی که می‌توانند دوره نقاهت طولانی مدتی داشته باشند
  • افرادی که تحمل درد پایینی دارند
  • افرادی که مشکلات تنفسی دارند

معایب استفاده از تامپون در جراحی بینی

تامپون به دلیل معایب بسیاری که دارد دیگر کمتر از آن استفاده می شود، معایب استفاده از تامپون بدین شرح است:

  • مسدود کردن مسیر تنفس

تامپون راه های هوایی داخل بینی را مسدود می کند و بیمار مجبور است از دهان تنفس کند و به همین دلیل خشک شدن مکرر دهان ایجاد می شود و فرد باید به صورت مرتب مایعات بنوشد. 

  • خشک شدن مخاط بینی

تامپون خون بینی را به خود جذب می کند و بعد از گذشت مدتی مخاط و خون بینی خشک میشوند و  باعث گرفتگی در بینی میشود. 

  • احساس درد و ناراحتی برای بیمار

از دیگر معایب استفاده از تامپون احساس درد در هنگام کشیدن آن است زیرا تامپون به دیواره های بینی فشار می آورد و فرد درد زیادی را احساس میکند. 

جراحی بینی بدون تامپون چیست و چگونه انجام می‌شود؟جراحی بینی بدون تامپون چیست و چگونه انجام می‌شود؟

عوارض جراحی بینی بدون تامپون 

برخی از عوارض جراحی بینی بدون تامپون  عبارت از موارد زیر هستند:

  • ایجاد مشکل ظاهری برای بینی
  • احتمال ایجاد تورم شدید
  • احتمال ایجاد آلودگی
  • کاهش سرعت بهبودی

مراقبت های لازم بعد از جراحی بینی بدون استفاده از تامپون

برای تجربه یک عمل موفق، بهتر است مراقبت های لازم بعد از جراحی بینی بدون استفاده از تامپون را رعایت کنید:

  • عدم استفاده ار داروهای رقیق کننده خون
  • عدم استفاده از دخانیات
  • عدم استفاده از مشروبات الکلی
  • عدم اعمال فشار به ناحیه جراحی
  • بالا گرفتن سر در هنگام خوا برای تورم کمتر
  • عدم تماس با رطوبت  تا زمان باز شدن گچ بینی

هزینه جراحی بینی بدون تامپون

همانطور که گفتیم استفاده از تامپون امروزه چندان رایج نیست و اکثریت پزشکان روش جراحی بینی بدون تامپون را پیش می‌گیرند. هزینه این روش جراحی بینی بسته به پزشک متخصص شما، فرم بینی شما و تغییراتی که روی بینی انجام می‌شود بستگی دارد. پزشک متخصص پس از معاینه شما هزینه جراحی بینی بدون درد و کبودی را با شما در میان خواهد گذاشت.

سعی کنید از متخصصان زیبایی خبره در این حوزه کمک بگیرید تا علاوه بر بهتر شدن نتیجه ظاهری بینی، مشکلاتی اعم از مشکلات تنفسی و درد و خونریزی نیز نداشته باشید.

جراحی بینی بدون تامپون چیست و چگونه انجام می‌شود؟

دکتر علی میقانی

  • جراح پلاستیک بینی و صورت
  • بورد تخصصی گوش حلق بینی و جراح سروگردن

جراحی بینی بدون تامپون چیست و چگونه انجام می‌شود؟

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۰۶۳۸۹

۰۹۳۰۷۳۶۲۸۳۶

جراحی بینی بدون تامپون چیست و چگونه انجام می‌شود؟

برای دیدن نمونه‌های بیشتر وارد اینستاگرام شوید.

dr_alimeighani@

جراحی بینی بدون تامپون چیست و چگونه انجام می‌شود؟

meighani.com

جراحی بینی بدون تامپون چیست و چگونه انجام می‌شود؟

تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، بین شیخ بهایی و چمران، روبروی بیمارستان بقیه الله، شماره ۲۰۳، واحد ۷

سوالات متداول

آیا بعد از جراحی بینی آلرژی بدتر خواهد شد؟

اگر از قبل حساسیت های فصلی و آلرژی های خاص داشته باشید بعد از عمل هم به همان ترتیب خواهد بود.

آیا خندیدن بعد از جراحی مشکل ساز خواهد شد؟

چون بینی تا چند ماه بعد از عمل در حال شکل گیری فرم جدید است بهتر از از خنده  و گریه و حرکاتی که به عضله های صورت فشار وارد می کند خودداری کنید.

آیا انحراف تیغه بینی بعد از عمل برمی‌گردد؟

امروزه با روش های جدید و مدرن جراحی بینی احتمال این موضوع بسیار کم است. اما باید با جراح خود صحبت کنید.

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج