۱۰۴۴۶۲۸
۱۴۸ نظر
۵۰۱۰
۱۴۸ نظر
۵۰۱۰
پ

فعال اصولگرا: مگر زنِ در حد رئیس‌جمهوری داریم؟

ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا گفت: آیا جناح‌های سیاسی در مقابل مردان خبره و کارکرده‌ای که دارند و اصطلاحا دنیا دیده هستند، یک زن به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری معرفی می‌کنند؟

اعتمادآنلاین: ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا گفت: آیا جناح‌های سیاسی در مقابل مردان خبره و کارکرده‌ای که دارند و اصطلاحا دنیا دیده هستند، یک زن به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری معرفی می‌کنند؟

همچون هر دوره انتخابات ریاست جمهوری، اینبار هم بحث کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری و چند و چون آن از چند ماه پیش از آغاز انتخابات داغ شده و توجه‌ها بار دیگر به اظهار نظرات اعضای شورای نگهبان در این باره است.

با این حال ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا معتقد است با اینکه شورای نگهبان باید تفسیر خود را در این رابطه اعلام کند اما به گفته او، در حالی که حضور زنان در مجلس شورای اسلامی یا وزارت خانه به عنوان وزیر منعی ندارد، جریان های سیاسی کشور هیچ کدام زنی را برای حضور در این سمت‌ها معرفی نمی کنند و تعداد زنان در مجلس هیچ گاه به بیش از ۱۰ در صد هم نرسیده است.

او همچنین می گوید که برگ برنده اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ عملکرد نمایندگان مجلس یازدهم است چون به گفته او، مجلس یازدهم آینه تمام نمای اصولگرایان در عرصه اجرایی و تقنینی است و نوع عملکرد آنها می تواند قضاوت عمومی را در پی داشته باشد.

مشروح گفت‌وگو با ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا را در ادامه بخوانید.

****

*آقای ایمانی! تحلیل شما از فضای انتخاباتی جریان ها و گروه های سیاسی کشور چیست؟ به نظر می رسد برخی طیف های اصولگرا فعال شدند، فکر می کنید اگر اصلاح طلبان کاندیدای قدری برای معرفی نداشته باشند، فضا به سمت رقابت درون اصولگرایی در انتخابات ۱۴۰۰ می رود؟

این یک احتمال است اما بر خلاف افکار بعضی از مردم که تصور می کنند اصولگرایان حتما در انتخابات بعدی پیروز خواهند بود، من اصلا چنین تصوری ندارم. نمی خواهم این احتمال را نفی کنم اما اینکه قطعیتی باشد که حتما اصولگرایان در انتخابات بعدی به احتمال بسیار زیاد پیروز خواهند شد، نه، چنین چیزی نیست. دلایل آن هم کاملا روشن است؛ تحولات سیاسی در کشور ما خیلی سریع و زیاد اتفاق می افتد، شاید در کشورهای دیگر چنین پدیده ای نباشد (که سرعت تحولات سیاسی انقدر زیاد باشد)؛ از طرفی دیگر وضعیت افکار عمومی در جامعه بخاطر مسائل مختلفی که وجود دارد و انباشت بعضی از مطالبات سیاسی و مسائل اقتصادی و نارضیاتی هایی که در سطح جامعه در اندازه های مختلف هست و هر نوع واگرایی که در جامعه عمومی ما ملاحظه می شود، یک وضعیت ناپایدار و غیر قابل پیش بینی به وجود می آورد.

هیچ تضمینی وجود ندارد که اصولگرایان پیروز انتخابات باشند

در عین حال نمی توان وضعیت جامعه را هم ۱۰۰ درصد پیش بینی کرد، ما هم در ساحت سیاسی هم در افکار عمومی بسیار ناپایدار هستیم! بنابراین اصلا نمی شود پیش بینی کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ چه اتفاقاتی می افتد. از طرف دیگر ما این تجربه را داریم که در انتخابات ریاست جمهوری ناگهان کاندیداهایی در هفته های آخر مطرح شوند که حضورشان اصلا قابل پیش بینی نبوده است، درحالی که به سرعت هم توانستند نظر افکار عمومی را جلب کنند؛ مانند آقای احمدی نژاد در سال ۸۴ و تا حدودی هم آقای روحانی در سال ۹۲ که این اتفاق پیش آمد و رئیس جمهور شدند.

فعال اصولگرا: مگر زنِ در حد رئیس‌جمهوری داریم؟

با این تفاسیر اصلا نمی شود پیش بینی کرد در ماه آخر و یکی دو هفته مانده به انتخابات چه اتفاقی در جامعه ای که خیلی هم سیال است، میفتد. ناگهان می بینید کاندیدایی پا به عرصه می گذارد که هیچ تعلقات پر رنگ جناحی هم نداشته باشد و بتواند موفق شود، ممکن است یک کاندیدای که گرایش های اصلاح طلبی دارد مطرح شود و بتواند آرای مردم را به سمت خودش جلب کند. بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که اصولگرایان حتما پیروز انتخابات باشند و چنین تصوری کمی عوامانه است.

وحدت اصولگرایان در انتخابات ۹۶ واقعا شکننده بود

*مجموعه اصولگرایان خیلی تاکید دارند که بتوانند همچون انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ به وحدت و تک کاندیدایی برسند. فکر می کنید این اتفاق این بار هم امکان پذیر است یا این وحدت شکننده خواهد بود؟

واقعیت این است که وحدتی که در انتخابات سال ۹۶ شکل گرفت واقعا وحدت شکننده ای بود، یعنی در ساعت های آخر این وحدت اتفاق افتاد، بنابراین می توان گفت که کاملا شکننده بود و ممکن است در انتخابات آینده هم این وحدت شکننده باشد و حتی احتمال شکنندگی آن بیشتر است.

شاید اصولگرایان با چند کاندیدا وارد انتخابات شوند

*پس احتمال چندکاندیدایی اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد؟

بله، اگر در انتخابات مجلس یازدهم هم آن وحدت شکننده به وجود آمد بخاطر این بود که اصولگرایان دولت و مجلس را در اختیارنداشتند، بنابراین تلاش می کردند مجلس را در اختیار بگیرند، اما برای انتخابات ۱۴۰۰ چون مجلس را در اختیار دارند مقداری خیالشان راحت تر است و همین راحتی خیال می تواند موجب ضربه شود که مثلا هرکس برای خودش یک پرچمی علم کند.

من نمی خواهم بگویم که این اتفاق قطعا می افتد اما این احتمال از نظر عقلانی بیشتر است، مگر اینکه با توجه به شرایط موجود بخواهند وحدت داشته باشند. البته شرایط انتخابات ریاست جمهوری با مجلس به کل متفاوت است، ماهیت آن متفاوت است؛ در انتخابات ریاست جمهوری صحبت سر انتخاب یک نفر است و در انتخابات مجلس صحبت از پیروزی ۲۹۰ نفر.

ممکن است طیف های مختلف اصولگرا با توجه به کاندیداهایی که تایید صلاحیت می شوند به طور خواه ناخواه به یک کاندید برسند چون در نهایت ۴ نفر هم بیشتر تایید صلاحیت نمی شوند اما در مجلس می توانند همه گزینه هایشان را بیاورند اما در ریاست جمهوری اینگونه نیست و ما صحبت از ۴ الی ۵ نفر می کنیم و همین تعداد کمتر امکان به وحدت رسیدن را بیشتر می کند چون تعداد خیلی محدود است. یعنی ممکن است که خود موضوع، اصولگرایان را مجبور کند تا به وحدت برسند؛ اما امکان به وحدت نرسیدنشان هم وجود دارد یعنی اصولگرایان این مشکل را دارند و مقداری وحدتشان، وحدت شکننده ای است.

مجلس یازدهم آینه تمام‌نمای اصولگرایان است

*فکر می کنید برگ برنده اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ چیست؟ بحث هایی بعد از انتخابات مجلس یازدهم بود که انتخابات ۱۴۰۰ متاثر از عملکرد مجلس یازدهم خواهد بود. فکر می کنید با توجه به عملکردی مجلس یازدهم تا این زمان داشته می شود میزان مشارکت و اقبال عمومی را پیش بینی کرد؟

عملکرد مجلس یازدهم برای اصولگرایان و در انتخابات ۱۴۰۰ برگ برنده است، چون مجلس فعلی آینه تمام نمای اصولگرایان است، چون تمام اصولگرایان جمع شده اند و وحدت کرده اند و کسانی که به مردم معرفی کرده اند همین هایی هستند که شما در مجلس می بینید، بنابراین این مجلس ماحصل آنچیزی است که ما به نام جریان اصولگرایی در کشور می شناسیم.

بنابراین عملکرد این مجلس، عملکرد واقعی اصولگرایان در صحنه اجرایی، تقنینی و اداره یکی از بزرگترین نهاد های کشور یعنی مجلس است؛ بنابراین هر عملکردی که این مجلس داشته باشد قاعدتا در اینکه اصولگرایان بخواهند در انتخابات ۱۴۰۰ به مردم بگویند که عملکرد ما این است و به کاندید ما رأی دهید، بسیار مؤثر است. اما در مورد اینکه عملکرد مجلس چگونه است، باید صبر کرد چون چندماه بیشتر از عملکرد آن نمی گذرد.

*یعنی هنوز نمیتوان از عملکرد این مجلس تحلیلی ارائه داد؟

خیر، نیاز به تحلیل ندارد چون خواهیم دید.

دست جناح‌های سیاسی برای معرفی کاندیدای زن باز نیست

*این روزها بحث حضور کاندیداهای زن در کشور داغ شده، بعضی از چهره های اصولگرا هم از این موضوع استقبال کردند و گفتند که اگر شرایط قانونی آن مهیا باشد اصولگرایان هم می توانند کاندیدای زن معرفی کنند. نظر شما در این باره چیست؟

هر بار و در هر دوره انتخابات ریاست جمهوری موضوع حضور کاندیدای زن مطرح می شود اما پیش از هر چیز شورای نگهبان باید یکبار آن را تفسیر و حل کند؛ چون شورای نگهبان مسائل فقهی و حقوقی برای این تفسیر دارد و قبلا هم در این باره صحبت کرده اند. نمی خواهم بگویم که من در این مورد نظر منفی دارم، بلکه می خواهم بگویم مسائل مختلفی وجود دارد که باید بررسی شود.

باید این مساله را یکبار حل کنیم که آیا زنان می توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند یا خیر! اگر تفسیر شورای نگهبان این باشد که زنان می توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند، من تصور نمی کنم که هر دو جناح سیاسی ما هم خیلی دستشان باز باشد که بخواهند یک زن را به عنوان کاندید ریاست جمهوری معرفی کنند؛ همین حالا هم ما برای نمایندگی مجلس زنان محدودیتی نداریم اما عملا تعداد نمایندگان زن در مجلس ۱۰ درصد هم نمی شود، تازه نماینده مجلس نمی خواهد کار اجرایی انجام دهد بلکه می خواهد روی صندلی بنشیند و قانون تصویب کند؛ تعداد زنان در همه ادوار مجلس به ۱۰ درصد هم نمی رسده و حتی زمانی که جناح های سیاسی می خواهند کاندیدا معرفی کنند نهایت ۳ الی ۴ نفر زن در لیست خود دارند.

جناح های سیاسی چند زن می‌شناسند که در قد و قواره ریاست‌جمهوری باشد؟

ما چند وزیر زن در دولت اصلاح‌طلب فعلی داریم؟ یا داشتیم؟ هیچ. در دولت پیشین هم که آقای احمدی نژاد تابوشکنی کرد و برای اولین بار در تاریخ بعد از انقلاب یک زن را برای وزرات معرفی کرد اما بعد از مدتی او را بر کنار کرد. بنابراین در وزارت خانه که بخش کوچک اجرایی در قیاس با رئیس جمهور است، عملا این اتفاق نیفتاده است.

موضوع این است که الان سدی به نام تفسیر قانون اساسی داریم و همه می خواهند این سد را بشکنند؛ مثلا فرض کنید که این سد نباشد و شورای نگهبان فردا بگوید که زنان می توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند، (الان چون این سد وجود دارد همه می خواهیم این سد را بشکنیم چون همه از وجود مانع بدشان می آید)، آیا جناح های سیاسی یا مستقل ها در مقابل مردان خبره و کارکرده ای که دارند و اصطلاحا دنیا دیده هستند، یک زن را معرفی می کنند؟ همین جریان اصلاح طلب چند زن دارد که در قد و قواره یک رئیس جمهور درقیاس با مردان باشد؟ همینطور جریان اصولگرا! می خواهم بگویم که امکان این کار به لحاظ عملی خیلی ضعیف است ولو اینکه منع قانونی نداشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احتمالا برای خر کردن مردم، یه کاندیدای زن خواهیم داشت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلوم نداریم

      • بدون نام

        رأی بی رای.. زن بیاد مرد بیا... موجود فرازمینی بیاد.. رای بی رای

      • بدون نام

        دیگه آدم فضایی هم بیارن رأی نمیدم

      • حسین عزیر

        زن ستیزهای ........

      • بدون نام

        تحلیل گر اگر تحلیل گر بودی ، می دانستی دولت بی تدبیر چه غلطی در این هشت سال کرد ، بجز بدبختی مردم چیزی به ارمغان نیاوردند .

      • بدون نام

        رای ما فقط یادگار هاشمی
        فائزه رفسنجانی

      • بدون نام

        دمتون گرم که رای نمیدی
        ولی ما رای میدیم

      • بدون نام

        مگه به زنان میدون دادین که با حد رئیس جمهوری برسن

      • م ..ا

        چه خوش خیال و فرار به جلو آیا تاکنون مردی هم در این پست که اختیار و توانائی داشته باشد داشتیم.

      • بدون نام

        نه مردهایی که داشتید و تا حالا زمام امور رو به دست گرفتن خیلی شاخ غول شکستن .
        شما مرد و زنتون چون شایسته سالاری حاکم نیست فرقی ندارن .

      • ناشناس

        من

      • صیادی

        مگر اصولگرایی در حد شیرزنان ممللکتمون داریم؟؟؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        حالا نکه مرد ایی که رئیس جمهور شدن همشون در حد این سمتن.بعدم معلومه یه کاسه ای زیر نیم کاسه اس وگرنه مملکتی که از نظر نماینده زنش خانم ها باید به وظیفه مادری بپردازن رییس جمهور زن قدرت نداره

      • AOAOAO

        مردانگی باید در وجود باشد
        شما مسعولان وزرا و معاونین را ببین
        چقدر ترسو هستند اینها اصلا نام مرد را هم خراب کردن

      • بدون نام

        رای با رای

      • بدون نام

        رای با رای
        اینا که می گن رای بی رای برای اینکه ما نیایم کاندید خودشون رای بیاره آگاه باشید...

    • حدیث

      زنابهترازشمامفت خوران...خدالعنتتون کنه

      پاسخ ها

      • رویا

        برای گند زدن ب مملکت زن و مرد فرقی نداره
        ما زنها هم میتونیم مثل شما مردها کشورو داغون کنیم ،حالا نه صددرصد مثل شما ولی خب تلاش خودمونو مبکنیم

    • میرسالاری سید رضا

      مگه زنان چ مشکلی دارن؟؟؟

    • بدون نام

      سحر قریشی کاندید بشه خودم بهش رای میدم بخدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظر من نرگس کلباسی گزینه خوبیه

      • بدون نام

        عوووق به سحر قریشی

      • بدون نام

        نه من دوست دارم یکی بیاد موهاش مشکی باشه یقه دیپلمات هم نپوشه اخه نفس تنگیم می کنه من ب اون ادم رای میدم

      • بدون نام

        من آلیتا اوشن رو میپسندم و رای میدم اگ بیارنش نصف دنیا خواهانشن

      • shutup nar

        منظور از زن اینا نیستند.اشتباهی اومدی

      • بدون نام

        همین شماخا،با این تفکرات احمقانه این بلاها رو سر این مملکت آوردین.
        چون نمیفهمین حتی یک رای هم ارزش و اعتبار داره.
        چه آدم هایی که در طول تاریخ واسه گرفتن حق رای جنگیدن و جونشون رو از دست دادن
        واقعا خاک بر سرتون

    • منتقدمنصف

      فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه دنیاراداردزن جماعت میچرخاندکجائی بابا

      پاسخ ها

      • ایمانی پیرمرد نی قلیون ساکت شو

        این شخص چند وقت پیش در مورد شایعات ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی نوشته بود ما پیرزن نمی کشیم! که نگاه سراسر جنسی و حقیرش رو به زنان نشون میده.انگار خودش و سیاستمدارهای مرد همه جوانان نوشکفته اند

      • بدون نام

        هرکی دیگه هم بیا همینه

      • بدون نام

        اگه زنانی مثل سلحشوری کاندید بشن شاید رای بدم

      • AOAOAO

        واقعا باید تحقیق کرد که یک خانم میتواند رییس جمهور باشد یا خیر
        ولی مردم ایران به این پی بردن که مردان ایران نه به درد رییس جمهوری میخورند و نه به درد کار مسعوایت دار
        واقعا زنان در مقابل شما مردان بی غیرت
        پادشاه هستند
        درود بر زنان ایران زمین

      • پرنده‌باز آلکاتراز

        زن مناسب ریاست جمهوری معلوم نیست داریم یا نه، ولی مرد مناسب ریاست جمهوری مطمئنیم که نداریم!!

      • بدون نام

        زدی به هدف پرنده باز جان

    • بدون نام

      حالا اینهمه مردان دنیادیده مملکتو اداره کردن به کجا رسیدیم؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مجلس یازدهم تمام یکدست اصول گراها بدست گرفتند کدام مشکلات مردم را تا حالا حل نکردند فقط موقع گرفتن رای از مردم وعده های چوچ تو خالی می دهند همین که انتخاب شدند همه چیز را فراموش کرده فقط فکر خود و دوستانشان هستند هر کس به فکر یک صندلی برای پست و مقامی است برای رئیس جمهوری دیگر کسی حاضرنیست به اصول گراها رای دهد

      • مرتضی

        هنوز ده مانده به انتخابات رئیس جمهوری از حالا هر کسی برای خودش یک چیزی می گوید رئیس جمهور باید انتخاب شود که اهل باند بازی جناح بازی دوست بازی نباشد دلسوز واقعی مردم نترس شجاع کار کن کاربلد متخصص باشد

      • بدون نام

        بخدا اگه حکومت رو بدن دست زنها همه چیزدرست میشه لشرط اینکه ندن دست زنان خودشان

      • بدون نام

        به همین وضعیت اسفبار رسیدیم

      • بدون نام

        کدوم مرد دنیا دیده .اینا تو دنیا پاچه بالا زدن

      • بدون نام

        به جهنم رسیدیم

    • بدون نام

      واقعا فکر میکنن با این کلکها مردم میان رای میدن؟!

      پاسخ ها

      • هم وطن

        بله، اینقدر به شکلهای مختلف گفته میشه و افراد به ظاهر جدید میارن که بالاخره شما میری رای میدی. شک نکن!

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      یه ترفند دیگه واسه پای صندوق آوردن زنان، راه اصلی کجه مجری مهم نیست کی باشه، فکر بازسازی سوریه و یمن و فلسطین نمیذاره رشد کنیم این یعنی سیاست غلط

    • بدون نام

      والا این مردان مسئول که جز فساد و نابودی و کثافت کاری برای مملکت کار دیگری انجام ندادن .. حالا یه بار هم زنها بیان ببینیم شاید اوضاع بهتر شد ! زنها به اندازه مردان جاه طلب و پول پرست نیستند شاید عملکرد بهتری داشته باشند.

    • بدون نام

      مرد دنیا دیده که یه چیکه اب و سیل می بینه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایامارابه خودمان وامگذار

    • بدون نام

      فکر کردن با این کارا برای شرکت در انتخابات معجزه میشه بنظرم اگر این کارو کنن خودشونو ضایع کردن چون دلیلش مثل روز روشنه

    • بدون نام

      خخخخ دهنتونو سرویس...این دفه اینجوری میخواید مردمو بکشونید؟؟؟لعنت به هرکی ک رای بده

    • علی

      این مردای دنیا دیده شما مغزشون اندازه نخوده و دنیاشون هم خودشون و فک و فامیلا شونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما مردا تا هال خراب کردین کشور به غارت دادین چه رویی دارین که اسم خودتون گذاشتین مرد .زن باشه بهتره

    • سیبو

      لابد اون خانم هم فایزه هاشمیه

    • محمد محمدی

      این جانور های اصولگرا را ببین چه مدرن شدند .من نمیدانم با این همه زالو صفتی شب چطور روتون میشه برید خونه .......

    • بدون نام

      مردان جهاندیده تا حالا هیچ غلطی نتونستن بکنن

    • یک ایرانی ( کاربر قدیمی )

      چه زن چه مرد کسی رای نمیده اینقدر صغری کبری نچین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من رای میدم

    • بدون نام

      معلوم است با کارهایی که کرده اند به اخر خط رسیدند معلوم نیست چکار می کنند سر درگم شده اند با این اوضاع و احوال تحریم و اوضاع نا به سامان اقتصادی از یک طرف بیماری کرونا از طرف دیگر مخارج باز سازی عراق وسوریه وجنگ یمن و لبنان و فلسطین وکمک به بعضی کشورهای افریقایی وگسترش دامنه فقر در ایران دست بدست هم داده اند میخواهند تمام این مشکلات را بواسطه یک خانم تحت عنوان ریس جمهور حل کنند که جای شگفتی است

    • بدون نام

      یازده وزیر کابینه کشور سوئد زن هستند
      در دوره اقای ظریف امدند تجربیاتشان را به ما بگویند
      این اقایان اصولگرا هزارتا انگ چسباندند به ایشان و فرستادند رفتند
      مرد ایرانی ظرفیت ندارن زن را بالاتر ببینه

    • بدون نام

      دیگه ایران رو ویرانه کردن بالابردن تورم.بی ارزش کردن پول ملی,به فلاکت کشاندن مردم ریس جمهور مرد نمیخاد چه بسا زنها بهتر مملکت رو اداره کنن هرچند رییس جمهور در ایران از خود اختیار ی ندارد

      پاسخ ها

      • من

        دمت گرم‌گل گفتی

    • بدون نام

      اینکه اندازه یه بچه هم حالیش نبود کشور ومردم را نابود کرد کسی که رای نمیده یک بارهم زن رییس جمهور بشه دیگه از حسن بدتر نمیکنه

    • بدون نام

      خودتون از زن کمترید یه زن بره کشورو بهتر میچرخونه

    • بدون نام

      مگه مردشو داریم ؟ اینم مثل اون ! از کشورهای دیگر وارد کنید !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردیک خانواده رونمیتونه اداره کنه،انتظاردارین مملکت وبچرخونه!!!!!

    • بدون نام

      بازی جدید

    • بدون نام

      به لطف شما،نه ،نداریم ولی داریم که از شمابهترند،چطور آلمانیها دارند؟

    • بدون نام

      اره حق داره اخه زن ها نمی تونن بی خیال باشن واین پاشون رو بزارن رو اون پاشون و تو خونه لم بدن

    • باورصاد

      آری داریم وازمردها هم بهترند

    • امید

      یه دخترکوربیسوادی هم اگه رئیس جمهورشودعملکردش دیگه بدترازروحانی نیست. مگرمردهاچکارکرده اندرورگارملت به خاک سیاه نشاندند.

    • بی نام و نشان حامی

      نه اینکه شما مردا مملکت رو گل و بلبل کردید

    • 88888

      اگر به امید عملکرد مجلسی ا زحالا مردود مردود مردود

    • بدون نام

      اگه شما آقایون بزارید سر هر چیزی تحریک نشید خانمها بلدن چکار کنند استعداد هرچیرو دارندولی این دفعه گول نمی خوریم

    • بدون نام

      فقط تو خوبی

    • بدون نام

      خدایی اگه یک زن جای روحانی بود عملکردش بهترنبود؟

    • بدون نام

      آره عتیقه، عمه جون من بهتر از تو مملکت رو اداره می کنه.

    • بدون نام

      مکر مردانی که تاکنون رئیس جمهورشدن درحدمردم باوفای ای مملکت بودندوچه گلی به کشور زدندتابه آن افتخارکنید که اگرزن بشه این اتفاق نمیفته

    • بدون نام

      پس روحانی چی بود؟

    • بدون نام

      نه نداریم البته مرد هم نداریم کلا ما سیاستمداری در حد ریاست جمهوری نداریم که بتونه تایید بشه

    • بدون نام

      الان فمنیستا میگن وای چطور جرات میکنی زنا همشون باید رئیس جمهور بشن یا کم کم معاون پایین تر از اینم نمیخوایم

      پاسخ ها

      • تانیا ♪♪♪♪♠♣

        حق دارن فمنیست ها
        والا توهین هایی که شما مردا میکنین
        همون فمنیست ها فقط حریفتون میشن

      • من

        حق دارن تا چشت دراد

    • بدون نام

      مردها رو دیدیم گند زدن به مملکت یبار هم زنها بشن عیبی نداره بالاخره اونا هم حق اختلاس دارن

    • س

      ما که مردی ندیدیم

    • بدون نام

      مگه فردی به وقیحی شما هم داریم؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      نه فقط تو میتونی. بیسواد

    • بدون نام

      نه اینکه شما مردها ایران رو گل گ بلبل کردیدددد

    • عرفان

      به نظرم هم زن و هم مرد میتونن تو انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنن چون زن و مرد مساوین البته نکته جالب اینجاست که تو ایران نه زن (خانم)و نه مرد واسه ریاست جمهوری انتن نمیدن

    • Jam

      معروفه که در دوره قاجار امیر کبیر با سرانگشت تدبیرش کشور رو اداره می کرد و در زمان او ایران به پیشرفتهای علمی و فنی زیادی دست یافت. همین الآن هم چه زن و چه مرد جوانانی داریم که امیر کبیر گونه و با انگشت کوچیکه تدبیرشون قدرت اداره کشور رو دارن با وجود نعمات فراوان خدادادی بشرطی که سران کشور دست از ماجراجویی های منطقه ای و بین المللی خود بکشند.

    • دارکوب

      نه این زن های دربارحکومتی
      زن های فرهیخته ایرانی زیادی تودنیا هستن که باعث افتخارایران وایرانی هستن

    • بدون نام

      تمام کشورهایی که توسط زنان اداره می شوند خیلی هم موفقند

    • بدون نام

      مگه تا امروز مرد سر کار بود ؟این ها که همه نامردن
      شاید غیرت زنانه به کل کبکبه مردانه شما بی ارزد

    • بدون نام

      همه زنها هزار بار بهتر از شماها هستند چرا نداریم بیچاره کردین هنه را خود رازی

    • احسان

      بابا این مردها هم هیچ کدومشون اندازه پست رییس‌جمهور نیستن، شما دنبال چی میگردی
      گشتیم نبود نگرد نیست

    • علی

      مترسک بودن زن و مرد نداره دیگه .....

    • مریم

      وهمچنان وهمچنان از زنها هراس دارین

    • بدون نام

      مردان دنیا دیده که این نتیجه اش .گند زدین به مملکت

    • بدون نام

      اگه یکی مثل روحانی باشه ریس جمهور بشه من به سوسانو رای میده

    • بدون نام

      یه زن تریاکی بهتر از شما میتونند مملکت داری کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظر بنده هم به نظر شما نزدیکتره

    • بدون نام

      ما مرد کار کشته نداریم دروغ نگو

    • بدون نام

      نه زن در حد ریاست جمهوری نداریم اما مردهایی هم که داریم در حد یک زن نیستن

    • مهرزاد

      مگر قانون اساسی تغییر کرده تفسیرشورای نگهبان رجل سیاسی خانمها نیستند.هردوره این بحث روراه انداختن رفتاری سخیفانه توهین به شعور ملت است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شعور ملت خخخخ

    • مختومه

      اینکه زن در حد رئیس جمهور داریم را نمی دانم اما این را می دانم که دیگر مردی نداریم.

    • بدون نام

      یک زن هست که به اندازه همه شما مملکت داری بلده . پیره اما بازم میتونه .بشرطی که برید کنار بزارید بیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرح؟

    • بدون نام

      مگه تو ایران مرد درحد رئیس جمهور داریم؟؟؟دزدی از بیت المال،،بی لیاقتی،،رانت، فساد زن و مرد نمیخواد،،،کافیه بی عرضه باشی همین

    • بدون نام

      حالا ریس جمهورا چی کارکردن. درحدزن هم نبودن

    • آریوبرزن

      داخل ایران چه اهمیتی داره رئیس جمهور مرد باشه یا زن ، یا اصلاً باشه یا نباشه

    • بدون نام

      این اقای ایمانی ادم بی سوادیه شماها بدل نگیرید این فقط بلده هارتو پورت کنه هیچ کاری هم از دستش بر نمیاد این اقا فکر نمیکنه یک زن از روحانی هم بدتر نیست که کشورو بفنا داد

    • آریائی

      والا این چیزی که من میبینم زن که خوبه بچه ۵ ساله هم در توانش هست

    • بیتا بینام

      شما مردها چه گلی زدید به سر مملکت هیچکدومتون در حد ریاست جمهوری نبود چون همتون گند زدید به مملکت .اقای اصولگرا حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن که بلدی لطفا حرف نزن.

    • بدون نام

      شما هم درحد مسئول نیستید ولی مسئولیت دارید وشرایط جامعه گواه این موضوع است

    • بدون نام

      حالا لن خانم ابتکار چه گلی سرمون زده که ریس جمهورش بزنه همشون ته یه آنش

    • بدون نام

      راست میگه تو المان و نیوزلند و... زنان چون سرکارن کشورشون اینقدر عقب افتادس.

    • بدون نام

      مردش هم نداریم چه برسه به زن؟؟!!

    • بدون نام

      والا یک پیرزن روستایی زیوار در رفته بهتر از حسن روحانی ''

    • مینا

      شما اگر دنیا دیده بودید میفهمیدید که کشورهایی که رهبرانشان زن بودن کرونا را همان اوایلش مدیریت وریشه کن کردن در ایران هم اقایان سیاسی رجل این وضعی است که برای مردم ساختن در بیکاری فقر فساد گرانی وکرونا رکورد زدن راستی دزدی و اختلاس ورشوه وفساد اقایان مدیر را یادم رفت

    • داش علی

      دمش گرم حرفش انصافا حق

    • بی نام سوخته دهیه 40

      اصلا اینها ملت آدم حساب نمی کنند!
      چه رسد به زنها رگ گردنشون باد می کند

    • بدون نام

      اگر یه مترسک جای روحانی بود الان حداقل اختلاسی نبود، مترسک ۴ تا کلاغو دور میکنه ولی ....
      ایقد استثناش نکنین، یه بچه دختر ۱۳ ساله بزارین اونجا برا امتحان،اگر از همه مدیران بهتر نبود هم شماها درست میگین

    • من

      دیدیم مردان کاربلدتون چطور مملکت رو به .... کشیدن. یه مشت پیرمرد که تو فکر کردن خودشون موندن برای یه ملت تصمیم میگیرن.خودشون تو خونه هاشون لم میدن و تز مفت در میکنن جوونای ما باید بدبختی و فقر و بیکاری و درد رو تحمل کنن.گند بخوره به اون کاربلدی که شما باشین

    • ن

      شما تجربیات خودت و هم ریشات رو در اختیار ما بذار،ما قول میدیم برعکس عمل کنیم.ببین ایران گلستون میشه یا نه

    • مرد ایرانی

      قائل به تساوی حقوق زن و مرد باشیم، نمونه زنان موفق سیاستمدار آنکلا مرکل صدر اعظم آلمان، یه کشور موفق در صنعت و رشد اقتصادی

    • درویش عاشق

      زن که هیچ. چند تا نخود لوبیا و عدس و ماش و سنگ و کلوخ بجای وزرای مملکت بودند الان وضع ما بهتر از سوئیس و آمریکا و.... بود

    • موشی

      رای بی رای.

    • گل آقا

      اصلا خر بزارین چه فرقی میکنه؟

    • بی ریا

      تدارکاتچی دیگه زن ومرد نداره که

    • من هستم

      زن بهترازروحانی هست

    • بدون نام

      وقتی تحلیلگر سیاسی در حد تو تو است مطمئن باش زن های زیادی در حد ریاست جمهوری هستند به ویژه در مقابسه با برخی رئیس جمهورهای گذشته

    • بدون نام

      در صحنه عاشورا زن بود که رسالت را تمام کرد ، چشم ها را باید شست ، دگر گونه بایست نگریست .

    • بدون نام

      جناب ایمانی هر ننه قمری رییس جمهور شده بود باوربفرماییدعمل کردش بهتر از ذلت دوازدهم و حزب آشغالات بود

    • شراره

      خداروشکر تا حالا که این حضرات مذکر بودن که مملکتو به گند کشیدن!

    • بینام

      ما مرد رو هم در حد رییس جمهور واقعی بهش اجازه کار ندادیم

    • بدون نام

      همه سران مملکت ما انگشت کوچکه مرکل آلمان نمیشن منتها مردان طماع چنبره زدن بر منابع ومشغوا حیف ومیل سیرمونی ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مادراشون اینطوری تربیتشون کردند

    • بی نام

      برای چیزی برین رای بدین که ارزش رای دادن داشته باشه.
      کسی خودشو با رای دادن به یه خرابه مسخره نمیکنه.شاید توی یه کشور بهتر یه فرهنگ بهتر و شرایط بهتر قطعا اهمیت داشت زنا هم رییس جمهور بشن ولی اینجا.دیگه اب از سرمون گذشته.چه اهمیتی داره کی بیاد روی کار؟وقتی سیاست ها تکان نمیخورند.اگر هم بخورند،بدتر از قبل میشوند.کسی برای ویرانه ارزشی قائل نمیشود.من خودم هم یک زن هستم.ولی اگر دروازعه های بهشت اینبار باز بشن و یه نماینده ازش در بیاد رای نمیدم.

    • بدون نام

      دارن مردم و گول میزنند که برن پای صندوق رای

    • امید

      زن از همه شما مسئولین مرد تر هست

    • بدون نام

      زنهای سرزمین من..دست کم اونقدرمدیریت دارن تاامراقتصادی یه خونه روبه نحواحسن انجام بدن...متاسفانه مسئولین بی عرضه ماهمون لیاقت رو ندارن...درضمن...زن همیشه تواسلام درزبان تکریم شده امادرعمل........بماند...همونهایی که میان قانون میزارن وهمین اقا که فکرمیکنه ازجنس برتره..توزندگیش یه زن نباشه بوی تعفنش یه هفته ای درمیاد......شوربختانه مامردها فقط دم ازمردانگی میزنیم امامردنیستیم....دمشون گرم بانوان سرزمینم که واقعا ..زن..هستن...ایکاش یه کم ازغیرت زنهاروماداشتیم که اگه داشتیم این وضع مانبود

    • بدون نام

      اینو به شمال اروپا بگو که همه مسولاش زنن و تو رفاه کاملن

    • توحش۷هزارساله

      زن ایرانی اگه خیلی عرضه داره اول ارزش جان خود را با مرد برابر کنه. مملکتداری پیشکش
      طبق قانون اگه قاتل یک زن به قصاص محکوم بشه نصف دیه را خانواده زن باید بپردازند وگرنه قاتل قصاص نمیشه! اگه قاتل یک زن اتفاقاً پدر اون زن باشه که هیچ. چون کشتن دختر خودش حق مسلّمشه!

    • بدون نام

      اصل شخصیت هرکسی در پنج سال آغاز زندگیش شکل میگیره یعنی دقیقا در همان دوره ای که مادر بیشترین و مهمترین نقش را در زندگی او داره
      مرکل و سران ایران هم از این قاعده مستثا نیستند
      مرکل و سران ایران، همگی تربیت شدگان مادرانشان هستند
      مادر مرکل او را اینطور بار آورده
      مادران اینها هم اینها را اینطور بار آورده اند
      ایران و آلمان و هر جامعه دیگری را زنان آن جامعه ساخته اند. هم زنان و هم مردان، تربیت شدگان و دست پروردگان مادرانشان هستند

    • بدون نام

      مگر زن در حد رئیس جمهور نداریم! شما میدان به دیگران نمیدید.

    • رحیمی

      مردش هم نداریم

    • بدون نام

      راه رو واسه طبفه متوسط تحصیل کرده باز کنید ببینید چقدر آدم حسابی و کار بلد بیاد بیرون یه حلقه درست کردین هیچ کس رو به جز خودتون و آقا زاده های بی عرضه و مفت خور تون اجازه ورود نمیدین ...

    • بدون نام

      وطن پرست نداريم
      وگرنه زن و مردش هر دو يكي هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج