۱۰۴۴۶۳
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

چگونه از اشیای هنری نگهداری کنیم؟

ما توصيه می كنيم كه نقاشی ها را به طور منظم گردگيری كنيد و برای اين كار از يك مسواك يا فرچه خشك، تميز، و نرم استفاده كنيد. در مورد چارچوب‌ها بهتر است از يك پارچه نم‌دار يا هرچيزی كه برای مبلمان خانه از آن استفاده می كنید.

چیدانه:

سوال: نظرتان در مورد نگه داری از تابلو ها چيست؟ چگونه باید ما چارچوب‌ها و نقاشی ها را گردگيری كنيم؟

جواب: ما توصيه می كنيم كه نقاشی ها را به طور منظم گردگيری كنيد و برای اين كار از يك مسواك يا فرچه خشك، تميز، و نرم استفاده كنيد. در مورد چارچوب‌ها بهتر است از يك پارچه نم‌دار يا هرچيزی كه برای مبلمان خانه از آن استفاده می كنید. البته اين كار بايد براساس مواد و مصالح و جنس چارچوب‌ها صورت بگيرد. نكته قابل توجه اين است كه حتما محصولات كاغذی را از مكان‌های مرطوب مانند حمام يا فضاهای پيرامونی اجاق گاز دور نگه داريد.

يكی ديگر از راه‌های ساده و مفيد برای تميزكردن آثار هنری قاب‌دار استفاده از يك مسواك و آب صابونی است و بعد مرطوب كردن كل سطح آن. لكه‌هايی كه به خاطر آب روی سطح ايجاد می شوند سريعا در معرض هوا خشك شده و از بين می روند. اشتباه رايج در اين كار اين است كه اغلب افراد سعی می كنند فقط خود لكه‌ها را تميز كنند كه اين كار نتيجه‌ای جز بزرگ‌ترشدن لكه‌ها نخواهد داشت.

چگونه از اشیای هنری نگهداری کنیم؟

سوال: قاب‌های سفارشی گران هستند. آيا می توان از قاب‌های آماده استفاده كرد؟ چه زمانی حتما بايد از قاب‌های سفارشی استفاده كرد؟

جواب: هزينه ساخت قاب زياد است. به همين دليل می توان آثار هنری را بدون قاب سفارش داد و براساس ابعاد آن يك قاب مناسب و استاندارد خريد. البته در بعضی موارد گزينه‌های كم و نامناسبی در دسترس ما هستند، در اين زمان بهتر است از قاب‌های سفارشی استفاده كنيم.

چگونه از اشیای هنری نگهداری کنیم؟

سوال: آيا نور خورشيد به آثار هنری موجود در اتاق‌های نورگير آسيب می زند؟

جواب: بله، نور خورشيد آثار هنری را خراب می كند به‌ويژه آن‌هايی كه بر روی كاغذ اجرا شده‌اند. آفتاب كاغذ را زرد می كند و گاهی باعث می شود تا اجزای كاغذ از هم جدا شده و پودر شوند.

چگونه از اشیای هنری نگهداری کنیم؟

سوال: پيشنهاد شما برای كاهش اين آسيب‌ها چيست؟

جواب: اگر مايل هستيد از آثار هنری در مكان‌هايی استفاده كنيد كه مستقيما در معرض نور خورشيد هستند، حتما بايد هنگام انتخاب قاب از قابهايی استفاده كنيد كه شيشه آن‌ها ضد اشعه ماورای بنفش هستند. درجات مختلفی از محافظت در برابر اشعه ماورای بنفش وجود دارد؛ هر چه اين درجه بالاتر باشد محافظت از اثر هنری بهتر خواهد شد. البته بايد به ياد داشته باشيد كه اين نوع شيشه‌ها گران هستند و هم‌چنين معمولا انعكاس زيادی دارند. ما معمولا دوست داريم كه آثار هنری را بدون انعكاس نور ببينيم و مطمئن شويم كه تابلوی ما در هر اتاقی كه قرار می گيرد به راحتی قابل ديدن است. به همين دليل براساس جايی كه برای تابلوی خود در اتاق در نظر گرفته‌ايد نوع شيشه آن را انتخاب كنيد.

چگونه از اشیای هنری نگهداری کنیم؟

سوال: چگونه می توانيم نقاشیهای روی بوم را از آسيب‌های نور خورشيد دور نگه داريم؟

جواب: نقاشی های رنگ روغن از آثار روی كاغذ مقاوم‌تر هستند، اما اگر در معرض آفتاب قرار بگيرند آن‌ها هم آسيب می بينند. نقاشی های خود را دور از نور مستقيم خورشيد قرار دهيد. كشف رنگ روغن باعث شد كه برای ارائه يك نقاشی ديگر نياز به قاب و شيشه نباشد كه اين مسئله اكنون امر بسيار عادی است. اگر مكان ايده‌آل شما برای نقاشی های روی بوم‌تان آفتاب‌گير است بهتر است آن را قاب كنيد و در آن از شيشه‌های ضد اشعه ماورای بنفش استفاده كنيد. هم‌چنين می توانيد بر روی سطح بوم از مواد محافظت‌كننده استفاده كنيد، اما توصیه می کنیم از مواد ارزان‌قيمت استفاده نكنيد.

چگونه از اشیای هنری نگهداری کنیم؟

سوال: ايمن‌ترين راه برای حمل ونقل آثار هنری چيست؟ چگونه بايد آن‌ها را جابه‌جا كرد؟

جواب: برای نگهداری مطمئن و ايمن از آثار هنری از دستورالعمل زير استفاده كنيد:

۱. آثار هنری را با كاغذ کاهی بپيچيد.

۲.سپس آن را با نایلون های حبابی بپيچيد.

۳.از نایلون های حبابی در گوشه‌های قاب بيش‌تر استفاده كنيد.

۴.اثر هنری را درون يك جعبه محكم قرار دهيد.

۵.آثار هنری اجراشده روی كاغذ كه قاب ندارند را با پلاستيك و مقوا بپيچيد تا هنگام جابه‌جايی تا نشوند.

چگونه از اشیای هنری نگهداری کنیم؟

سوال: برای ارسال آثار هنری آيا علاوه‌بر كارهايی كه در سوال بالا گفته شد كار ديگری بايد انجام دهيم؟

جواب: با قراردادان مقوا در چهار طرف نقاشی جعبه را مستحكم‌تر كنيد. مطمئن شويد كه داخل جعبه با خرده‌كاغذها پر شده است تا هنگام جابه‌جايی اثر هنری داخل جعبه تكان نخورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج