۱۰۴۴۶۴۷
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

ایران-ازبکستان، اپیزود یازدهم؛ گرگ‌های بی‌آزار

تیم ملی فوتبال ایران، فردا (پنجشنبه) برای یازدهمین بار به مصاف تیم ملی ازبکستان می‌رود.

خبرگزاری ایرنا: تیم ملی فوتبال ایران، فردا (پنجشنبه) برای یازدهمین بار به مصاف تیم ملی ازبکستان می‌رود.

تیم‌ ملی فوتبال ایران فردا(پنجشنبه) از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به وقت تهران باید در ورزشگاه اختصاصی پاختاکور به مصاف میزبان خود تیم ملی ازبکستان برود. این یازدهمین تقابل ملی‌پوشان در برابر گرگ‌های سفید است.

در ۱۰ تقابل پیشین این ۲ تیم برتری مطلق با ملی‌پوشان ایرانی بوده است. ما در ۲۲ سال گذشته در برابر حریف خود به هشت برد دست پیدا کرده‌ایم؛ یک بار مساوی کرده‌ایم و تنها یک بار شکست خورده‌ایم.۱۳ گل توسط بازیکنان ایران زده شده و تنها ۲ بار تیم ازبکستان موفق به گلزنی شده است. از ۱۳ گل زده شده ۹ گل در نیمه دوم و چهار گل در ۴۵ دقیقه نخست زده شده است.

در ادامه به نکاتی جالب از رویارویی ایران و ازبکستان می‌پردازیم:

*این ۲ تیم پیش از این پنج بار در ازبکستان به مصاف هم رفتند که چهار برد و یک تساوی برای ایران به دست آمده است. در این پنج بازی جالب است که هیچوقت تیم میزبان موفق به گلزنی هم نشده است.

*آخرین بازی ۲ تیم در شهریورماه سال ۱۳۹۷ برگزار شد. ایران با گل دقیقه ۶۷ مهدی ترابی از سد میزبان خود در دیداری دوستانه گذاشت. در آن برهه تیم خودش را برای حضور در جام ملت‌های ۲۰۱۹ مهیا می‌کرد.

*این پنجمین بازی دوستانه ایران و ازبکستان است. در چهار بازی قبلی سه برد و یک مساوی برای ملی‌پوشان به دست آمده و تیم حریف بازهم در زدن گل ناکام بوده است.

*تیم ملی ایران در پنج رویارویی اخیر مقابل حریف روز پنجشنبه خود ۱۰۰ درصد پیروز بوده و حتی یک گل هم وارد دروازه‌اش نشده است. سرمربی ایران در این بازی‌ها کارلوس کی‌روش بود.هفت سال و ۱۰ ماه و ۲۳ روز از اولین و آخرین پیروزی ازبکستان مقابل ایران می‌گذرد. در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۱ ازبکستان در ورزشگاه آزادی و در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ از سد تیم کی‌روش گذشت. بعد از آن همه بازی‌ها را ایران برد و حالا شاگردان اسکوچیچ با اتکا به رکوردی ۲۸۸۵ روزه روانه میدان می‌شوند.

*ایران و ازبکستان قرار است برای چهارمین بار در فصل پاییز به مصاف هم بروند. در سه بازی قبلی ۲ برد برای ایران و یک پیروزی برای ازبکستان به ارمغان آمده است.

*این ۲ تیم یک بار پیش از این در مهرماه به مصاف هم رفتند که تیم ملی ایران موفق شد در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۵ با تک گل جلال حسینی از سد میزبان خود بگذرد. این مسابقه در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ برگزار می‌شد.

*ایران و ازبکستان تا به حال در رقابت‌های مقدماتی جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۴، بازی‌های اسیایی ۱۹۹۸ بانکوک و جام ملت‌های آسیای ۲۰۰۷ به مصاف هم رفته‌اند که به جز یک بازی، در پنج دیدار دیگر ایران برنده میدان بوده است.

*آخرین بازی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان که با سرمربیگری شخصی به جز کارلوس کی‌روش به میدان رفت در سال ۸۸ بود که تیم افشین قطبی در دیداری دوستانه در خاک ازبکستان مقابل حریف خود به تساوی بدون گل رسید.

*تنها جدال ایران و ازبکستان که گلی نداشته به دیدار سال ۱۳۸۸ برمی‌گردد. حدود ۱۱ سال پیش شاگردان افشین قطبی مقابل میزبان خود به تساوی بدون گل رسیدند.

*اولوگ‌بک باکایف تنها بازیکن ازبکستانی است که موفق شده در طول تاریخ به ایران گل بزند. دیگر گل ازبکستان به ایران روی گل به خودی رحمان رضایی در جام ملت‌های ۲۰۰۷ به ثبت رسیده است. ایران در هشت بازی موفق به ثبت کلین‌شیت شده است.

*علی دایی با به ثمر رساندن سه گل، بهترین گلزن تقابل‌های ایران و ازبستان است. شهریار هر سه گل را در اولین پیکار ۲ تیم در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ به ثمر رساند. مهدی ترابی و سید جلال حسینی با ۲ گل در رده بعدی قرار دارند. دیگر گلزنان ایران مقابل ازبکستان عبارتند از: علی موسوی، جواد کاظمیان، محمدرضا خلعتبری، روزبه چشمی، سردار آزمون و مهدی طارمی.

حال باید دید در یازدهمین تقابل ایران و ازبکستان چه نتیجه‌ای به ثبت می‌رسد. گرگ‌های سفید مقابل ایران به جز یک بار همواره بی‌خطر بوده‌اند. باید دید این بار چه اتفاقی رخ می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یادش بخیر علی دایی در ده دقیقه پایانی بازی طوفان به راه انداخت و سه گل پی درپی زد

    • بدون نام

      اگه ویلموتس بود این رکورد راحت شکسته میشد اسکوچیچ خیلی بهتر از ویلموتس به شرطی که بهش اعتماد کنیم از مسئولان تا بازیکنا و هوادارا همه اعتماد کنیم و حمایت مطمعن باشید اسکوچیچ نتیجه میگیره

    • بدون نام

      در ضمن این بازی دوستانه هست برای شناخت تیم خیلی وقته کنار هم تمرین و بازی نکردن تیم هنوز کامل نیست با این بازی نباید قضاوت بشه هر چند فردا هم میبریم کلی گفتم فقط حمایت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج