۱۰۴۵۴۱۱
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

نفس آزمون پشت سر کریمی و نکو؛ ۶۳ گل ملی

سی و سومین گل در پنجاه و یکمین بازی ملی سردار آزمون به شکلی زیبا و مقابل ازبکستان در ورزشگاه پاختاکور به ثمر رسید.

روزنامه ایران ورزشی: سی و سومین گل در پنجاه و یکمین بازی ملی سردار آزمون به شکلی زیبا و مقابل ازبکستان در ورزشگاه پاختاکور به ثمر رسید. مهاجمی که بعد از مدت‌ها که بازی‌های ملی تعطیل بود، با آمادگی کامل در ترکیب تیم اسکوچیچ قرار گرفت و نشان داد همچنان یکی از بازیکنان کلیدی ایران است.

اما شرح گل سردار که در تاشکند وارد دروازه ازبکستان شد؛ آزمون با شوتی سرکش و تماشایی دروازه سویونوف را باز کرد و در فاصله سه دقیقه تا پایان نیمه اول، ایران را از ازبکستان پیش انداخت. این در حالی بود که چند دقیقه پیش شوت پشت محوطه جریمه سردار را دروازه‌بان حریف گرفته بود.

سی و سومین گل سردار آزمون، جایگاهش را در رتبه پنجم برترین گلزنان تیم ملی مستحکم کرد و باعث شد تا یک گام دیگر به رکورد ستارگان پیشین تیم ایران نزدیک شود. علی کریمی و جواد نکونام با ۳۸ و ۳۹ گل حالا نفس‌های سردار را پشت سر خود حس می‌کنند و هیچ بعید نیست که به زودی مهاجم ۲۵ ساله اهل گنبد کاووس از رکوردشان عبور کند. آزمون پیش‌تر در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ توانسته بود به ازبکستان گل بزند و نکته جالب اینکه آن روز هم مهدی طارمی دیگر گل تیم ملی را زده بود.

سردار این ۳۳ گل را در دیدار با کره‌جنوبی، عراق، قطر، ترکمنستان، گوام، هند، عمان، مقدونیه، قرقیزستان، مونته نگرو، ازبکستان، سوریه، روسیه، الجزایر، یمن، ویتنام، چین، هنگ کنگ و کامبوج به ثمر رسانده. اینها ۱۹ تیمی هستند که مهاجم تیم ملی توانسته دروازه‌شان را باز و دروازه‌بان‌های‌شان را تسلیم کند.

آزمون ۳۳ گل ملی را در ۵۱ بازی به ثمر رسانده و با یک میانگین آماری فوق‌العاده به سمت رکوردی بزرگ حرکت می‌کند. او میانگین ۶۴/۰ گل در هر بازی را دارد و اگر بتواند رکورد تعداد بازی ملی جواد نکونام را بشکند و این روند را ادامه بدهد، احتمالاً به آمار گلزنی علی دایی هم خواهد رسید. اتفاقی که البته هیچ‌گاه ذهن سردار آزمون را به خود معطوف نکرده و او علاقه‌ای نیز به صحبت درباره آن نشان نمی‌دهد.

سردار آزمون بعد از بازی با ازبکستان گفت: «ازبکستان همیشه تیم سرسختی است. آنها مربی توانمندی دارند و بازیکنانی قوی در ترکیب این تیم به میدان می‌روند. این اولین بازی ما زیر نظر سرمربی جدیدمان بود، امیدوارم در آینده عملکردمان بهتر شود.»

مهاجم زنیت درباره جو ورزشگاه و دوری تیم ملی از بازی‌های رسمی هم این صحبت‌ها را به زبان آورد: «جو ورزشگاه عالی بود. همیشه هواداران ازبک درجه یک هستند. آنها همیشه در تقابل با تیم ملی ازبکستان با ما خوب برخورد می‌کنند. برای جامعه ازبکستان آرزو دارم، روز به روز وضعیت‌شان بهتر شود. ضمن اینکه نمی‌توانم بگویم بازی سختی داشتیم. بعد از دوری یکساله دوباره به تیم ملی برگشتیم و بازی کردیم. همه چیز در این بازی بر وفق مراد پیش رفت. همیشه جو تیم ملی متفاوت است، البته در زنیت هم جوی مناسب داریم.»

سردار در روز گل سی و سوم ملی، به بازوبند کاپیتانی هم رسید تا یک تجربه ویژه را از بازی در تاشکند داشته باشد. او البته به رکورد جذاب دیگری هم دست یافت و شصت و سومین گل خود را در رده‌های مختلف ملی به ثبت رساند. آزمون در تیم نوجوانان شش بازی انجام داد و هفت گل زد. او در تیم جوانان هم آمار شگفت‌انگیز ۱۹ بازی و ۱۹ گل را به نام خود ثبت کرد. در تیم امید چهار بار به میدان رفت و چهار گل زد و حالا در تیم ملی بزرگسالان هم سی و سومین گل را در پنجاه و یکمین بازی ملی به ثمر رسانده. یعنی روی هم آزمون ۸۰ بازی ملی انجام داده و ۶۳ بار دروازه حریفان را گشوده که آماری جذاب به حساب می‌آید.

آزمون با این انگیزه و تلاشی که همیشه برای موفقیت تیم ملی به کار می‌بندد، امیدوار است بتواند دروازه مالی را نیز باز کند. او برای این دیدار سخت هم برنامه‌های ویژه‌ای در سر دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سجاد خیاط

      تو محلشان هم گل زده اونم حساب کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازیوا استورم لنگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج