۱۰۴۵۴۱۳
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

آقای اسکوچیچ! الان وقت تغییرات نیست

ابراهیم قاسمپور سال‌ها در ترکیب تیم ملی ایران به میدان رفته، در جام جهانی ۱۹۷۸ بازی کرده و چندین فصل هم به عنوان سرمربی در فوتبال ایران حضور داشته است.

روزنامه ایران ورزشی: ابراهیم قاسمپور سال‌ها در ترکیب تیم ملی ایران به میدان رفته، در جام جهانی ۱۹۷۸ بازی کرده و چندین فصل هم به عنوان سرمربی در فوتبال ایران حضور داشته است.

او که چند سالی است از عرصه مربیگری دور شده، حالا به عنوان کارشناس در رسانه‌ها حضور دارد و هر از چندگاهی نظرات خود را بیان می‌کند. قاسمپور عملکرد تیم ملی مقابل ازبکستان و نواقص مختلف در این تیم را برای بازی با عراق و بحرین در انتخابی جام جهانی امیدوارکننده نمی‌داند.

مربی سابق تیم امید درباره عملکرد فنی تیم ملی ایران در دیدار دوستانه ازبکستان، صحبت‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند: «تیم ملی با تغییرات زیادی پا به زمین مسابقه گذاشت. البته در برخی خطوط مانند دفاع میانی بازیکنان در تیم‌های باشگاهی کنار هم کار کرده بودند و هماهنگی لازم را داشتند. در عین حال تغییرات در تیم ملی مشهود بود و نباید انتظار داشته باشیم با این تغییرات، تیم ملی هماهنگ باشد. اتفاقات این بازی هم دور از انتظار نبود و البته نواقصی در بازی تیم ملی وجود داشت.

نواقصی در خطوط مختلف و در حین دفاع و حمله به چشم می‌خورد که باید ظرف روزها و ماه‌های آینده برطرف شوند. در این دیدار تیم ملی سردرگم بود و نمی‌دانست از کجا باید امور دفاعی را انجام بدهد. خط هافبک و خط حمله خیلی با هم فاصله داشتند. ما نمی‌دانستیم از کجا باید به تیم حریف فشار بیاوریم و توپ را پس بگیریم.

با این حال به نظرم با توجه به اولین تجربه مربیگری اسکوچیچ و حضور نفرات جدید، ایرادها قابل چشمپوشی است.»

بازیکن سابق تیم ملی در جام جهانی ۷۸ آرژانتین در ادامه می‌گوید: «در این بازی در بخش تهاجمی هم خوب نبودیم اما این ابزار را داریم که خوب حمله کنیم.

بحث اصلی این است که آقای اسکوچیچ می‌تواند از ابزارها و مهره‌ها خوب استفاده کند یا خیر. برای خط دفاع هم چنین بحثی وجود دارد، هر چند بازیکنان این خط امیدوارکننده ظاهر شدند. با داشتن شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی ازبکستان به هدف خود نرسید.

با این حال تیم ما از نظر تدافعی منسجم نبود. وقتی می‌گوییم فاز تدافعی، منظورمان دفاع تیمی است که در دوران حضور کارلوس کی‌روش شاهد بودیم. البته این موضوع با تغییرات در خطوط مختلف طبیعی است و نمی‌توانیم الان ایراد بگیریم اما در آینده می‌توانیم قضاوت بهتری داشته باشیم.»

قاسمپور با اشاره به تغییرات زیاد در ترکیب تیم ملی با روی کار آمدن اسکوچیچ و کنار گذاشتن بازیکنان باتجربه و آماده مانند غفوری و رضاییان می‌گوید: «کسی نمی‌تواند در زمان کوتاه تغییر نسل را در تیم ملی انجام بدهد.

ما دو بازی سخت با عراق و بحرین داریم و نمی‌توانیم تغییرات زیادی ایجاد کنیم. با مشکلاتی که در فوتبال‌مان داریم و معمولاً بازی‌های تدارکاتی ما با تیم‌های قدرتمند نیست، تغییر نسل به سرعت صورت نمی‌گیرد.

ما باید در کوتاه‌ترین زمان هماهنگی را در تیم بالا ببریم؛ چیزی که در برابر ازبکستان خیلی پایین بود. البته باید این واقعیت را بپذیریم که نمی‌توانیم همزمان خوب دفاع کنیم و در بخش تهاجمی هم عملکرد خوبی داشته باشیم. البته می‌توانیم با دفاع تیمی خوب، حمله هم کنیم.»

سرمربی سابق پاس، بهمن، مس کرمان و نفت آبادان با بیان اینکه با تغییرات صورت گرفته در تیم ملی آیا اسکوچیچ کار راحتی برای صعود از مرحله دوم مقدماتی جام جهانی دارد یا خیر، می‌گوید: «به نظرم کار اسکوچیچ سخت‌تر شده است. او در حال آزمایش یکسری بازیکنان است تا به تیم جدیدی برسد اما الان زمان تغییرات زیاد نیست. مثلاً نمی‌توانیم و نباید هر دو هافبک دفاعی تیم را تغییر بدهیم.»

قاسمپور همچنین در واکنش به اینکه آیا اولین برد اسکوچیچ برابر ازبکستان برای آینده و بازی با عراق و بحرین امیدوارکننده است، اینگونه صحبت می‌کند: «با این وضعیتی که دیدم، نمی‌توانم امیدوار باشم اما به خاطر تیم، بضاعتش و توانایی بازیکنان می‌توانیم امیدوار باشیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      مگر با کیروش تو ازادی به همین ازبکستان نباختین شما میاین از میل و نظر شخصی خود به جای همه ایراد میگیرین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تنها تیمی تو آسیا احساسی و بدون برنامه و فقط متکی به کاری های انفرادی بازیکنان است تیم فوتبال ایران است و اصلا بازی دلچسبی انجام نمی دهد فقط هدف بردن است

    • ایرانی

      اتفاقا هست!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج