۱۰۴۵۷۱
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

مدرک تحصیلی آنلاین ارزش پول و وقت شما را دارد؟

با گسترش تکنولوژی و ارتباطات راه ،کلاس های آنلاین رونق بیشتری گرفته اند و دانشجویان زیادی به دلایل مختلف در این کلاس ها شرکت می کنند. اما آیا این کلاس ها ارزش پول و وقتی که صرف می شود را دارند؟

بازار خبر: امروزه بحث بر سر ارزش کلای های دانشگاهی آنلاین و ارزش آنها داغ است. با وجود اینکه بسیاری از منتقدین ارزش اینگونه کلاس ها را زیر سوال برده اند، آمارها نشان می دهد تعداد قابل توجهی از دانشجوها به سمت این انتخاب متمایال شده اند. در این میان کلاس های معمول دانشگاهی نیز نمیخواهند جایگاه خود را میان دانشجویان از دست بدهند.

برای توجیه کلاس های آنلاین دلایل متعددی وجود دارد. بسیاری از افراد شاغل فرصت کافی برای ادامه تحصیل از روش های سنتی را ندارند. افراد شاغلی که مسولیت نگهداری از بچه را نیز دارند تقریبا شرکت در گلاس های عضوری و استاندارد برایشان غیر ممکن است و تمام وقتشان در طول روز صرف فعالیت های دیگر می شود.

کلاس های آنلاین فرصت تحصیل را برای دانشجویانی فراهم می کند که رشته تحصیلی مورد نظرشان در منطقه محل سکونت آنها وجود ندارد. در غیر این صورت این افراد مجبورند برای ادامه تحصیل به شهر و یا حتی کشور دیگری نقل مکان کنند.

هزینه فاکتور عامل دیگری است که باعث شده کلاس ها و مدارک تحصیلی آنلاین محبوبیت بیشتری پیدا کنند. دانشجوها دیگر هزینه خوابگاه، رفت و آمد و غیره را ندارند.

مدرک تحصیلی آنلاین ارزش پول و وقت شما را دارد؟

به طور خلاصه کلاس های آنلاین فرصتی برای دانشجویان است که با راحتی از هرکجا که به اینترنت دسترسی داشته باشند بتوانند در کلاس های مورد علاقه خود شرکت کنند.

اما آیا شرکت در این کلاس ها به صرفه است؟ یا تنها هدر دادن وقت و پول است؟ یک تحقیق آماری که در سال ۲۰۱۳ توسط مرکز تحقیقات بابسون انجام گرفت جنبه های بیشتری از این مقوله نه چندان جدید را شرح وتفصیل کرد.

چه تعداد دانشجو در کلاس های آنلاین شرکت می کنند؟

اگر تعداد نشان دهنده ارزش این مقوله باشد، بد نیست بدانید که از از هر۲۱ میلیون دانشجو ، ۷.۱ میلیون نفر از آنها حداقل یک درس را به صورت آنلاین گذرانده اند. طبق مطالعه آماری انجام شده، بیش از ۶۰ درصد دانشجویان در کلاس های آنلاین متاهل هستند، ۵۶ درصد حداقل یک بچه دارند و ۳۳ درصد بین ۱۸ تا ۲۴ سال سن دارند.

آیا آموزش آنلاین به کیفیت آموزش رو در رو است؟

با توجه به نقطه نظر شخصی و برسی شواهد، مسولین آموزشی در موسسات و دانشگاه ها نظرات مختلفی را در طول سال ها ارائه کرده اند. در سال ۲۰۰۳ ، ۴۳ درصد مسولین آموزشی معتقد بودند که تحصیلات آنلاین از لحاظ کیفیت پایینتر از شرکت در کلاس های حضوری است. اما در سال ۲۰۱۲ تعداد کسانی که نظری مشابه داشتند به ۲۳ درصد کاهش پیدا کرد.

بسیاری از موسسات و دانشگاه ای بزرگ کلاس های آنلاین را ارائه می دهند. و مسولین آموزشی مربوط به این کلاس ها نیز دیدگاه مثبتی نسبت به کلاس ها دارند. ۲۵ درصد معتقدند کلاس های آنلاین بهتر از کلاس های حضوری است. ۲۰ در صد نظر مخالف دارند و ما بقی معتقدند کیفیت هر دو نوع کلاس ها یکسان است.

آیا تعداد انصرافی های کلاس های آنلاین بیشتر است؟

طبق ادعای مسولین آموزشی در دانشگاه ها، حفظ دانشجو ها در کلاس های آنلاین ۴۱ درصد نسبت به کلاس های حضوری اهمیت بیشتری دارد. مطالعات نشان می دهد مقایسه نرخ انصرافی ها در کلاس های حضوری و کلاس های آنلاین مشکل است. همچنین فهمیدن دلیل انصراف دانشجوها از کلاس های انلاین نیز سخت است. بیشتر دانشجوها به دلیل مشغله، کمبود وقت و دلایل مشابه مجبور به شرکت در کلاس های آنلاین می شوند. و دلیل انصراف آنها از این کلاس ها نیز به همین مسائل مربوط است.

ارزش تحصیلات آنلاین از نگاه دانشجوها چگونه است؟

در میان فارغ التحصیلان کلاس های آنلاین، ۶۵ درصد معتقدند که کلاس ها ارزش پولی را که صرف کرده بودند داشت. و ۷۲ درصد نیز معتقدند این کلاس ها ارزش وقتی را که صرف آن کردند داشت . تنها ۸ درصد شرکت کنندگان پاسخی کاملا منفی داشتند.

علاوه بر این ۴۴ درصد فارغ التحصیلان کلاس های آنلاین معتقدند که مدرک تحصیلی آنها با شرکت در کلاس های آنلاین دلیل اصلی پذیرش آنها در شغل اولشان بوده است. ۵۸ درصد مدرک تحصیلی آنلاین خود را مسبب افزایش حقوقشان در حرفه خود می دانستند. ۴۷ درصد نیز اضهار داشتند که به دلیل تحصیلات تکمیلی آنلاین ترفیع شغلی گرفته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی هم خوبه من دانشجو بودم میخواستم برای 3 ساعت کلاس برم دانشگاه کل روزم تو رفت و آمدش تلف میشد تازه بعضی وقتها هم بین 2 تا کلاس 3 _ 4 ساعت خالیه که نه میتونی برگردی خونه نه میتونی تو محیط دانشگاه درست ازش استفاده کنی
      اگه آدم شغلی داشته باشه نمی ارزه به خاطر دانشگاه بهش آسیب بزنه اگر هم دانشگاههای روزانه شرکت کنید با شاغل بودن نمتونید ادامه اش بدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج