جاباما
۱۰۴۵۷۱۹
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

ساکت: آرزو داشتم مسعود و اشکان دعوت شوند

ساکت الهامی می‎‌گوید اسکوچیچ سیستم به روزی را برای تیم ملی انتخاب کرده ولی همچنین اضافه می‌کند که پیاده‌کردن این سیستم به زمان نیاز دارد.

ورزش سه: ساکت الهامی می‎‌گوید اسکوچیچ سیستم به روزی را برای تیم ملی انتخاب کرده ولی همچنین اضافه می‌کند که پیاده‌کردن این سیستم به زمان نیاز دارد.

تیم ملی فوتبال ایران به رهبری دراگان اسکوچیچ موفق شد در اولین نمایش خود با این مربی مقابل ازبکستان به پیروزی ۲ بر ۱ دست پیدا کند.

برای بسیاری از علاقمندان فوتبال اینکه بیشتر درباره سیستم مورد استفاده اسکوچیچ، نفرات دعوت شده به تیم ملی و سایر موضوعات پیرامونی بدانند، نکته جذابی است.

در همین رابطه گفتگویی با ساکت الهامی مربی فصل گذشته تراکتور که با این تیم موفق به کسب قهرمانی در جام حذفی شد، داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

ازبکستان انتخاب خوبی بود

شروع صحبت های ساکت الهامی در مورد شرایط تیم ملی بود و گفت:« تیم ملی بعد از کرونا و تعطیلی و اردویی که زمانش کم بود، با ازبکستان بازی کرد و به نظرم انتخاب خوبی بود. ازبکستانی معمولا فوتبالی فیزیکی شبیه تیم ملی فوتبال عراق با فیزیک بالا و پای‌های کوتاه بازی می‌کند.»

بازیکنان در شرایط مسابقه بودند ولی ..

او سپس با اشاره به شرایط بازیکنان تیم اضافه کرد:« بچه‌های تیم در شرایط مسابقه بودند، ولی تحت فشار قرار داشتند. از نظر بدنی یک عده خیلی خوب نبودند و یک عده هم مثل بازیکنان لژیونر ما تحت فشار قرار داشتند.»

اسکوچیچ سیستم به روزی انتخاب کرد

بخش بعدی صحبت‌های ساکت الهامی در رابطه با سیستمی بود که اسکوچیچ در اولین دیدار خود به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرده بود و در این مورد اینطور توضیح داد:« دست آقای اسکوچیچ بسته بود ولی سیستم به روزی را انتخاب کرد. اسکوچیچ سیستم ۲-۳-۱-۴ را انتخاب کرده بود. در این سیستم به خاطر اینکه قلی‌زاده ناخواسته به سمت راست متمایل می‌شد و امیری و حاج صفی به وظایف پست جدیدشان اشراف نداشتند، کمی روی ارسال‌ها اذیت شدیم ولی هر دو مدافع میانی ما و نیازمند بلند قامت بودند و کار ازبکستان را سخت کردند و حتی یک موقعیت گل واقعی بالای هفتاد درصد به بازیکنان حریف ندادیم.»

کار برای پرس کردن در این سیستم سخت است

الهامی سپس با تمجید از نمایشی که تیم ملی داشت، افزود:« این سیستم، روشی جدید است و کار را برای پرس کردن سخت می‌کند. به همین دلیل بچه ها کمی تحت فشار بودند و این سیستم برای هماهنگی نیاز به زمان دارد انصافا فوتبال خوبی را بازی کریم و اگر اینطور ادامه بدهیم، نویدبخش روزهای خوبی خواهد بود. این یک سیستم مدرن است که جای بحث بسیار زیادی دارد.»

نیمه دوم مثل نیمه اول نشد

مربی سابق صبای قم و شهرخودرو درمورد نمایش تیم طی دو نیمه بیان کرد:« در نیمه دوم بازی و شکل آن مثل نیمه اول نشد، ولی با تمام این تفاسیر و با توجه به اینکه شرح وظایف هم عوض شده بود، باز هم موقعیت ندادیم و حتی می توانستیم به گل هم برسیم.»

به نظرم می‎‌‌توانیم به جام جهانی برسیم

الهامی که در لیگ نوزدهم جایگزین دنیزلی شد و با این تیم به مقام قهرمانی جام حذفی دست یافت و موفق شد با این تیم به سهمیه آسیایی هم دست پیدا کند، درباره آینده تیم ملی گفت:« به نظرم ما می توانیم به جام جهانی برسیم. یک فوتبال قابل انعطاف در مورد سیستم و رعایت فاصله نفرات، چه در باکس دفاعی و چه شیفت شدن در عرض را دیدیم که خوب بود.»

به زمان3 ، 4 ماهه نیاز داریم

او سپس به نقطه ضعف سیستم اسکوچیچ اشاره داشت و گفت:« در پرس خیلی خوب نبودیم. حداقل ۳ الی ۴ ماه زمان نیاز داریم تا بچه ها برایشان این سیستم جا بیفتد.»

بهترین انتخاب زوج خط دفاعی بودند

در قسمت بعدی ساکت الهامی به صحبت در مورد بازیکنان تیم و عملکردشان پرداخت و عنوان کرد:« به نظرم بهترین انتخاب آقای اسکوچیچ انتخاب زوج شجاع و کنعانی زادگان بود. این پست به هماهنگی نیاز دارد و هر دو فوق العاده بازی کردند. وحید امیری و حاج صفی به جایگاه جدیدشان در سیستم ناآشنا بودند؛ چون هم باید پوشش دفاعی می‌دادند و هم در حملات شرکت می کردند. ولی بازیکنان توانایی هستند و برای این دو پست عالی هستند. احمد نوراللهی در بازیسازی عالی بود ولی در دفاع ناهماهنگ بود و به زمان نیاز دارد. زوج آزمون و طارمی همانطور که انتظار می رفت، بسیار خطرناک و زهردار بود. صادق محرمی اگر شرایط بهتری برسد، تیم بهتری خواهیم داشت. قلی‌زاده هم خیلی خوب در این سیستم بازی کرد. سیستمی که انعطاف زیادی دارد و جای توضیح زیادی دارد. پیام با توجه به اینکه بازی اولش بود، بد نبود. پیام بازیکن جوانی است. نمی توان یک بازی نظر داد. خوشحال باید باشیم که گلر ها و جوان های خوبی در فوتبال کشور داریم. این فوتبال هم تقابل یک فوتبال به اصطلاح پاس توی بدن بود، که فوتبال سختی است.»

این سیستم در فوتبال ما بازی نشده است

او سپس با تحسین سیستمی که اسکوچیچ انتخاب کرده، اضافه کرد:« اسکوچیچ فراتر از حد تصور کار کرد. آقای اسکوچیچ نشان داد که هوشمندانه و با مطالعه این سیستم را انتخاب کرده و بازی های لیگ را دیده است. این سیستم در کشور ما بازی نمی شود ولی انتخاب امیدوارکننده ای بود و به او تبریک می گویم.»

ریتم بازی ما در دیدار با مالی تفاوت خواهد داشت

الهامی در رابطه با تغییر سیستم احتمالی تیم ملی در بازی با مالی پرسیدیم و او در واکنش به این سوال گفت:« ریتم بازی ما در بازی با مالی تغییر خواهد داشت. فوتبال روسیه مثل بلوک شرق است و نباید به آنها اجازه بازی داد. تیم ملی مالی اگر با نفرات اصلی بیایند یک بازی فیزیکی و سخت خواهد بود. مالی می تواند انتخاب خوبی باشد. نمی دانم تیم اصلی آنها می‌آید یا خیر. تیم اصلی آنها که خیلی خوب است. چون ما در گروهمان با تیم هایی بازی داریم که مالی از نظر سرعت، قدرت و خلاقیت بهتر از همگروهی‌های ما است و در این مدت هر چقدر بیشتر بازی کنیم، بهتر خواهیم شد.»

من بودم اشکان و مسعود را دعوت می‌کردم

سوال بعدی از الهامی در رابطه با عدم دعوت از بازیکنانی نظیر اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، رامین رضائیان، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی و .. بود که مربی فصل گذشته تراکتور در پاسخ به این سوال اینطور واکنش نشان داد:« قطعا هر مربی افکار خودش را دارد و ما باید به انتخاب او احترام بگذاریم و منتظر نتایج او باشیم و عملکرد او را با نتیجه‌هایی که کسب می‌کند، قیاس کنیم. برای ما مهم نیست که چه کسی بازی کند. برای ما مهم رفتن تیم ملی به جام جهانی است. من اگر بودم قطعا شجاعی و دژاگه را دعوت می کردم. احتمالا اسکوچیچ ایده هایی دارد، یا شاید می‌خواهد این دو بازیکن را در اردوهای بعدی دعوت کند. به هر حال باید احترام گذاشت ولی اشکان و شجاعی امسال خوب بازی کردند و فکر می کنم اگر می توانست این ها را هم محک بزند، بد نبود. چون من واقعا این نفرات دوست دارم و آرزو داشتم دعوت بشوند، چون هر دو هم انسان‌های با شخصیتی هستند. به نظرم هم این دو بازیکن، هم بازیکنانی مثل امید ابراهیمی، رضا اسدی و عزاللهی می‌توانستند، دعوت بشوند ولی به هر حال به هر حال دعوت نکرده و ما هم باید به نظر او احترام بگذاریم.»

تیم ملی راحت برد و البته اشکالاتی داشت

جمع بندی حرف های الهامی که مدتی را به دلیل محرومیت در دیدار برابر استقلال باید دور از فوتبال باشد، با ابراز امیدواری نسبت به آینده تیم ملی بود و اینطور حرف هایش را جمع بندی کرد:« تیم ملی با تمام نکاتی که به آنها در ابتدا اشاره کردم؛ نظیر خستگی، عدم هماهنگی و تحت فشار بودن بازیکنان، امیدوارکننده بود. این خیلی مهم بود که بردیم. تیم ملی به راحتی پیروز شد. البته اشکالاتی هم وجود داشت که همان ریزه‌کاری‌های سیستم است که به نظرم آقای اسکوچیچ جا می‌اندازد.»

حالا باید انعطاف تاکتیک داشته باشیم

او سپس به نکته ای اشاره کرد و گفت:« البته ما در مورد یک بازی حرف می زنیم و از حد تصور بهتر بود. به هر حال فوتبال مالی با ازبکستان فرق خواهد داشت و شکل بازی ما هم فرق خواهد کرد. حالا باید انعطاف تاکتیک داشته باشیم و اگر این موضوع رخ بدهد، یعنی تیم در حال گرفتن یک شکل خوب است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عمر فوتبالشان دیگه تمامه

    • هومن

      بنده خداتوهمونی بودی که توبازی استقلال،باجنگ روانی تیم اززیرفشاربراچنددقیقه،خارج کردی،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج