۱۰۴۵۷۸۱
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

گام‌های انتخاباتی عارف آغاز شد؟

محمدرضا عارف برای ۱۴۰۰ خیز برداشته است،او می تواند نامزد اصلاح طلبان شود؟

روزنامه خراسان: محمدرضا عارف که تا دیروز به خاطر سکوت و انفعال مورد نقد بسیاری از اصلاح طلبان بود، اظهارات و مواضع اخیرش این روز‌ها رنگ و بوی انتخاباتی گرفته است تاجایی که «فردانیوز»مدعی شده است عارف تصمیم خود را گرفته و در ورود به کارزار انتخاباتی پیش‌رو تردید ندارد.

در واقع ۵۰ درصد عارف حل شده و فقط ۵۰ درصد اصلاح طلبان مانده که پشت او بایستند یا نه.با این حال، بسیاری از سیاسیون در این جریان سیاسی درباره این که عارف گزینه مناسبی برای نمایندگی آنان در ۱۴۰۰ نخواهد بود، اجماع دارند.

گام‌های انتخاباتی عارف آغاز شد؟

شاهد آن که ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت وگو با «نامه نیوز» می‌گوید: «آقای عارف امتحانش را پس داده است و در مجلس دهم دیدیم که فقط بر صندلی نشسته بود و نظاره می‌کرد و در قبال این همه مشکلات و ناهنجاری‌های موجود صرفا سکوت کرد.

حتما اصلاح‌طلبان باتوجه به چنین عملکردی نظر مثبتی راجع به او ندارد و من به آقای عارف نصیحت می‌کنم که در انتخابات شرکت نکنند».

از سوی دیگر روزنامه «جهان صنعت» در گزارشی انتقادی می نویسد: «عارف این روز‌ها انگار آن عارفی که در مجلس دهم و شورای‌عالی سیاست گذاری شناخته بودیم، نیست. فعال شده، حرف می‌زند و حتی نسبت به موضوعاتی مثل حقوق شهروندی، وضعیت فعالان مدنی و حساس شده است!

البته تعجبی هم ندارد؛ فصل انتخابات است دیگر»در این میان؛ صادق زیباکلام نیز به «نامه نیوز» گفته است: « آقای عارف در چهارسال دوره نمایندگی‌اش که اتفاقات مهم بسیاری در زندگی مردم رخ داد، هیچ اظهار نظری نکرد و اصلا برایش مهم نبود که چه بر سر مردم می‌آید و بعد از مجلس دهم تا امروز هم از دیوار صدا در می‌آید از عارف نه و در چنین شرایطی می‌آید و می‌گوید می‌خواهم در انتخابات نامزد شوم؛ در صورتی که یک نفر هم به او رأی نمی‌دهد.»

جلال جلالی‌زاده عضو حزب اتحاد ملت نیز اگرچه سعی دارد حرفی نزند که باعث دلخوری عارف شود اما او را مناسب ریاست جمهوری نمی‌داند. از همین رو می‌گوید: «آقای عارف از نظر شخصیتی بسیار متواضع و اخلاق محور است. برای ریاست جمهوی آقای روحانی هم خیلی فداکاری کرد ومتضرر شد، اما درعین حال نتوانست در مجلس و فراکسیون امید مدیریت و رهبری مناسبی داشته باشد».

در این میان شاید عارف حامیانی هم داشته باشد. سایت اصلاح طلب «رویداد۲۴» در این باره می‌نویسد: «اگر محمدرضا عارف بخواهد روی حمایت نزدیکان خود حساب کند، احتمالا باید حزب پیشرو اصلاحات (با حضور چهره‌های عملگرای دولت خاتمی مثل علی صوفی، مرتضی حاجی و احمد خرم و البته حسن رسولی) در کنار بنیاد امید ایرانیان، تنها حامیان جدی عارف برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باشند.»

در ادامه این گزارش به مزیت‌های عارف و البته ضعف‌هایی که انگار به آن می‌چربد، اشاره شده است. مثلا این که حامیان عارف بیشتر از این که روی حمایت‌های میدانی خود حساب کرده باشند، روی رد صلاحیت دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب حساب کرده‌اند.

اگر عارف نامزد شود، تایید صلاحیت او تقریبا قطعی است. کسی هم نمی‌تواند مدعی این باشد که عارف اصلاح طلب نیست».بر اساس همین مزیت‌ها و ضعف‌ها هم «نامه نیوز» در گزارش خود به این نتیجه می‌رسد که «عارف احتمالا در انتخابات آینده نامزد خواهد شد، اما نمی‌تواند نامزد مورد حمایت جریان اصلاح طلب باشد و در نهایت به صورت مستقل به رقابت با دیگران خواهد پرداخت.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      آقا ی دکتر عارف نکند گول یک عهده ای بخورید خود را سبک کنید قرار نیست کسی رای بدهد

    • ناشناس

      رای بی رای

    • بدون نام

      هر که ایرانی است رای نمیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج