۱۰۴۶۰۷۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

واکنش سفیر ایران به ادعای جدید مدیر آژانس

سفیر کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: اصطلاحاتی نظیر «گریز» و «کیفیت قابل توجه مواد هسته ای» جایگاهی در اسناد حقوقی آژانس ندارند.

خبرآنلاین: کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، با انتشار توییتی، به مصاحبه روز گذشته مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با یک روزنامه اتریشی واکنش نشان داد و نوشت:

ترسیم معیارهای خودساخته مانند «گریز» و «کیفیت قابل توجه مواد هسته ای» برای کشورهایی که تحت نظارت آژانس به غنی سازی اورانیوم می پردازند، غیرمرتبط بوده، ضمن این که در اسناد حقوقی آژانس نیز هیچ جایگاهی ندارد.

واکنش سفیر ایران به ادعای جدید مدیر آژانس

بیش از ۱۳۰۰ تن اورانیوم با غنای بالا و ۳۰۰ تن پلوتونیوم در جهان وجود دارد، و برابر گزارش اجرای پادمان های آژانس در سال ۲۰۱۹ نیز «کیفیت قابل توجه مواد هسته ای» در سطح جهانی افزون بر ۲۱۶۴۴۸ بوده است. اگر اینگونه باشد، در جهان بسیار خطرناکی زندگی می کنیم!

غریب آبادی در نهایت نوشت: آیا مدیرکل گروسی می تواند به ما بگوید که «کیفیت قابل توجه مواد هسته ای» برای پنج کشور ‌دارنده سلاح و همچنین کشورهایی مانند هلند، آلمان، ژاپن، برزیل و آرژانتین چقدر هست؟! آیا بهتر نیست فعالیت های هسته ای تحت پادمان را اینگونه اندازه گیری نکنیم؟!

لازم به توضیح است که مدیرکل آژانس در مصاحبه خود در پاسخ به این سوال که زمان گریز هسته ای برای ایران کی هست و این کشور چقدر با ساخت بمب هسته ای فاصله دارد، گفته بود: در آژانس، ما در مورد زمان «گریز هسته ای» صحبت نمی کنیم، بلکه به «کیفیت قابل توجه» مواد هسته ای که حداقل مقدار لازم اورانیوم غنی شده یا پلوتونیوم مورد‌ نیاز برای ساخت یک بمب است، نگاه می کنیم. ایران در حال حاضر «کیفیت قابل توجه» مواد هسته ای را ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج