۱۰۴۶۱۳۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

جلسه اضطراری سئول پس از رژه موشکی کره‌شمالی

تنها کمتر از ۲۴ ساعت از برگزاری رژه کره شمالی و به نمایش در آمدن تسلیحات جدید این کشور، کره جنوبی روز یکشنبه جلسه اضطراری تشکیل داد.

ایرنا: تنها کمتر از ۲۴ ساعت از برگزاری رژه کره شمالی و به نمایش در آمدن تسلیحات جدید این کشور، کره جنوبی روز یکشنبه جلسه اضطراری تشکیل داد.

به گزارش شبکه ان بی سی نیوز، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: در این جلسه سخنان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در هفتادو پنجمین سالگرد تاسیس حزب کارگران حاکم مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

در بیانیه کره جنوبی آمده است، در این نشست سلاح‌های جدید که شامل یک موشک بالستیک زیر دریایی (SLBM) و قابلیت‌های دفاعی سئول در برابر آنها نیز مورد بحث قرار گرفت.

جلسه اضطراری سئول پس از رژه موشکی کره‌شمالی

ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه خود تاکید کرد که توافق‌های بین کره‌ای منعقد شده برای جلوگیری از تقابل نظامی و جنگ متقابل باید رعایت شود.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی نیز از نمایش تسلیحات جدید کره شمالی ابراز نگرانی کرد.

کره شمالی در مراسم رژه‌ای که روز شنبه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگر برگزار کرد، از موشک بالستیک قاره‌پیمایی رونمایی کرد که تاکنون دیده نشده بود و بزرگترین نمونه از این نوع در میان موشک‌های این کشور است.

تحلیلگران می‌گویند که این موشک که بر روی یک خودروی ۱۱ محوری حمل می‌شد، در صورتی که عملیاتی شود یکی از بزرگترین موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای قابل حمل در جاده است.

همچنین در میان موشک‌های بالستیکی که کره شمالی برای اولین بار در دو سال گذشته به نمایش گذاشت، یک موشک هواسونگ-۱۵ که دوربردترین موشک آزمایش‌ شده این کشور است به همراه یک نمونه جدید که به نظر می‌رسد موشک بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی باشد، وجود داشت.

کیم در سخنرانی خود در این مراسم گفت: ما برای تقویت دفاع از خود و مقابله با همه تلاش های خطرناک و اقدامات تهدیدآمیز نیروهای متخاصم از جمله تهدیدهای هسته‌ای رو به رشد آنها، ضمن اجرای برنامه های کنترلی و مدیریت، نیروی بازدارندگی مان را نیز تقویت می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج