۱۰۴۶۲۲۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آبشار کرونا روی سر والیبال

کرونا بالاخره ترمز لیگ والیبال را هم کشید. هفت ماه بود که رقابت‌های لیگ والیبال تعطیل شده بود و از شهریور‌ماه دوباره تیم‌ها کنار هم جمع شدند تا لیگ جدید را آغاز کنند، اما به ۲ ماه نشده ابلاغیه آمد که تعطیل!

روزنامه جام‌جم: كرونا بالاخره ترمز لیگ والیبال را هم كشید. هفت ماه بود كه رقابت‌های لیگ والیبال تعطیل شده بود و از شهریور‌ماه دوباره تیم‌ها كنار هم جمع شدند تا لیگ جدید را آغاز كنند اما به ۲ ماه نشده ابلاغیه آمد كه تعطیل!

قصه والیبال به نسبت سایر رشته‌ها كمی عجیب بود. آن هم به دلیل آن‌كه با وجود آگاهی از ابتلای چند بازیكن تیم‌های پیكان و هورسان اصلا چرا با ادامه بازی‌های لیگ مخالفتی نشد؟! كار تا جایی پیش رفت كه هفته پیش تیم شهرداری ورامین با مثبت شدن تست بیشتر بازیكنانش لغو بازی‌اش مقابل سایپا در هفته هفتم را از دپارتمان مسابقات فدراسیون گرفت. دو روز بعد از آن بود كه دپارتمان مسابقات در اقدامی ناگهانی و بدون مشورت با باشگاه‌ها، بازی‌های چهار هفته را به تعویق انداخت.

فدراسیون سرسختانه از تصمیمی كه گرفته دفاع می‌كند و ظاهرا تیم‌ها هم بدشان نمی‌آید كه لیگ تعطیل شود. شهرام عظیمی سرپرست دپارتمان مسابقات و رویدادهای بین‌المللی فدراسیون در این باره می‌گوید:« به منظور قطع زنجیره كرونا و برای این كه تیم‌ها با آرامش خاطر بیشتر و رعایت كامل پروتكل‌های بهداشتی به تمرینات و رقابت‌هایشان ادامه دهند، كمیته برگزاری رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال تصمیم گرفت لیگ‌برتر مردان دو‌هفته به تعویق بیفتد.»

تصمیمی كه واكنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت. چرا كه تعطیلی چاره اصلی نیست. این در حالی است كه كارخانه، سرمربی سایپا از تصمیم گرفته شده دفاع می‌كند اما یك نقد هم دارد که چرا با ما مشورت نكردند: « تعویق بازی‌ها كار خوبی است و تنها ایرادش عدم نظرخواهی و مشورت با باشگاه‌هاست. كاش فدراسیون برای تعطیلی اول با باشگاه‌ها مشورت می‌كرد و بعد برای كنترل بیشتر نماینده‌اش را بفرستد تا قرنطینه بازیكنان مبتلا را و عدم حضور آنها در تمرینات را چك كند. البته راستی‌آزمایی تست‌ها هم خیلی مهم است وگرنه دوباره لیگ به مشكل می‌خورد. حضور همه تیم‌ها در یك شهر اوضاع را بدتر می‌كند. چرا‌كه تیم‌ها باید رعایت كنند اما خیلی‌ها پروتكل‌ها را رعایت نمی‌كنند.»

از پیمان اكبری، سرمربی والیبال شهرداری ارومیه هم كه سوال كردیم او نظرش را به این شكل بیان كرد: « فكر می‌كنم فدراسیون این تصمیم را به دلیل نامه دو تیم بابت تعداد زیاد كرونایی‌هایشان گرفته است. اما در مجموع بعد از تعطیلی دو هفته‌ای اتفاق خاصی نمی‌افتد كه بگوییم كرونا تمام می‌شود. باید لیگ را با رعایت پروتكل‌های بهداشتی ادامه بدهیم و فكر اساسی شود. چرا كه هوا رو به سردی می‌رود و مشكلات بیشتر.»

خاتم اردكان اما از تصمیم ناگهانی فدراسیون برای تعطیلی لیگ بیشتر متضرر شد. آن هم برای دومین‌بار. اردكانی‌ها كه بار اول بعد از برد شهروند اراك در خانه‌اش با حذف این تیم ضرر كردند، این بار جمعه در علی آباد كتول بودند كه خبر تعطیلی را شنیدند و دست خالی راه رفته را برگشتند. فرهاد نفرزاده، سرمربی تیم خاتم اردكان در این‌باره می‌گوید:« فدراسیون وقتی بدون نظر خواهی باشگاه‌ها، بریده و دوخته واقعا ما به چه چیزی اعتراض كنیم؟ باشگاه‌ها در این قضیه ذینفع بودند و فدراسیون باید با آنها مشورت می‌كرد. من مانده‌ام چطور فدراسیون تصمیماتش را روزهای تعطیل می‌گیرد.

حذف شهروند اراك از جدول مسابقات را پنجشنبه كه اربعین بود گرفتند و جمعه هم تصمیم گرفته شد لیگ را دو هفته تعطیل كنند. ما در شرایط سخت كرونایی و بد اقتصادی مسیر طولانی اردكان تا علی‌آباد كتول را برای بازی با شهرداری گنبد آمده‌ایم و بعد جمعه شب فدراسیون خبر تعطیلی لیگ را می‌دهد. صدور بیانیه كه كاری ندارد. دقیقا مثل اتفاقی كه بعد از برد اراك برایمان افتاد. ما ۵۰‌میلیون تومان هزینه كردیم. بازیكنان‌مان درسالن آلوده اراك كرونا گرفتند و بعد شهروند اراك حذف شد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج