۱۰۴۶۶۱۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

یک تقابل ویژه، از لیگ ایران تا لیگ ملت‌های اروپا

علی قربانی یکی از سوژه‌های فوتبال ایران در یکی دو هفته اخیر بود. مهاجم بلندقامت و ۱۹۳ سانتیمتری سابق سپاهان که تصمیم گرفت پیراهن تیم ملی آذربایجان را بپوشد و در ترکیب این تیم به میدان برود.

روزنامه ایران ورزشی: علی قربانی یکی از سوژه‌های فوتبال ایران در یکی دو هفته اخیر بود. مهاجم بلندقامت و ۱۹۳ سانتیمتری سابق سپاهان که تصمیم گرفت پیراهن تیم ملی آذربایجان را بپوشد و در ترکیب این تیم به میدان برود. قربانی که برای حضور در تیم ملی ایران ناامید شده بود، در شرایطی این تصمیم مهم را اتخاذ کرد که می‌دانست با آذربایجان می‌تواند در انواع و اقسام رقابت‌های اروپایی شرکت کند و توانایی‌هایش بیشتر به چشم بیاید.

همین مسأله قربانی را مجاب کرد تا تصمیم خود را نهایی و رسمی کند و البته خیلی زودتر از حد تصور هم پیراهن آذربایجان را بپوشد.

قربانی که اصالتاً مازنی است، فوتبال خود را با نساجی آغاز کرد و توسط یحیی گل‌محمدی که زمان مدیریت سعید آذری، مربیگری این تیم را بر عهده داشت به تیم اصلی رسید و سپس به مس سرچشمه رفت تا همراه داود مهابادی برای صعود به لیگ برتر بجنگد. با انتقال یحیی به نفت تهران، قربانی هم دوباره شاگرد او شد و با درخشش در ترکیب این تیم توانست به پیراهن آبی استقلال برسد و در یکی از تیم‌های پرطرفدار فوتبال ایران بازی کند.

علی قربانی در استقلال هم آمار قابل توجهی به نام خود ثبت کرد اما چه سود که عملکردش چندان به چشم نیامد و همین مسأله سبب شد تا او با انتقالی عجیب به اسپارتاک ترناوا برود و در ترکیب این تیم بازی کند. بازگشت به سپاهان برنامه بعدی قربانی بود که با دو فصل حضور و تنها به ثمر رساندن چهار گل همراه شد. قربانی در سپاهان بیشتر در سایه کی‌روش استنلی قرار گرفت و به همین دلیل ترجیح داد با اتمام لیگ نوزدهم تصمیم عجیب دیگری بگیرد.

انتقال به لیگ آذربایجان و باشگاه سومقاییت که پیش‌تر مهدی شریفی و پیمان بابایی را در خط حمله خود داشت، نام قربانی را به عنوان یک لژیونر سر زبان‌ها انداخت. البته وقتی در پنج بازی آمار پنج گل زده را به ثبت رساند، نگاه‌ها به او تغییر کرد و باعث شد تا جیانی دی‌بیازی تصمیم به دعوت از او و حضورش در تیم ملی آذربایجان بگیرد. اتفاقی که خیلی زود رخ داد و قربانی در اقدامی جالب پیراهن تیم ملی آذربایجان را پوشید و در نخستین بازی مقابل مونته‌نگرو قرار گرفت.

در تیم ملی مونته‌نگرو اما یک نام آشنا بازی می‌کرد. میلان میاتوویچ با سابقه دو فصل حضور در لیگ ایران وظیفه حفاظت از دروازه مونته‌نگرو را بر عهده داشت. میاتوویچ ۳۳ ساله و ۱۹۰ سانتیمتری فوتبال خود را از روداک آغاز کرد و سپس از نیم‌فصل دوم لیگ دوازدهم به مس کرمان آمد تا زیر نظر لوکا بوناچیچ فعالیت کند. فصل بعد میاتوویچ به اصفهان رفت تا با پیراهن ذوب‌آهن بازی کند. او ۱۱ بار در ترکیب مس قرار گرفت و ۲۱ بازی هم برای ذوب‌آهن انجام داد و البته عملکردش هم ضعیف نبود.

بعدها میاتوویچ با حضور در بوکلج، دسیچ، بوداکنوست و لفسکی صوفیه به درخشش خود ادامه داد و از سال ۲۰۱۶ هم به پیراهن تیم ملی مونته‌نگرو رسیده است. میاتوویچ که این فصل به ‌ام تی کا در لیگ مجارستان پیوسته، یکی دو سالی است که به دروازه‌بان اول تیم ملی مونته‌نگرو تبدیل شده و ۱۲ بازی رسمی انجام داده است.

علی قربانی هم که یک بار در ترکیب نفت تهران مقابل ذوب‌آهن و میاتوویچ قرار گرفت و راه به جایی نبرد برای دومین مرتبه مغلوب این دروازه‌بان باتجربه شد. دیدار نفت تهران و ذوب‌آهن ۱۹ دی ماه ۱۳۹۲ و از هفته بیست و دوم لیگ سیزدهم برگزار شد و با نتیجه یک بر صفر به سود ذوب‌آهن به پایان رسید. قربانی در آن بازی ۹۰ دقیقه برای نفت بازی کرد اما موفق نشد دروازه میاتوویچ را باز کند.

مهاجم ۳۰ساله ایرانی برای دومین بار مقابل میاتوویچ به هدف خود نرسید تا آذربایجان هم با نتیجه دو بر صفر مغلوب میزبان خود شود. میزبانی که این روزها با دروازه‌بان سابق مس کرمان و ذوب‌‌‌آهن اهداف بزرگی در سر دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج