جاباما
۱۰۴۶۸۱۶
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

واکنش به اختصاص بودجه کرونا به یک دانشکده

سخنگوی دولت به اختصاص یافتن بودجه مقابله با کرونا به ساخت یک دانشکده واکنش نشان داد.

خبرگزاری فارس: سخنگوی دولت به اختصاص یافتن بودجه مقابله با کرونا به ساخت یک دانشکده واکنش نشان داد.

علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار این خبرگزاری در مورد ساختمانی در دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه شهید بهشتی که به گفته برخی نمایندگان مجلس دارای تخطی از قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، تخلف در اجرای قانون بودجه سال ۹۹ و تخطی از قوانین و مقررات سازمان برنامه و بودجه بوده که علیرغم مشکلات در نظام بهداشتی و ناتوانی وزارت بهداشت در پرداخت کارانه پرستاران و پزشکان، مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به آن اختصاص یافته است، گفت: متاسفانه گویی این روزها قرار است زمین به زمان به هم دوخته شود و هر اقدامی را با تفسیری خاص به جامعه القا کنند! آن هم به بدترین شکل و به شیوه ای ناامید کننده.

وی ادامه داد: در مورد خاص دانشگاه شهید بهشتی طرح احداث دانشکده فناوری های نوین پس از طی مراحل قانونی و تهیه گزارشات توجیهی فنی و اقتصادی اولین بار در سال ۹۱ پس از تصویب لایحه بودجه در مجلس به دانشگاه ابلاغ شد و تاکنون همه ساله در قوانین بودجه سنواتی دارای اعتبار مصوب بوده و آخرین شماره طبقه بندی مربوط به قانون بودجه سال ۹۹کل کشور بوده است.

ربیعی گفت: با توجه به اعتبار اندک طرح مذکور طی سالهای گذشته و عدم امکان احداث فضای جدید، فضای دانشکده فناوری های نوین در بخش های بیمارستانی دانشگاه شهید بهشتی جانمایی شد.

وی خاطر نشان کرد: قبلا مجموعه ای از فعالیت های دانشکده در بیمارستان طالقانی صورت می گرفت. بنابر اظهار دکتر زالی از مدتها تصمیم بر این بوده که این فضا برای نیاز کرونا باید اختصاص یابد و بخش اداری را به بخش درمان تبدیل شود. این فضا هم هفته پیش سقف آن فرو ریخته و چند پرسنل دارای جراحت شده و برخی دستگاهها آسیب دیده است و نو ساختن آنجا یک اضطرار است.

سخنگوی دولت گفت: در سال ۹۹ در تاریخ ۹۹/۲/۲۰ آقای زالی رییس دانشگاه با رییس جمهور مکاتبه کرده است و در تیر ماه نیز وزیر بهداشت این درخواست را تکرار کرده است تا نهایتا رییس جمهور دستور پرداخت را داده اند. ضمنا در سال گذشته موارد مختلفی را می توان ذکر کرد که به دانشگاههای کشور این اعتبار تخصیص یافته است. آیا در این دانشگاه ها هم قرار بوده پسر یا دختر کسی برود. اعتبار آن غیر از اعتبار صندوق توسعه ملی بوده است و در این ساختمان مرکز افکارسنجی، کالج بین الملل، مرکز تحقیقات نانو و دانشکده فناوری مستقر شده است.

ربیعی گفت: در مورد دختر رییس جمهور هم قبلا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیح داده اند. ایشان طرح نیروی انسانی را براساس تعهدات خود می گذراند و اگر بخواهند به هیات علمی تبدیل وضعیت شوند باید مثل همگان در فراخوان شرکت کنند و این فراخوان در منظر دید همگان خواهد بود.

وی تصریح کرد: این لیست نشان می دهد که به این همه دانشگاه بودجه اختصاص یافته است و دانشگاههایی هم هستند که بیشتر از این رقم گرفته اند. نباید براساس حدس و گمان و از یک منظر سیاسی مطلبی تحلیلی را بیان کرد، راه شفاف سازی از بیان مطالب کدر نمی‌گذرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن. هاشمی نزاد

      هیئت علمی ؟
      میشه یک روز زابطه جای رابطه را بگیرد
      بعضی دانشگاه ها که معروف شدن به قبیله ای ؟
      من کی گفتم مثلا دانشگاه بهشتی

    • بدون نام

      پس اونا که تکذیب کردند و گفتند هیچی نگرفتند شما می گین طبق ضوابط و اصول گرفتند لاقل قبلا هماهنگی بکنین تا همدیگر رو خراب نکنید !!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج