۱۰۴۷۰۱۷
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

آخرین وضعیت آبی‌پوشان؛ رستگاری در دقیقه ۹۰

کسی نمی‌تواند منکر این موضوع شود که استقلال این فصل به‌مراتب شرایط حادتری نسبت به فصول اخیر داشته است؛ شرایطی که ۳ هفته مانده به شروع لیگ، سرمربی خود را شناخت، پنجره نقل و انتقالاتی‌اش بسته شد، همچنان مدیرعامل ندارد و تمرینات خیلی دیر شروع شد.

روزنامه وطن امروز: کسی نمی‌تواند منکر این موضوع شود که استقلال این فصل به‌مراتب شرایط حادتری نسبت به فصول اخیر داشته است؛ شرایطی که ۳ هفته مانده به شروع لیگ، سرمربی خود را شناخت، پنجره نقل و انتقالاتی‌اش بسته شد، همچنان مدیرعامل ندارد و تمرینات خیلی دیر شروع شد. البته حضور ۲ بازیکن خارجی این تیم هم هنوز مشخص نیست و باید دید آبی‌ها این فصل را با بازیکنان خارجی ادامه می‌دهند یا خیر.

اوضاع استقلال به قدری حاد است که در صورت پرداخت نشدن مطالبات وینفرد شفر، مربی آلمانی ۲ فصل پیش این تیم، بازیکنان جدید حق ثبت قرارداد در سازمان لیگ را ندارند و آبی‌ها باید با همان بازیکنان فصل گذشته به میدان بروند. در واقع چنانچه این بدهی پرداخت نشود، پنجره حداقل تا نیم‌فصل بسته می‌ماند.

دیاباته در آستانه بازگشت؟

اما سرانجام روزهای خوش استقلال از راه رسید به طوری که حقوق عقب‌افتاده شیخ دیاباته، آقای گل لیگ نوزدهم توسط اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیأت‌مدیره استقلال روز دوشنبه به حساب او در بانک اسلامی امارات نشست و آبی‌ها از خطر فسخ یکطرفه مهاجم خود در امان ماندند. حالا باید دید این بازیکن با پرداخت حقوقش به استقلال بازمی‌گردد یا خیر. البته طبق گفته احمد مددی، سرپرست باشگاه استقلال به معاون امور بین‌الملل باشگاه سپرده شده تا بلیت بازگشت دیاباته را تهیه کند و او هر چه سریع‌تر به ایران بازگردد. این در حالی است که هنوز پولی به حساب هروویه میلیچ، مدافع کروات استقلال ریخته نشده و ممکن است این بازیکن که هفته پیش به دلیل پرداخت نشدن چند‌ماهه حقوق خود قراردادش را فسخ کرد، هیچ‌گاه به ایران و استقلال بازنگردد. آن هم زمانی که مدیران استقلال در حال مذاکره با یک مدافع چپ دیگر برای حضور در ترکیب فصل آتی استقلال هستند. هر چند خبرنگار «وطن امروز» در گفت‌وگو با مدیر برنامه میلیچ از تمایل این بازیکن برای بازگشت شنیده، با این حال باید دید مدیران استقلال آیا به فکر بازگشت میلیچ به این تیم هستند یا خیر.

طلب شفر بزودی پرداخت می‌شود

از باشگاه استقلال همچنین خبر رسیده بزودی ‌طلب وینفرد شفر هم پرداخت می‌شود و ممکن است تا پایان این هفته با پرداخت بدهی این مربی پنجره نقل و انتقالات استقلال باز شود. البته درباره اینکه چرا پرداخت ‌طلب شفر تا الان طول کشیده و چرا مدیر باشگاه همان زمان که متوجه بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال شد، هیچ اقدامی برای حل این مشکل نکرد، باید گفت همان روزها هم استقلال می‌توانست از اسپانسر پول بگیرد اما مدیر عامل وقت باشگاه تلاشی برای گرفتن این پول نکرد و بی‌توجهی او به این مسأله مهم باعث شد تا پنجره همچنان بسته بماند. به هر حال با پرداخت ‌طلب شفر تا پایان هفته، آبی‌ها یک سد بزرگ را از پیش‌رو برمی‌دارند و مدیران و هواداران این تیم پس از یک ماه نفسگیر و استرس‌زا، نفس راحتی می‌کشند.

تکلیف رشید مظاهری چه می‌شود؟

پرونده رشید مظاهری، دروازه‌بان جدید استقلال از کمیته تعیین وضعیت به کمیته انضباطی ارجاع شده است. مظاهری و وکیل او قاطعانه خود را پیروز این پرونده می‌دانند اما وکیل باشگاه تراکتور مرغش یک پا دارد و می‌گوید این دروازه‌بان غیرقانونی قراردادش را با تیم ما فسخ کرده است. نورشرق در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگار «وطن امروز» درباره طولانی شدن بررسی این پرونده گفت: کار این پرونده پیچیده شده و کمیته انضباطی هنوز رأیی صادر نکرده است.

وکیل مظاهری می‌گوید در قرارداد رشید برای ۲ فصل بعد مبلغی درج نکردیم و نوشتیم برای فصول بعد باید به توافق مالی برسیم. اگر این صحبت وکیل مظاهری صحت داشته باشد، پس چرا مسؤولان رسیدگی به این پرونده بیش از یک ماه درگیر آن هستند؟

البته شنیده شده برخی عوامل بیرونی در طولانی شدن رسیدگی به این پرونده نقش دارند و باید دید این پرونده که با نگاه کردن به قرارداد بازیکن و باشگاه می‌توان به‌سرعت درباره آن به نتیجه رسید، سرانجام به نفع کدام طرف خاتمه می‌یابد.

به هر حال استقلال سال گذشته از نبود یک رقیب کنار سیدحسین حسینی به مشکل بزرگی خورد و حالا نیاز به دروازه‌بانی مثل رشید مظاهری دارد. در هر صورت یا مظاهری با استقلال ثبت می‌کند یا حداقل ۴ ماه بدون تیم سر می‌کند تا جریمه‌اش به پایان برسد.

در مجموع باشگاه استقلال با باز‌گشت دیاباته و باز شدن پنجره نقل و انتقالات، شرایطش به‌مراتب بهتر از حالایی می‌شود که ترس و نگرانی بر اردوی تیمش خیمه ‌زده است. استقلال می‌تواند با تیمی که بسته یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد، البته اگر کادر فنی به نحو احسن از این توانایی بهره ببرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاج

      به کوری چشم شما خبرگذاریای لنگی مشکلاتش حل میشه.انشالله سال اخر بابا مسعودتونه بعد این جام گرفتین هنر کردین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج