جاباما
۱۰۴۷۰۳۸
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

علی کریمی جدال عصیان با دروغ!

علی کریمی هیچ‌وقت معمولی نبود. هر لحظه می‌توانست کاری بکند که کسی انتظارش را ندارد. توپ را می‌گرفت، سرش را پایین می‌انداخت و راهش را باز می‌کرد، برایش فرقی نداشت که بازیکن روبه‌رویش میشاییل بالاک در لباس بایرن مونیخ یا مارکار آقاجانیان در پیراهن پاس.

روزنامه ایران ورزشی: علی کریمی هیچ‌وقت معمولی نبود. هر لحظه می‌توانست کاری بکند که کسی انتظارش را ندارد. توپ را می‌گرفت، سرش را پایین می‌انداخت و راهش را باز می‌کرد، برایش فرقی نداشت که بازیکن روبه‌رویش میشاییل بالاک در لباس بایرن مونیخ یا مارکار آقاجانیان در پیراهن پاس. آنقدر خوب بود که می‌گفتند تاکتیک پرسپولیسِ علی پروین در آن سال‌ها این بود: «توپو بدیدش علی، خودش میبره میکندش تو گل!» سرکش بود و بی‌قرار اما کم حرف اما او در این چندساله در تلگرام و اینستاگرام هر وقت خواسته موج تازه‌ای خلق کرده است. کریمی حواریون خودش را دارد.

یک لشکر از میانسالانی که بازی او را دیده‌اند، جوان‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی مسحور های‌لایت بازی‌هایش شده‌اند و نوجوان‌هایی که او را یک قهرمان مبارزه با فساد در فوتبال و حتی کنشگر اجتماعی می‌دانند. اینکه تا چه اندازه در اظهارنظرهای مختلفش حق با اوست، یک ماجرای بی‌اهمیت است، او شیفتگانی دارد که نام و شماره هشت‌اش را روی پوست تن‌شان خالکوبی می‌کنند. کار از هواداری به پرستش رسیده‌ است. خیلی‌ها دوستش دارند چون مثل بعضی از چهره‌های فوتبال نقاب و بزک ندارد. معتقدند بی‌شیله پیله است. حرفش را می‌زند حتی اگر به ضررش باشد.

شاید برای همین رفتارش بود که در فوتبال به آنچه که استحقاقش را داشت نرسید. کسانی بر این باورند که او اگر «سیاست» داشت حتماً می‌توانست به موفقیت‌های بیشتری برسد. سیاست به معنای رندی و توانایی خم و راست شدن به موقع یا به زبان نیاوردن حرف‌هایی که ضرورتی برای بیانش نیست. با این همه او هنوز هم در اینستاگرام و تلگرامش می‌تواند با چند خط مدیران باشگاه پرسپولیس را به چالش بکشد.

وقتی می‌نویسد که قادر است مشکل انتقال پول برانکو را رفع و رجوع کند و اگر این کار تا امروز انجام نشده «اراده‌ای» واقعی برای انجام آن وجود نداشته است، بسیاری از هواداران حرف‌های او را باور می‌کنند چون معتقدند کریمی نه دروغ می‌گوید و نه دنبال این است که در باشگاه برای خودش میز و صندلی به دست بیاورد. او خیلی اوقات مثل یک هوادار با قلبش فکر می‌کند. کمتر کسی با این نظر مخالف است که افرادی با تیپ شخصیتی علی کریمی بعید است وقتی کت و شلوار مدیریت می‌پوشند و ناگزیر از هم‌نشینی با سیاسیون و اهل عدد و رقم و مصلحت و ... می‌شوند بتوانند موفق شوند.

آنجا ادبیات خودش را دارد. باید نان قرض بدهی، سیاست گام به گام را پیش بگیری، خیلی وقت‌ها چشمت را روی حرف «راست» ببندی چون «مصلحت» است و ... . علی کریمی برای چنین فضایی آفریده نشده است. او هنوز هم می‌تواند یک عصیانگر باشد. درست مثل روزی که در ۱۹ سالگی به سینه داور ژاپنی کوبید و یک سال محروم شد، در ۲۸ سالگی کلمن تیم ملی را در جام جهانی شوت کرد و در ۳۱ سالگی بعد از اخراج، لباس استیل‌آذین را از تن درآورد تا همه پیراهن پرسپولیس او را ببینند ... با این همه دیگران آنقدر در حوزه مدیریت بد عمل کرده‌اند و مردم آنقدر دروغ شنیده‌اند که این روزها عموم مردم عصیان را بیشتر می‌پسندند و کمتر کسی حرف کت و شلوارپوش‌ها را باور می‌کند، حتی اگر حق با آنها باشد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چی نوشتی اصلا خودت فهمیدی؟
      من بازیش و دیدم ولی ۲۵ سالمه عمووو میانسال کجا بودم ، من اومدم شرح دعواش با پیروانی روبخونم جفنگیات خیالیت در مورد علی کریمی رو خوندم

    • بدون نام

      کاش چند نفر مثل علی کریمی دلسوز و راستگو تو فوتبال ایران بود

    • بدون نام

      علی کریمی هیچ وقت دروغ نگفته پس وقتی حرفی میزنه حتمآ چیزی هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج