۱۰۴۷۲
۱ نظر
۵۰۸۴
۱ نظر
۵۰۸۴
پ

جراحی های زیبایی همیشه شما را زیباتر نمی‌کند/ قسمت دوم

تاوان‌هاي سخت براي زيبايي

رشد روزافزون اعمال جراحي زيبايي در ايران، مشكلات و عوارض زيادي براي مردم به‌خصوص خانم‌ها ايجاد كرده است. هر روز شاهديم كه افراد زيادي به پزشكان غيرمتخصص مراجعه مي‌كنند و خواستار انجام جراحي‌هاي زيبايي هستند...

تاوان‌هاي سخت براي زيبايي
تاوان‌هاي سخت براي زيبايي

رشد روزافزون اعمال جراحي زيبايي در ايران، مشكلات و عوارض زيادي براي مردم به‌خصوص خانم‌ها ايجاد كرده است. هر روز شاهديم كه افراد زيادي به پزشكان غيرمتخصص مراجعه مي‌كنند و خواستار انجام جراحي‌هاي زيبايي هستند، در صورتي كه اين اعمال جراحي غيرضروري توسط افراد غيرمتخصص مي‌تواند آسيب‌ جدي به سلامت و ظاهر افراد وارد كند. قبل از هر چيز بايد گوشزد كنيم، اگر هم قصد انجام جراحي‌هاي زيبايي را داريد بايد به پزشك متخصص مراجعه كنيد و در كلينيك‌هاي معتبر اقدام به انجام اين جراحي‌ها كنيد. در گفت‌وگويي كه با دكتر محمدگلشني رئيس انجمن پوست ايران داشتيم، اين مشكلات را بررسي كرديم.


تاوان‌هاي سخت براي زيبايي

آلرژي به داروهاي تقلبي

استفاده از بوتاكس (سم بوتوليزوم) امروزه كاربرد وسيعي در جوان‌سازي صورت به‌خصوص در نواحي خطوط پيشاني و اطراف چشم پيدا كرده است. اما لازم به ذكر است انواع قاچاق بوتاكس ساخت كشور چين در بازار زياد شده است و بايد هنگام تزريق به برچسب وزارت بهداشت توجه كنيد. در صورت تقلبي بودن محصول، آلرژي شديد يا عفونت در ناحيه تزريق ايجاد خواهد شد. در كشور ايران بوتاكس با برند ديسپورت كه داراي مجوز بهداشت است، بيشتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد.


چند درصد از مراجعه کنندگان دچار عوارض بعد از جراحی می‌شوند؟

عوارض این روش‌ها با هم متفاوت هستند اما می‌توان گفت تا حدودی آثار ماندگاری به جای نمی‌گذارند. مهم‌ترین عارضه که پای بیشتر خانم‌ها را دوباره به مطب پزشکان متخصص پوست و مو باز می‌کند، عوارض ناشی از تزریق ژل‌هاست. اگر پزشک از ژل‌های غیراستاندارد استفاده کندیا اینکه تخصص لازم برای تزریق ژل را نداشته باشد، ژل‌ها در محل تزریق حرکت می‌کنند و حالت گلوله‌ای به خود می‌گیرند که در نهایت باعث اختلال در فرم صورت و محل تزریق می‌شود. در 30 تا 50 درصد موارد، حرکت ژل‌ها و فیلرها دیده می‌شود. با توجه به نوع ژل، درمان‌های متفاوتی وجود دارد و گاهی حتی برای تخلیه ژل، به عمل جراحی پلاستیک نیاز است.


سوختگي ناشي از ليزر

استفاده از ليزر در درمان بيماري‌هاي پوستي، نيازمند دانش كافي در زمينه كاربرد ليزر و شناخت ساختمان و بيماري‌هاي پوستي است.

براي درمان هر مشكل بايد از ليزر مناسب با طول موج مناسب استفاده شود و در صورت ناآگاهي، طول موج نادرست مي‌تواند باعث سوختگي پوست و ايجاد اسكار در محل ليزر شود.

از اين رو به خانم‌ها و آقايان توصيه مي‌شود براي استفاده از ليزر حتما به متخصصان پوست و كلينيك‌هاي تخصصي مخصوص پوست و ليزر مراجعه كنند. لیزر را وقتی انجام بدهید که حتما به آن احتیاج دارید.


عفونت و اسكار در ناحيه سر

عمل جراحي كاشت مو، عملي سنگين و طولاني است و در صورتي كه اين عمل به درستي انجام نشود مي‌تواند عوارض فراواني مثل عفونت در محل عمل، اسكار در محل و دفع پيوند، به جاي بگذارد. اين كار بايد فقط توسط متخصصان پوست، جراحان پلاستيك يا متخصصان جراح سر و گردن و گوش و حلق و بيني انجام شود.

گاهي حتي نياز به چنين عمل سنگيني نيست و پزشك متخصص با روش‌هايي نظير PRP يا مزوتراپي مي‌تواند مشكل ريزش موي شما را برطرف كند.


مشتریان سولاریوم مستعد سرطان پوست هستند

تيره كردن رنگ پوست به يك مد رايج تبديل شده است و در نوجوانان و جوانان شيوع فراواني پيدا كرده است. در گذشته افراد فقط توسط حمام آفتاب اقدام به تيره كردن پوست خود مي‌كردند، اما با پيشرفت علم، دستگاه سولاريوم وارد بازار شد كه داراي چراغ‌هايي با اشعه‌ UV است.

به طور كلي برنزه كردن سلامت پوست را به خطر مي‌اندازد زيرا اشعه‌ آفتاب براي پوست مضر هستند و قرار گرفتن بيش از ۲۰دقيقه در معرض نورخورشيد مي‌تواند خطرناك باشد.

اما خطر ناشي از دستگا‌ه‌هاي سولاريوم به مراتب بيشتر است و عوارضي نظير خشكي پوست، ايجاد لكه‌هاي پوستي، پيري زودرس، ايجاد چين و چروك در صورت و در نهايت سرطان پوست به جاي مي‌گذارد. بنابراين به هيچ عنوان استفاده از اين دستگاه‌ها توصيه نمي‌شود.


عوارض استفاده از ژل

ايجاد عفونت و افتادگي‌ها

براي رفع نقايص صورت در نواحي گونه‌ها، لب‌ها و خطوط چروك صورت اغلب از ژل‌ها استفاده مي‌شود اما متأسفانه ژل‌هاي غيراستاندارد بدون مجوزي در بازار محصولات بهداشتي و آرايشي وارد شده است كه استفاده از آنها عوارض ناخوشايندي روي افراد به جاي مي‌گذارد.

اين عوارض عبارتند از:
واكنش جسم خارجي، ايجاد آلرژي در نواحي تزريق، حركت و افتادگي ژل‌ها به‌خصوص در ناحيه لب و گونه‌ها و ايجاد عفونت در محل ژل‌ها.

بنابراين اگر قصد تزريق ژل در اين نواحي را داريد، حتما بايد از برند مخصوص و ژل استاندارد و داراي مجوز استفاده كنيد. در ضمن تزريق نيز بايد توسط پزشك متخصص انجام شود. ژل‌هاي هيالورونيك كه موقت هستند، كمترين عوارض را ايجاد مي‌كنند و با اطمينان بيشتري مي‌توانيد از آنها استفاده كنيد. وجود برچسب وزارت بهداشت براي اطمينان الزامي است.

گاهي پزشكان از چربي بدن خود فرد براي رفع و پركردن نقايص صورت استفاده مي‌كنند، اين روش زياد توصيه نمي‌شود زيرا چربي، ماندگاري كمتري دارد و تزريق آن نيز با مشكلات فراواني همراه است و زمان طولاني‌تري نياز دارد زيرا بايد ابتدا از بدن خود فرد چربي گرفته شود و بعد تزريق شود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

تاوان‌هاي سخت براي زيبايي


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • zahra

      سلام آيا سلول درماني هم خطرناك است ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج