۱۰۴۷۳۹۸
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

اجاره قطعات یدکی خودرو جهت معاینه فنی!

عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم یدکی خودرو اظهار داشت: هم اکنون هر جفت لاستیک نزدیک به یک میلیون تومان قیمت دارد، به همین دلیل ممکن است دارنده خودرو با علم به اینکه لاستیک‌های خودرو مورد تایید قرار نمی‌گیرد از دو راه استفاده کند. نخست خرید لاستیک دست دوم سالم که مورد تایید معاینه فنی است و دیگری پرداخت مبلغی در قبال اجاره ساعتی، تا کار خود را راه بیندازد.

خبرگزاری ایلنا: عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم یدکی خودرو اظهار داشت: هم اکنون هر جفت لاستیک نزدیک به یک میلیون تومان قیمت دارد، به همین دلیل ممکن است دارنده خودرو با علم به اینکه لاستیک‌های خودرو مورد تایید قرار نمی‌گیرد از دو راه استفاده کند. نخست خرید لاستیک دست دوم سالم که مورد تایید معاینه فنی است و دیگری پرداخت مبلغی در قبال اجاره ساعتی، تا کار خود را راه بیندازد.

مهدی کاظمی در مورد اجاره قطعات خودرو برای معاینه فنی اظهار داشت: چنین موضوعی غیر‌ممکن است، چون تنها اتفاقی که نمی‌تواند بیفتد کرایه کردن قطعات است. البته لاستیک و باتری مقوله‌ای متفاوت است، اما قطعه را نمی‌توان کرایه کرد، زیرا قطعه بر روی ماشین نصب می‌شود و کار می‌کند بنابراین پس از باز کردن نمی‌توان در اختیار فرد دیگری قرار داد.

وی ادامه می‌دهد: چنین احتمالی هم وجود دارد که هنگام مراجعه به مراکز معاینه فنی برای دریافت تاییدیه از آن‌ها ایراد گرفته می‌شود بنابراین دارنده خودرو به تعمیرگاه‌های اطراف مراکز معاینه فنی مراجعه کرده و آن قطعه را برای طی مراحل معایه فنی دریافت کند. حالا با فرض اینکه صاحب خودرو پول کافی برای خرید به همراه ندارد امکان دارد با پرداخت مبلغی بسیار کم آن را دریافت و پس از تاییدیه معاینه فنی، به فروشنده یا تعمیرکار مجددا تحویل دهد، باز هم چنین امکانی بسیار محال است.

عضو هیئت مدیره لوازم یدکی خودرو ادامه داد: البته تاکنون چنین مطلبی از زبان مصرف‌کننده یا همکاران شنیده نشده است. معاینه فنی نزدیک به ۱۰ سال است که در ایران رواج پیدا کرده و در این مدت چنین چیزی وجود نداشته است.

کاظمی احتمال اجارخ لاستیک را محتمل دانست و افزود: اما لاستیک مساله متفاوتی است. زیرا هم اکنون هر جفت لاستیک نزدیک به یک میلیون تومان قیمت دارد، به همین دلیل ممکن است دارنده خودرو با علم به اینکه لاستیک‌های خودرو مورد تایید قرار نمی‌گیرد از دو راه استفاده کند. نخست خرید لاستیک دست دوم سالم که مورد تایید معاینه فنی است و دیگری پرداخت مبلغی در قبال اجاره ساعتی تا کار خود راه بیندازد.

وی یادآور شد: متاسفانه همه این مقولات به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و گرانی قطعه است، بنابراین باید پرسید که چرا مردم باید در این سطح قرار بگیرند که دست به چنین کاری بزنند؟ اگر قطعه ارزان باشد و مردم پول کافی داشته باشند، کسی به سمت اقلام دست دوم و اجاره کردن لاستیک نمی‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اتفاقا موارد بسیاری وجود داره.که رانندگان کاتالیزور کرایه می کنند تا بتونند معاینه فنی بگیرند.کارشناس محترم قطعا وضع جییش خوبه که داره میگه محاله

    • بدون نام

      تو معاینه فنی کولر رو تو درجه اخر روشن می کنند تا خطای آلایندگی رو نشون نده.کجایی کارشناس محیط زیست.تو فقط حقوق نجومی بگیر و حرف مفت بزن.خانه از پای بست ویران است

    • کیان ۴۶

      داری به ما هم که بلد نبودیم یک چیزهایی را آموزش
      می دهی.
      خب بیشتر بگو

    • بدون نام

      چرا چرت و پرت میگی.چیزی زدی بالا بگو خجالت نکش.خودت میبری میدوزی

    • بدون نام

      چی بود چی شد ۰ زندگی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!!

    • جانم فدای ایران

      داداش ی جا سراغ دارم با پول معاینه میده خودم واسه دوتا ماشینم گرفتم

      پاسخ ها

      • بی نام

        من برای معاینه فنی رفتم ایرادگرفتن گفتن برو تعمیرگاه کنارمعاینه فنی رفع اشکال کن .سه بارهی رفتم ولنت تنظیم کردم بازم قبول نشد دست اخریک پولی به تعمیرکاره دادم خودش رفت تو بهشون داد حل شد .

    • عراقی

      خب از خودت بگو چنتا خواهری چنتا برادری دیگه مردم چکار میکننن

    • بدون نام

      بیاید شهر ما برید معاینه فنی اصلا تست نمیکنن از یه در میری تو مستقیم ازونور درمیای بیرون فقط عکس میگیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج