۱۰۴۷۶۳۷
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

ارتش عراق:

کشف بزرگ‌ترین عملیات قاچاق دارو از ایران

همزمان با انتشار اخباری در مورد کمبود و گرانی دارو در ایران، دستگاه اطلاعاتی ارتش عراق از کشف و خنثی‌سازی بزرگترین عملیات قاچاق دارو از ایران به این کشور خبر داد. دستگاه اطلاعاتی ارتش عراق با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، یک محموله قاچاق شامل صدها هزار قلم دارو را که از طریق ۱۹ کامیون با عبور از جاده خانقین واقع در استان دیالی وارد این کشور شده بود، کشف و مصادره کرده است. در این بیانیه، ارزش تعرفه گمرکی محوله کشف شده، صدها هزار دلار برآورد شده است.

انتخاب: به نقل از یورو نیوز؛ همزمان با انتشار اخباری در مورد کمبود و گرانی دارو در ایران، دستگاه اطلاعاتی ارتش عراق از کشف و خنثی‌سازی بزرگترین عملیات قاچاق دارو از ایران به این کشور خبر داد.

دستگاه اطلاعاتی ارتش عراق با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، یک محموله قاچاق شامل صدها هزار قلم دارو را که از طریق ۱۹ کامیون با عبور از جاده خانقین واقع در استان دیالی وارد این کشور شده بود، کشف و مصادره کرده است. در این بیانیه، ارزش تعرفه گمرکی محوله کشف شده، صدها هزار دلار برآورد شده است.

کشف بزرگ‌ترین عملیات قاچاق دارو از ایران

قاچاق دارو در قالب محموله ۱۹ کامیون بار دیگر بر گمانه‌زنی‌ها در خصوص شکل‌گیری شبکه سازمان یافته قاچاق در ایران دامن زده است.

در همین حال، خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از رئیس سازمان غذا و داروی ایران اعلام کرد که قاچاق دارو از کشور به علت قیمت پایین آن در ایران و افت ارزش ریال نسبت به ارز کشورهای همسایه به مراتب نسبت به قبل بیشتر شده است و قاچاقچیان با سوءاستفاده از این فرصت با خروج دارو سودهای سرشاری کسب می‌کنند.

پیشتر نیز گزارش‌های از رونق قاچاق دارو و کالاهای اساسی از ایران به کشورهای همسایه منتشر شده بود. قیمت‌گذاری دارو و کالاهای اساسی در ایران همچنان بر پایه نرخ رسمی ارز انجام می‌شود؛ در حالی که نرخ آزاد دلار طی سال‌های اخیر شاهد صعود بی‌سابقه‌ای بوده و همین امر موجب ارزانی نسبی کالاهای اساسی و دارو موجود در بازار ایران در مقایسه با نرخ‌های موجود در بازارهای منطقه شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این حجم دارو از داروخانه که نمیشه خرید پس از کجا خریدن ؟! اول باید او فروشندگان که در این شرایط این حجم دارو را به این قاچاقچیان جان و مال مردم فروختند باید پیدا کرد البته که پیدا کردن اینها کار بسیار ساده ایی است
      اگر وابسته به بالاتر ها نباشند به راحتی میتونن این خائنین را به مردم معرفی و بعد از محاکمه به سزای اعمال برسند
      اگر این کار نشود به زودی شاهد قاچاق نان شب مردم هم خواهیم بود
      پس اینکه در استان های مرزی کمبود نان مطرح شده همینه

    • بینام

      چقدر قاچاق چقدر دزدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج