جاباما
۱۰۴۷۷۲۸
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

هنوز نامزدهای گرَمی اعلام نشده‌اند

بدنبال انتشار خبر نامزد شدن یک ایرانی برای دریافت جایزه گرمی، عضو رسمی آکادمی گرمی این شایعه را رد کرد و گفت هنوز اسامی نامزدها اعلام نشده است.

خبرگزاری ایرنا: بدنبال انتشار خبر نامزد شدن یک ایرانی برای دریافت جایزه گرمی، عضو رسمی آکادمی گرمی این شایعه را رد کرد و گفت هنوز اسامی نامزدها اعلام نشده است.

ساعاتی قبل اخباری مبنی بر کاندیداتوری یکی از هنرمندان موسیقی ایران برای دریافت جایزه گرمی در فضای مجازی منتشر شد.

بامداد امروز در همین رابطه با حمید سعیدی عضو رسمی آکادمی گرمی و تنها ایرانی برنده جایزه گرمی که در آمریکا زندگی می‌کند به گفت‌وگو پرداخت.

حمید سعیدی در این رابطه گفت: ما تازه دیروز رای خود را داده و ۶ دسامبر کاندیدها گرمی مشخص خواهند شد و هنوز نام هیچ هنرمندی بعنوان کاندیدا یا برنده اعلام نشده است.

وی افزود: مراحل داوری و اعلام اسامی تابع قوانین خاصی است و مردم نباید به این شایعه ها توجه کنند.

حمید سعیدی در مورد این مراسم به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: همه جلسات برنامه‌ریزی و گفت‌گوهای امسال در مورد نحوه برگزاری مسابقه گرمی به صورت برخط انجام شد و داوران برای درک صحیح تر نحوه کار موظف به حضور در وبینار ۳ ساعته بودند تا نحوه کار را مرور کنند.

عضو آکادمی جایزه گرمی ادامه داد: مرحله اول پذیرش آلبوم‌های جدید روز ۱۶ تیر (ششم ژوئیه)، ساعت ۶ بعداز ظهر به وقت لس‌آنجلس بود و برای آثاری که در ماه ژوئیه یا آگوست منتشر می‌شوند این مهلت تا ۲۵ تیر (۱۵جولای) تمدید شده بود و قرار است اسامی کاندیداها در تاریخ ششم دسامبر اعلام بشوند.

وی افزود به عنوان یکی از داوران مسابقه گرمی همینجا اعلام می کنم تنها مرجع رسمی برای تایید اخبار و دوری از شایعات مربوط به گرمی وبسایت grammy.com است. در این سایت یک محل جست وجو وجود دارد و کافیست در قسمت جست‌وجو در این سایت نام افراد یا هنرمندان مورد نظر خود را وارد کنید تا متوجه شوید این فرد برای چه رشته ای در چه سال‌هایی و برای چند بار کاندیدا یا برنده شده است.

حمید سعیدی، موسیقیدان ایرانی که در سال های اخیر در خارج از ایران به سر می‌برد و تنها ایرانی برنده جایزه گرمی در جهان است، (متولد ۱۳۵۳) از پانزده سالگی یادگیری موسیقی سنتی را با نواختن دف آغاز کرد. وی سپس نزد مجید کیانی نواختن سنتور را فرا گرفت که در نوازندگی، احساسات عمیق و نوآوری هایش تاثیر گذاشته است.

این هنرمند آهنگسازی را زیر نظر اساتیدی چون فرهاد فخرالدینی و وارطان ساهاکیان آموخت و سپس در ایران، یونان، ایرلند، آلمان، انگلیس، ترکیه، کانادا، مالزی و آمریکا اجراهای متعددی را پشت سرگذاشت. وی برای بیش از ۳۰ فیلم، تئاتر، ویدئو کلیپ و مجموعه تلویزیونی در ایران، فرانسه و آلمان و بیش از ۲۰ کشور آهنگ ساخته است. او جزو آهنگسازان معاصری است که با تکیه بر موسیقی ایران و نواحی به گفتوگوی بین المللی با زبان موسیقی پرداخته است.

وی در کشورهای متعددی کنسرت هایی بر گزار کرده و این زبان بی مرز را به گوش مخاطبان زیادی رسانیده است. او به نوعی موسیقی معاصر و نگاهی متفاوت در جریان شنیداری موسیقی دست یافته است. موسیقی او بینابین هنر مفهومی، ادبیات و بیان احساسات انسانی است. وی برای بیش از ۳۵ فیلم، همچنین تئاترهایی مانند باران در آفتاب به کارگردانی فرشاد فرشته‌حکمت موسیقی ساخت و جوایزی از جمله جایزه فیلم بیروت (سال ۲۰۰۲)، جشنواره آثار تلویزیونی صداوسیما (۲۰۰۲، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷) را کسب کرد.

این هنرمند ارائه ترکیبی از شعر سنتی و معاصر ایران با موسیقی را بنیان گذاشت و رویکرد متفاوتی را در اجراهای زنده خود برگزیده که شامل اجرای تعاملی برای ترغیب و ایجاد تجربه‌ای بی‌واسطه در مخاطبان است. وی بعد از پشت سرگذاشتن تجربه های متنوع، اکنون در حال همکاری با گروهی نوازنده‌های سازهای الکتریکی است که سنت های متفاوت موسیقی را در تجربه کاری خود دارند.

جایزه گرمی چیست؟

جایزه گرمی در واقع کوتاه شده جایزه گرامافون است. آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط هرساله دستاوردهای برجسته در صنعت موسیقی را انتخاب کرده و جایزه گرمی را به آنان اهدا می‌کنند. این جایزه یک تندیس طلایی گرامافون است که در ۴ رشته اصلی و ۵ رشته افتخاری به برندگان اهدا می‌شود. چهار جایزه اصلی عبارتند از بهترین آلبوم سال، بهترین ضبط آهنگ سال، بهترین ترانه سال و بهترین هنرمند جدید.
مراسم گرمی بزرگترین و مهمترین مراسم در صنعت موسیقی محسوب می‌شود و جوایز موسیقی آمریکا (American Music Awards) و جایزه موسیقی بیلبورد (Billboard Music Awards) پس از آن قرار می‌گیرند. همچنین جایزه گرمی در موسیقی برابر با جایزه اسکار در فیلمسازی، جایزه امی در تلویزیون و جایزه تونی در تئاتر است.

با نگاهی به سایت رسمی مراسم گرمی درمی‌یابیم جزئیات بسیاری در مورد شصت و سومین مراسم گرمی منتشر شده است. تاریخ برگزاری مراسم گرمی ۲۰۲۱ یکشنبه ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱ برابر با ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ اعلام شده است. روزی آفتابی باشد یا بارانی، واکسن کووید-۱۹ کشف شده باشد یا نه، این مراسم اجرا می‌شود. تمامی آثار موسیقیایی که بین ۱ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۰ شهریور ۱۳۹۸) و ۳۱ آگوست ۲۰۲۰ (۱۰ شهریور ۱۳۹۹) منتشر شده‌اند می‌توانند جزء نامزدهای گرمی ۲۰۲۱ باشند.
نحوه برگزاری مراسم گرمی ۲۰۲۱ هنوز مشخص نیست. این مراسم ممکن است مانند سال‌های گذشته با حضور جمع بزرگی از هنرمندان برگزار شود، ممکن است تعداد محدودی هنرمند اجازه حضور در مراسم را داشته باشند و حتی احتمال دارد هیچ جمعیتی نباشد و همه افراد مراسم را از طریق دوربین‌ها دنبال کنند.

دور اول رای‌گیری برای تعیین نامزدها از ۳۰ سپتامبر تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۰، یعنی از تاریخ ۹ مهر تا ۲۱ مهر ۹۹ برگزار می‌شود. پس از آن نامزدهای هر رشته اعلام می‌شوند و دور دوم رای‌گیری برای تعیین برندگان از ۷ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۷ آذر ۹۹) تا ۴ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۵ دی ۹۹) برگزار می‌شود. ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ نیز می‌توانیم شاهد برگزاری شصت و سومین مراسم گرمی اواردز باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج