۱۰۴۷۸۶۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

نایب قهرمانی فیروزجا در سوپرتورنمنت شطرنج

علیرضا فیروزجا نابغه ایرانی شطرنج جهان موفق شد در دور آخر سوپرتورنمنت حضوری شطرنج به پیروزی برسد و به عنوان نایب قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند.

خبرگزاری ایسنا: علیرضا فیروزجا نابغه ایرانی شطرنج جهان موفق شد در دور آخر سوپرتورنمنت حضوری شطرنج به پیروزی برسد و به عنوان نایب قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند.

دور آخر سوپرتورنمنت حضوری شطرنج برگزار شد که طی آن علیرضا فیروزجا نابغه ایرانی شطرنج در بازی کلاسیک توانست یان کریشتف دودا را با مهره سفید شکست دهد و نایب قهرمان این مسابقات بزرگ شود.

مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان که موفق شده بود قهرمان زودهنگام این رقابتها شود مقابل لوون آرونیان شکست خورد. به نظر می رسید که کارلسن، با توجه به قهرمانی زود هنگامش انگیزه‌ای برای پیروزی در این رقابت نداشت.

در دیگر بازی این مسابقات، فابیانو کاروآنا مقابل آرین طاری قرار گرفت. این دو شطرنج باز در بازی‌های کلاسیک به تساوی رضایت دادند. در بازی‌های آرماگدون، دو شطرنج باز به مصاف یک دیگر رفتند که کاروآنا موفق شد پیروز این دیدار شود.

بدین ترتیب مگنوس کارلسن با ۱۹.۵ امتیاز قهرمان این مسابقات شد. علیرضا فیروزجا و لوون آرونیان هر کدام با ۱۸.۵ و ۱۷.۵ امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم این رقابت‌ها ایستادند و فابیانو کاروآنا،یان کریشتف دودا و آرین طاری به ترتیب در رده چهام تا ششم این رقابت ها قرار گرفتند.

فیروزجا ۱۷ ساله با یک امتیاز اختلاف نسبت به کارلسن نایب قهرمان این مسابقات شد و با توجه به جوایز این مسابقات، ۳۹ هزار دلار برنده شد. فیروزجا اگر در این بازی‌ها بدشانسی نمی‌آورد می‌توانست قهرمان این رقابت‌ها شود.

مگنوس کارلسن هم با قهرمانی موفق شد ۷۴ هزار دلار را کسب کند. در این مسابقات تمامی بازیکنان جوایز نقدی دریافت کردند به طوری که نفر آخر این رقابتها ۱۷ هزار دلار را به دست آورد.

پس از شیوع کرونا تمامی رقابت‌های شطرنج به‌صورت آنلاین پیگیری شد. بعد از گذشت ماه‌ها و کنترل این بیماری در برخی کشورها، اهالی شطرنج تصمیم به برگزاری مسابقات حضوری گرفتند. در جدیدترین رقابت‌ها امشب (جمعه) سوپرتورنمنت شطرنج بعد از ماه‌ها به صورت حضوری مسابقات خود را دنبال کرد.

در این رقابت‌ها ۶ شطرنج‌باز به مصاف یکدیگر رفتند. مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، فابیانو کاروآنا، لوون آرونیان، یان کریشتف دودا و آرین طاری در این رقابت‌ها حضور داشتند. هم‌چنین علیرضا فیروزجا در این رقابت‌ها دست به مهره شده بود.

این سوپرتورنمنت بعد از ماه‌ها برگزاری شطرنج آنلاین، به‌صورت حضوری در نروژ پیگیری شد.

تمامی بازی‌های این رقابت‌ها با تفسیر و به‌صورت زنده از تلویزیون نروژ بخش شد. این سوپرتورنمنت که از ۱۴ مهر آغاز شده بود در ۲۵ این ماه به کار خود پایان داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج