جاباما
۱۰۴۸۰۲۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

طالبان حملات خود را تعلیق می‌کند

گروه شبه نظامی طالبان اعلام کرد، با تعلیق حملات در جنوب افغانستان که باعث بی خانمانی هزاران تن شده، موافقت کرده است.

خبرگزاری ایسنا: گروه شبه نظامی طالبان اعلام کرد، با تعلیق حملات در جنوب افغانستان که باعث بی خانمانی هزاران تن شده، موافقت کرده است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه طالبان اعلام کرد تنها زمانی حملاتش را تعلیق می‌کند که آمریکایی‌ها به وعده خود در توقف حملات هوایی و یورش‌های شبانه در راستای توافق صلح فوریه ۲۰۲۰ عمل کنند.

آمریکا در حمایت از نیروهای افغان که تلاش می‌کنند تا به حملات طالبان در هلمند پاسخ دهند، حملات هوایی انجام می‌دهد که این حملات تهدیدی در منحرف شدن تلاش‌ها برای پایان جنگ ۱۹ ساله در افغانستان به شمار می‌رود.

وعده طالبان پس از نشست زلمای خلیلزاد، نماینده آمریکا در صلح افغانستان و ژنرال آستین میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان مطرح شد.

یکی از مقام‌های طالبان که خواست نامش فاش نشود، گفت: این گروه با تعلیق عملیاتش پس از آن موافقت کرد که آمریکایی‌ها گفتند به حملات پهپادی خود علیه موضع طالبان و همچنین حملات شبانه و هوایی خود پایان می‌دهند.

در چند روز گذشته، شبه نظامیان طالبان کنترل ۸۰ درصد از ولایت هلمند در جنوب افغانستان را به دست گرفته‌اند. این درگیری‌ها در حالی شدت گرفته که نمایندگان دولت کابل و طالبان در حال گفتگو در قطر هستند.

در همین حال، محمد یاسین خان، والی هلمند گفته که بیش از ۳۰۰ شبه نظامی طالبان در شش روز گذشته در این ولایت کشته شدند اما طالبان این مساله را تایید نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج