۱۰۴۸۳۰۹
۹۵ نظر
۵۰۱۱
۹۵ نظر
۵۰۱۱
پ

جزئیات تازه از پرونده کیوان.الف، متجاوز خبرساز

وکیل پنج نفر از شاکیان پرونده کیوان.الف گفت: بخشی از موضوعاتی که سردار رحیمی عنوان کرده، به‌ویژه اعداد و ارقامی که در مورد تعداد تجاوزهای او مطرح شده، خلاف واقع است؛ همینطور ایشان گفته بودند که چند نفر از خارج از کشور تماس گرفته و شکایتشان را به صورت تلفنی مطرح کرده‌اند. ما چنین چیزی هم در قانون نداریم.

همشهری آنلاین: وکیل پنج نفر از شاکیان پرونده کیوان.الف گفت: بخشی از موضوعاتی که سردار رحیمی عنوان کرده، به‌ویژه اعداد و ارقامی که در مورد تعداد تجاوزهای او مطرح شده، خلاف واقع است؛ همینطور ایشان گفته بودند که چند نفر از خارج از کشور تماس گرفته و شکایتشان را به صورت تلفنی مطرح کرده‌اند. ما چنین چیزی هم در قانون نداریم.

پرونده تجاوزهای سریالی کیوان الف، یکی از موضوعات جنجالی دو ماه گذشته است. پسر جوانی که با به‎ راه افتادن موج گسترده‌ افشاگری‌های آزارهای جنسی، به اتهام تجاوز به دختران دانشجو بازداشت شد و گاه به گاه، اخبار تازه‌ای از پرونده‌ او به گوش می‌رسد.

جزئیات تازه از پرونده کیوان.الف، متجاوز خبرساز

در تازه‌ترین خبرها، سردار حسین رحیمی، در دیدار با نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی جزئیات تازه‌ای از این پرونده ارائه داده است؛ از اعتراف او به تجاوز به بیش از ۳۰۰ دختر طی ۱۰ سال گذشته گرفته تا شکایت ۳۰ نفر از قربانیان از متهم و حتی شکایت تلفنی برخی از شاکیان در خارج از کشور. گفته‌هایی که البته توسط سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران رسانه‌ای شد. این گفته‌ها اگرچه بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت، اما با واکنش وکیل شاکیان پرونده همراه بود؛ تا جایی که او در گفت‌وکو با همشهری آنلاین صراحتا اعلام کرد که گفته‌های سردار رحیمی خلاف واقع است.

شیما قوشه، وکیل پنج نفر از شاکیان پرونده کیوان.الف در اینباره به همشهری‌آنلاین می‌گوید: «در مرحله دادسرا، رسیدگی در مرحله اتهامی است و باید محرمانه باشد؛ دلایلی مختلفی هم دارد. درحالی‌که سردار رحیمی به‌عنوان ضابط پرونده اطلاعاتی را در اختیار افرادی که فاقد سمت بودند، قرار دادند؛ مانند نمایندگان مجلس. در واقع اطلاعاتی را مطرح کردند که از نظر من تخلف است. با بازپرس پرونده هم که صحبت کردم، ایشان تایید کردند که تخلف صورت گرفته و نباید اطلاعات محرمانه پرونده در اختیار افرادی که فاقد سمت هستند قرار بگیرد. به‌ویژه در چنین پرونده‌ای که از زمان طرح تاکنون، افکار عمومی را درگیر خودش کرده است».

به گفته‌ وکیل شاکیان پرونده کیوان الف، بخشی از موضوعاتی که سردار رحیمی عنوان کرده، به‌ویژه اعداد و ارقامی که در مورد تعداد تجاوزهای او مطرح شده، خلاف واقع است؛ «همینطور ایشان گفته بودند که چند نفر از خارج از کشور تماس گرفته و شکایتشان را به صورت تلفنی مطرح کرده‌اند. ما چنین چیزی در قانون نداریم. قانون گفته که در چه شرایطی شکایت به صورت کتبی و شفاهی می‌تواند انجام شود. اما شکایت شفاهی در شرایطی سندیت دارد که ضابط قضایی بتواند فرد شاکی را احراز هویت کند. اگر چنین چیزی هم بوده، چطور دادسرا توانسته این افراد را احراز هویت کرده و صحت و سقم اظهارات آنها را بسنجد؟! این درحالی است که با اینکه موکلین من در جریان رسیدگی حضور دارند، بارها احراز هویت شده‌ و به چالش‌های مختلفی کشیده‌ شده‌اند. بارها سوال‌های مختلفی از آنها پرسیده شده تا صحت ادعاهایشان تایید شود. برای همین به نظر می‌رسد این مورد هم توسط ایشان، خلاف واقع مطرح شده است».

او به موضوع فیلم‌های کشف‌شده که توسط سردار رحیمی مطرح شده بود هم می‌پردازد: «فیلم‌هایی کشف شده اما من تعدادش را تایید نمی‌کنم. تصور من این است که فیلم‌ها را از روی تلفن همراه متهم ریکاوری کرده‌اند. حتی نمی‌توانم تایید کنم که کیوان پس از کشف فیلم‌ها اقرار به جرم کرده است، چون در جریان جزئیات پرونده نیستم. متاسفانه با اینکه وکیل شکات هستم، تا الان پرونده را برای مطالعه در اختیارم قرار نداده‎اند».

شکایت ما به‌طور مشخص زنای به عنف است

قوشه تاکید می‌کند که شکایت طرح شده از سوی موکلین او به طور مشخص عنوان اتهامی «زنای به عنف» است؛ «عنوان اتهامی که دادسرا از همان ابتدا و پیش از آنکه ما شکایتمان را مطرح کنیم، عنوان کرد، افساد فی‌الارض بوده است. در واقع به این اتهام این شخص را بازداشت کرده و به او تفهیم اتهام کردند. افساد فی‌الارض موضوعی است که دادسرا به آن رسیده و به شکایت شاکی خصوصی هم نیازی ندارد. نوع رسیدگی و دادگاه صالحه‌ای که به این عنوان اتهامی می‌خواهد رسیدگی کند چیز دیگری است. اما من به وکالت از پنج نفر از شاکیان، شکایتم به صورت مشخص، زنای به عنف است».

او همچنین می‌گوید: «بازپرس قول داده بعد از اینکه تحقیقات کامل شد، پرونده را دو قسمت کند؛ یک قسمت از پرونده را بفرستد دادگاه کیفری یک برای رسیدگی به اتهام زنای به عنف و پرونده‌ دیگر را هم بفرستد به دادگاه انقلاب، برای رسیدگی به اتهام افساد فی‌الارض که مورد نظر بازپرس و دادسراست و در آن مدعی‌العموم به نمایندگی از جامعه وارد شده است. در مورد این موضوع هم ما نه ادعایی داریم و نه بحثی».

اعدام؛ مجازات پیش‌بینی شده در صورت اثبات جرم

با این تفسیر چه در انتظار کیوان الف خواهد بود؟ این حقوقدان در اینباره می‌گوید: «متاسفانه مجازات قانونی که قانونگذار برای هر دوی این اتهامات تعیین کرده اعدام است؛ البته در صورت اثبات. قطعا این حکم مورد خواست ما نیست، اما مسئله این است که ما چاره‌ای نداشتیم جر اینکه شکایتمان را مطرح کنیم. اما امیدواریم در طول رسیدگی به این پرونده، اگر حکمی هم صادر شود، پیش از اجرا، قانون تغییر کند. قطعا بخش زیادی از جامعه با مجازات اعدام به صورت کلی مخالفند؛ حتی در مورد چنین فردی».

او در توضیحات بیشتری می‌گوید: «با توجه به مقتضیات زمانی که در آن زندگی می‌کنیم، اعدام راه حل منطقی نیست. چیزی که من به نمایندگی از پنج نفر از موکلینم دنبال می‌کنم، جبران خساراتی است که قانون‌گذار آن را پیش‌بینی و به آن اشاره کرده است؛ بخشی از آن جبران خسارت مادی است که این هم باز کمتر مورد خواست ماست. اما چیزی که برای ما مهم‌تر است، جبران خسارت معنوی این افراد است؛ مانند عذرخواهی و درج آن در روزنامه‌های کثیرالانتشار و جراید».

او در مورد جرایم مادی هم می‌گوید: «قانونگذار پیش‌بینی کرده که در مواردی هم مهرالمثل به این افراد تعلق می‌گیرد و هم ارش‌البکاره. یعنی اگر فرد باکره باشد، متجاوز موظف است هم ارش‌البکاره پرداخت کند و هم مهرالمثل و اگر هم فرد باکره نباشد، تنها مهرالمثل به او تعلق می‌گیرد. این موضوع را هم کارشناس تعیین می‌کند و بنا بر هر فرد، رقم آن می‌تواند متفاوت باشد».

به دنبال اعدام نیستیم

اما با این حال، تا زمان تغییر قانون، احتمال مجازات اعدام، کیوان الف را تهدید می‌کند. قوشه در اینباره می‌گوید: «از روز اولی که این موضوع مطرح شد، هم برای شاکیان و هم برای من که می‌خواستم این پرونده را بپذیرم، این نگرانی وجود داشت و هنوز هم وجود دارد. تنها کاری که از دست ما برمی‌آید، این است که تلاش کنیم طی یک کارزار جمعی و با مطالبات مدنی، از قانونگذار، قوه‌ قضائیه و حتی مجلس بخواهیم که حداقل در این موراد قانون را تغییر دهند.

اما در این مدت گلایه‌هایی هم از سوی برخی مطرح شده؛ اینکه با وجود علم به اینکه چنین جرمی، مجازات اعدام را در پی دارد، چرا اصلا مطرح شده است. قوشه با اشاره به این موضوع می‌گوید: «ما با دو رویکرد مواجه بودیم. یکی اینکه چون مجازات اعدام پیش‌بینی شده، زنان قربانی همیشه سکوت کنند. دوم اینکه برعکس، سکوت شکسته شده و فتح بابی برای رسیدگی به این جرایم شود. ضمن اینکه می‌دانیم تاکنون در مورد رسیدگی به این جرایم، سوابق خوبی هم نداشتیم. ما به این دلیل که جلوی افعال مجرمانه متهم گرفته شود، شکایتمان را مطرح کردیم».

او مثال روشنی می‌زند: «وقتی از خانه‌ شما دزدی می‌شود، قطعا می‌روید و شکایت می‌کنید. بعد اگر اثبات شود که شرایط سرقت حدی را دارد، ممکن است مجرم محکوم شده و انگشت‌های دستش قطع شود. اگرهم شرایط حد را نداشته باشد که مجازات تعزیری دارد و بحث دیگری است. اما در این شرایط کسی نمی‌گوید که چون ممکن است شرایط حد را داشته باشد من شکایت نمی‌کنم و به همین منوال، افعال مجرمانه هم ادامه پیدا کند. این مسئله شش سال پیش برای یکی از موکلین من اتفاق افتاده بود و حداقل ما می‌دانیم که این فرد شش سال است که این کار را انجام ‌داده؛ خواستیم او قربانیان بیشتری را به جامعه اضافه نکرده و جلوی موارد مشابه هم گرفته شود».

قوشه به روند رسیدگی پرونده هم اشاره می‌کند: «پرونده فعلا در دادسراست و با توجه به اینکه قرار است در دو دادگاه مختلف رسیدگی شود، احتمالا زمان زیادی تا اعلام حکم نهایی مانده است».

به گفته‌ی او تاکنون ۹ نفر از این فرد شکایت کرده‌اند و این تعداد در اثبات اتهام افسادفی‌الارض می‌تواند تاثیرگذار باشد؛ «در این مواقع، قانونگذار گفته هر کس «به‌طور گسترده» اقدام به جرم کرده باشد، مفسد فی‌الارض است و ۹ نفر شامل قید گستردگی نمی‌شود».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      این شیما خانم وکیل کیوانه یا دخترای بدبخت؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا موضوع رو اینقدر گنده میکنین
        ....

      • بدون نام

        خاک بر سر این دختران بدبخت که شیما خانم وکیل آنهاست به نطر می رسد بیشتر وکیل سینه چاک کیوان مفسد باشد تا وکیل دختران بدبخت

      • بدون نام

        حتما خانواده های شاکیان اعدام نمیخوان و پول میخوان

      • بدون نام

        احتمالا وکیل اون پسر عوضی هست
        با همچین وکلایی میخوایم مملکت درست بشه

      • ارتش یک نفره

        فقط اعدام

    • شاهین

      خانوم شیما تو وکیل شاکی هستی یا وکیل اون ....
      نکنه با این اراجیف میخوای اسمتو مطرح کنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کار به دست زن به گند منتهی میشه.طرف تجاوز کرده وکیل میگه ما دنبال اعدام نیستیم پس بیا با هم گل و شیرینی بخریم بربم به ملاقاتش

      • بدون نام

        همینو بگو

      • احمد

        این دختر دنبال پولن اگه کیوان اعدام بشه چیزی گیرشون نمیاد.ازطرز حرف زدن خانم وکیل معلوم

      • ایرانی

        فقط مملکت شده دنبال اعدام و دزدی و اختلاس از خواب سنت بیدار شوید مثل پاکستانی رفتار نباشید فقط اعدام اگر اعدام باشه پس کارگردانان و بازیگران مطرح هالیوود هم هزار بار اعدام بشن بخاطر تجاوز به عنف مگر کشتن بچه بازی که دستت مردم و دولت ایران افتاده

      • بدون نام

        الان وکیل ها میخوان اسم در کنن چون پول هنگفتی تواین کاره وپروندههای میلیاردی که به سمتشون سرازیر میشه

    • آرش

      هزارتا مشکل داریم کم دیگه اخبار این ملعون رو بولت کنید
      حیا و اعتماد ازبین رفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بولت؟؟؟؟؟؟ دقیقا یعنی چی استاد؟؟؟؟؟؟؟

      • ناشناس

        بولت؟وات؟

      • ....

        آرش جان بولد منظورته؟

      • بدون نام

        منظورش بابا بولتن بوده خخخج

      • مبین

        حلا هرچی
        به نظرش احترام بگذارید
        مشکل تایپی داشته فک کنم

      • آرش

        ممنون از توجه شما عزیزان میخواستم بنویسم بولد ( پررنگ)

    • م.ص.

      چرا یکی به نعل میزنی و یکی هم به میخ؟
      شما بخاطر این اقا از مجلس میخواین قانون عوض بشه؟ برای چی اینقدر لطف دارین به ایشون؟!

      پاسخ ها

      • ساناز

        اخه ایشون هم مثل بقیه دختران عاشق شده

      • بدون نام

        از وکالت پولی در نمیاد، میخواد مهرالمثل بگیره

    • ن - م

      یعنی چی آخه ؟
      اگر آزاد بشه دوباره کارهاشو ادامه میده
      زمانی گذشت خوبه یک بار انجام شده باشه نه این همه
      خانمهای های مورد تجاوز شاید با اعدام این متجاوز یک کمی آسوده خاطر بشن

    • و

      ظاهرا همه شون دلشان میخواد یک اطلاعی از خود بدهند که هستند واهل معامله واگر طرف پولشان را ندهد تقاضای رسیدگی دارند وشکایت خواهند کرد حییثتشان براشون مهم نیست با چنین وکیلی

    • بدون نام

      من نفهمیدم ایشون این همه صغری کبری برای چی بافته و حرف حسابش چیه ؟!
      ایشون وکیل اون ... یا .....؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا فک کنم هیشکی نفهمید هدفش چیه

    • بدون نام

      با سلام مشخص‌‌ نیست این خانم وکیل مال چه‌کسی است ضد و نقیض می فرماید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خانم شیما وکیل از طرف جامعه نظر نده

    • شنبه

      ماجرای این جوان موجب اظهار نظر های
      احساسی وغیرمنطقی دربین مردم گردید.
      اکثرا' وی را ظالم ودختران را مظلوم میدانند. واز تجاوز به 300 دختر معصوم
      سخن میگویند. درصورتیکه متجاوز کسی
      است که به حریم خصوصی دیگران تجاوز
      کرده باشد. چرا نمیگویید 300 دختر شیطان
      صفت با حیله های مخصوص دختران ،
      یک جوان را فریب داده و وارد خانه وی که
      حریم خصوصیش بوده میشدند و به وی
      تجاوز میکردند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره خودشونم دارو بیهوشی رو سر کشیدن
        نظر نده تو یکی

      • بدون نام

        به نظر این جوان زیاد گول نخورده؟!

      • بدون نام

        صد در صد دخترها هم مقصرن و باید مجازات بشن

    • یونس

      خانم وکیل مطمئنی حالت خوبه خدایی نکرده چیزی تو سر مبارکتون نخورده . شما کی از مردم نظر سنجی کردین که فهمیدین با اعدام همچین ادمی مخالفن . روانپزشک اشنا دارم کارشم خوبه خداوکیلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر این وکیل با تجاوز راحته!!! بدبختایی که این وکیلشونه پولاشون خوردو و!!!!!!

    • فرهاد

      اقای وکیل میخواهید اعدامش نکنند ی جایزه هم بهش بدن که به ی عدده دخترهای مردم تجاوز کرده مثل ی حیوون که دختر خودتونم جزو شون بود همین میگفتید ....

      پاسخ ها

      • بی نام

        وکیل خانم هستن،شیما خانم!

    • TAHA

      این خانم رسما وکیل متهمه.
      یعنی جوری داره از متهم دفاع میکنه که وکیل متهم حوصله نداره اینجوری دلسوزانه از موکلش دفاع کنه.

    • محمد

      پس با این سخنان مثلا وکیل شاکیان باید منتظر هشتگ همیشگی اعدام نکنید باشیم
      ای خداااااااا

    • بی نام بی نام

      به نظرم شیمایاخودش یایکی ازنزدیکانش درچنین وضعیتی قراگیرند بعدآقاکیوان پولشوبده بره پی کارش چطوره شیماخانم نظرتون چیه؟

    • ایدا

      من با این خانم مخالفم باید اعدام بشه سیصدنفر اخه؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با تعدادش مشکل داری شما یا با عملش؟
        در هر حال مجازاتش نباید اعدام باشه.
        کشتن، کشتنه
        فرقی نداره که به وسیله شخص انجام بشه یا حکومت

    • صبا

      طرف تجاوز کرده اسمش رو مخفف میگید؟که به روحیه ی لطیفش برنخوره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا،ملعون حالا اگه یه نفر بود میگفتیم امکان ازدواج نداشته وشیطون گولش رو زده،الکل داده نخبه های این مملکت،معلوم نیست به چه بهونه ای،حالا میگید کاری نکرده ومیخواید به یه معدرت تمومش کنید،پس فردا اینا مثل قارچ همه جا سبز میشن

    • بدون نام

      واقعیت اینه که شاکیان این پرونده هم مثل پرونده های تجاوز در همه دنیا برای دریافت غرامت شکایت و اقدام کردند و در صورت حکم اعدام و مفسد فی الارض غرامتی به شاکیان پرداخت نخواهد شد و اعدام هم دردی از شاکیان دوا نخواهد کرد

    • یک ایرانی

      از پل پرتش کن داخل جهنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوشبحال تو که میری بهشت

    • بدون نام

      این فرد مریضه درسته شاید افراد خواسته گول خوردن و رفتن پیشش اما این ادم بیرون بیاد از زندان باز تکرار می کنه چون مریضی داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مریضی رو درمان کردن سخته، ولی اعدام کردن راحته
        پیش بینی و قضاوت هم که آب خوردنه!
        راه حلت به درد خودت میخوره

    • علی

      این وکیل اگه به خودش هم تجاوز شده بود فقط به دنبال عذرخواهی و چاپ در جراید بود که میگه مخالف اعدام هستم. اعدام تنها مجازات بازدارنده هست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دختری که بی محابا میره خونه اشغالهایی مثل این بعد هم مشروب می خوره معلومه که براش مهم نیست شکایت کنه

      • بدون نام

        چرااینجورپروندهااینقدرطولانی میشه درضمن خودش اقرارکرده که طی ۱۰سال ۳۰۰تجاوزکرده ...

    • مرادی

      منم با حرف ایشون موافقم چ دلیلی داره اعدام بشه. مقصر همه دخترایی بودن ک رفتن تو اون خونه و حقشون بوده هر بلایی سرشون اومده. انشالله با حضور پر شکوه در انتخابات این مشکلات حل میشه. یا علی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو لعنتی

    • من

      شاید به ۳۰۰ نفر تجاوز نکرده باشه اما ۴۶ نفر رو بیهوش کرده و بعد تجاوز کرده . ...

    • بدون نام

      حالا باز یه سری معلوم الحال میان میگن فقط اعدام ، تا درس عبرتی باشد...
      هروقت شما عاشقین اعدام، عبرت گرفتید که اعدام موجب درس عبرت نمیشود، همانطور که صدها اعدام شده و این جرمها هنوز ادامه دارد، آنوقت مجرمین نیز عبرت میگرند.
      عقل چیز خوبیست از آن استفاده کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صبور باش،اگه اعدام نبود همین گرگ ها توخیابون به من وشما هم رحم نمیکردن

      • بدون نام

        اتفاقا اگه اعدام نبود این اتفاقا خیلی بیشتر میشد
        و شاکی هم دیگه واسش فرقی نمیکرد که شکایت کنه یا نه چون میدونه مجازات مناسبی نخواهد داشت
        بعضا هم مجبور میشن خودشون عدالت رو اجرا کنن پس
        متجاوزین را اعدام کنید

    • Arviiin

      باور کنید این خانوم وکیل دوست دختر کیوانه

    • بدون نام

      واقعا شما بهتره بری وکیل این متجاوز بشی نه دخترهای بیچاره. ز که نالیم که از ماست که بر ماست. وکیلی که شما باشی دیگه سرنوشت پرونده مشخصه

    • ایران

      این هنوز زنده است با دو پروند کافیست حکم این جانور جاری شود

    • ♧◇♡♤

      نکنه جای شاکی و متشاکی عوض بشه
      اصلا نکنه دخترا با یه چیزی کیوون را آزار جنسی داده باشن

    • بدون نام

      حتما منظورتون اینه که بجای اعدام تشویقش کنند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نخیر
        منظور این است که به شدت تمام مجازات کنند و آنرا هزار بار تکرار کنند ولی اعدام نکنند. متوجه شدی؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      این وکیل دختراس یا وکیل متهم متجاوز؟!!! حالش خوبه؟؟؟
      این دیگه کیه اگه نمیخواستی مجازات بشه چرا شکایت کردین؟والا بعضیها ازجمله خود متهم میگفتن کارش به زور نبوده و دخترا خودشون اومدن راست میگفت انگار

    • عسل

      به تو چه ربطی داره کاسه داغ تر از اش بچسب به موکلای خودت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا

    • notron

      شیما داری اشتباه میزنی

    • پورسلیمان

      عجب وکیلی. صدتا دشمن دانا داشتن بهتره تا دوست نادان. بابا میرفتی وکیل کیوان میشدی. اونوقت بجا طناب دار ، حلقه گل مینداختن گردنش. یحتمل یه نشان افتخار کوچولو هم میزدن به سینه ش. تو بیهوشی به چندین نفر تجاوز کرده بعد تو و موکلات عذرخواهی تو روزنامه کثیرالانتشار میخواین؟؟

    • بدون نام

      من تو این موندمه یک نفرسیصد دختر را چه حوری تجاوز کرده مگرچه خبره تو این مملکت اگراین آمار را بهواهیم دزایران ده هزار پسردرنظر بگیریم سه میلیون دختر درایران نورد تجاوز قرارگرفته اند یا خدا آمارخیلی وحشتناکه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این تعداد300نفر در طول 10ساله

    • بدون نام

      اینجا ایرانه
      یک دختر نباید به خونه پسری تنها بره مگر خودش بخواد.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میگن بعضی پسرا گربه دارن که روپایی میزنه!
        شما ندیدی؟

    • م.علیپور

      گاهی ممکنه طرف وکیل باشه ولی احمق هم باشه، تو روزنامه بنویسه معذرت می‌خوام بهتون تجاوز کردم حله؟

    • شهین

      الان با اینهمه اعدام و کشتن افراد چیزی اصلاح شد؟ الان دیگه هیچ پدری دخترش رو نمیکشه و هیچ پسری تجاوز نمیکنه!

    • بدون نام

      متوجه نشدم این وکیل شاکی ها بوده یا وکیل متهم !؟
      وکیل شاکی ها اینو بگه وکیل متهم چی میخواد بگه

    • بدون نام

      ظاهرا وکیل و دخترا فقط پول میخوان و معذرت خواهی!!! کیوان.تا حالا با دخترای شاکی همدردی میکردم ولی الان باید بگم بیچاره کیوان اینا کی ان که با پول میخوان رفع و رجوع بشه.تازه خانم وکیل میگه چرا به متجاوز اتهام مفسد فی الارض زدن؟!!! برین ببینین با هاروی واینستین چیکار کردن تو امریکا

    • بدون نام

      شاید به همین خانم وکیل هم تجاوز کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خجالت نمیکشی چرند میگی؟؟

    • NEGAR

      چیچیو متاسفانه اعدام !!!! چرا می گی متاسفانه !؟؟؟ نامرد حقش یه چیز می گمااا

    • بدون نام

      این دیگه چجور وکیلیه؟ فکر و ذکرش مونده پیش متهم
      تو که پرونده رو نخوندی پس چجوری راجع به همه چیز اظهار نظر میکنی!

    • gholam.k.l.d

      یک نکته که حتما بایستی مورد توجه قراربگیره اینه که تمام این دختران با اختیار رفتن خونه طرف براسرو مشروب و99درصدمیدونستن چی درانتظارشونه،،،والسلام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این چیزی از گناه اون پسر، کم نمی کنه. و البته اون دخترها هم مکافاتشون را کشیده اند‌

    • بشیری

      خوب شد زود گرفتنش ...و گرنه تو دانشگاه یک دانشجوی سالم نمیماند ...و اما اعدام فقط پاک کردن صورت مسیله است ...باید زمینه این بزه را از بین ببریم وقتی یخچال 70 میلیونه وام ازدواج 50 میلیون ..جوونا چطوری ازدواج کنند . تو مملکتی که یه متر مسکن 40 میلیونه حالا بیا و ازدواج کن ...ازدواج هم که نباشه خوب راه حل همون آقا کیوانه دیگه ....

    • صمد...

      فردا هشتک اعدام نکنید هم راه بندازید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هشتگ لازم نداره
        اعدام یعنی قتل نفس، یعنی جواب جنایت رو با جنایت دادن
        یعنی حکم اعدام نباید برای کسی صادر شود
        ، زندگی هدیه خداوند است

    • محمدزمان

      این شیما خانم بخاطر پول وکالت خودش سعی می کنه که ان اعدام نشه چون سی درصدپول گرفته شده بحساب وکیل واریز می شود اهان ده

    • وحید

      اینا دیگه از اون طرف بوم افتادن خب کسی که به اینهمه دختر تجاوز کرده باید اعدام بشه اینطوری که میگین باید یه مدالم بهش بدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همچی میگی اعدام انگار نمیفهمی معنی اعدام چیه
        قطعا باید این فرد مجازات بشه و شدید هم باید مجازات بشه
        ولی زندگی رو نباید ازش گرفت

    • بدون نام

      مقصر دخترا بودن مطمعن باش بامیل وخواسته خودشون رفتن وحقشون بوده

      پاسخ ها

      • مشتی مندلی

        ۳۰۰تاکه چیزی نیست فتحعلی خان ۲۰۰۰تازن داشته مگه میشه به ۳۰۰تادخترتجاوزبشه یکی شکایت نکند

    • ایرانی

      قانون باید اعمال شود مگر مجلس برای یک فرد میتواند قانون را تقعیر دهد جدم ایشان چه در دادسرا و چه در دادگاه. عنف به زنا است و حکمش اعدام است قانون بعد از اثبات نباید تاخیر بدهد حکم صادر. و دیوان تایید و حکم جاری شود رضایت بلا اثر است

    • ناصح

      فکر میکنم منظور خانم وکیل اینه که اگه بخواهیم افراد مورد تعرض در کشور راحتتر بیایند و از متجاوزین شاکی شوند باید حکم پرداخت خسارت جایگزین اعدام شود. من در این مورد چون شغلم مرتبط بوده فقط اینرو میدانم که بسیاری از ترس آبرو شاکی نمیشن و حتی دیده ام که تعداد محدودی که شاکی شده اند ولی از سوی مسئولین تشویق و مجبور به انکار و انصراف از شکایت شده اندو یا حتی اگر نتوانند ثابت کنند به اتهام تهمت و بردن آبرو مورد محاکمه قرار میگیرند واینها همه بعلاوه مشکلاتیکه در خانواده و اجتماع
      برایشان پیش می آید همه به کام متجاوزینی هست که روز بروز جری تر میشن . واگه این روال تغییر کنه شاید مانعی شود بر تکرار تعرضها .مخلص کلام موانع زیادی سر راه شکات در این زمینه وجود دارد

    • بدون نام

      خانم وکیل اگر پای خواهر ودختر خودت هم وسط بود همین نظرو داشتی؟ زمان قبل یه محله ای بود که جوان ها اونجا نیازشون رو براورده میکردن اینقدر تجاوز وحمله به دخترهای مردم ابرو مند نبود

    • ta

      چی میگه این خانم وکیل .خودشم نمیدونه .بیچاره موکلینش

    • بدون نام

      خداوند همگی شمارو شفا عنایت بفرماید ...آمین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج