۱۰۴۸۳۶۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

گردشگری ورزشی درآمد ارزی را افزایش می‌دهد

وزیر ورزش و جوانان گفت: گردشگری ورزشی در دنیا به عنوان یک صنعت درآمدزا از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌توان با بهره‌گیری از رقمی که گردشگری ورزشی به خود اختصاص می‌دهد به درآمد‌های ارزی کشور و فرایند توسعه کمک کنیم.

خبرگزاری ایرنا: وزیر ورزش و جوانان گفت: گردشگری ورزشی در دنیا به عنوان یک صنعت درآمدزا از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌توان با بهره‌گیری از رقمی که گردشگری ورزشی به خود اختصاص می‌دهد به درآمدهای ارزی کشور و فرایند توسعه کمک کنیم.

«مسعود سلطانی‌فر» روز یکشنبه در آیین امضا تفاهم‌نامه توریسم ورزشی بین وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و همچنین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: پنج سال قبل در چنین ایامی در زمان وزارت «محمود گودرزی» تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه بین ۲ وزارتخانه به امضا رسید و امروز با ابعاد متنوعی این تفاهم‌نامه را امضا می‌کنیم. وزارت ورزش و جوانان و وزارت گردشگردی به اجماع خوبی برای تعامل بهتر رسیده و اشراف خوبی بر این نوع همکاری دارند.

وی اظهار داشت: گردشگری ورزشی در دنیا به عنوان یک صنعت درآمدزا بسیار مورد توجه است و ما نیز با استفاده از این بستر می‌توانیم با بهره‌گیری از رقمی که گردشگری ورزشی به خود اختصاص می‌دهد به درآمدهای ارزی کشور و فرایند توسعه کمک کنیم.

سلطانی‌فر ادامه داد: با تلاش بسیار و در دولت‌های مختلف زیرساخت مناسب برای میزبانی رویدادهای مهم بین‌المللی ورزشی فراهم شده است. ورزش‌ها و بازی‌های بومی محلی مورد اقبال گردشگران خارجی است و از این فرصت‌ها می‌توان به بهترین شکل بهره گرفت.

وزیر ورزش و جوانان همچنین گفت: برگزاری المپیک توکیو با وجود اینکه یکسال به تعویق افتاده، اما برگزاری آن در سال ٢٠٢١ در پرده‌ای از ابهام قرار دارد اما این رویدادها در توریسم ورزشی و گردشگری ورزشی برای گردش مالی تاثیرگذار است.

وی گفت: امروز پس از ۴٠ سال از عمر انقلاب، به غیر از ورزشگاه‌های ملی آزادی و تختی قبل انقلاب توانستیم مجموعه ورزشی نقش جهان، یادگار امام (ره)، ورزشگاه‌ غدیر اهواز و پارس شیراز ساخته شده و می‌توانیم میزبان رویدادهای بزرگ بین‌المللی باشیم.

وزیر ورزش گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در برگزاری رشته‌های مختلف ورزشی داخل کشور و بویژه رشته‌های کویری نظیر رالی را داریم که بتوانیم میزبانی کنیم.

«مسعود سلطانی‌فر» پس از پایان این مراسم در جمع خبرنگاران حاضر و پاسخگوی سووالات آنان شد. وی گفت: توسعه کشور نیازمند توسعه سلامت است و ورزش هم ارزانترین ابزار برای برگزاری مسابقات و ایجاد نشاط به شمار می‌رود. همچنین ابزار مهمی برای وحدت و ارتقا غرور ملی است. در همین ایام اخیر مشکلات معیشتی زیادی به دلیل تحریم‌های ناعادلانه آمریکا و کرونا برای کشور ایجاد شد و به دنبال آن مشکلات اقتصادی به وجود آورد که البته پیروزی در لیگ قهرمانان آسیا توسط تیم‌های باشگاهی شادی را در بین مردم ایجاد کرد که امیدوارم تداوم یابد.

وزیر ورزش تصریح کرد: سندی که پنج سال قبل مبادله کردیم برای همکاری ۲ وزارتخانه ورزش و میراث فرهنگی بود که برای تصویب سند توریسم ورزشی یک بلوغ خوبی بین مدیران و کارشناسان ۲ وزارتخانه بیشتر از گذشته فراهم شد تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

سلطانی‌فر ادامه داد: آسیب‌شناسی که از سند قبلی انجام دادیم براساس جلسه‌ای که با کارشناسان برای تصویب سند جدید برقرار شد به این نتیجه رسیدیم توریسم گردشی را فعال‌تر کنیم زیرا گردشگری زودبازده و اشتغالزایی سریع دارد و با سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توان مشکلات اقتصادی را کاهش داد و توانمندی کشور را به دنیا نشان دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در این تفاهمنامه از ظرفیت ورزش و گردشگری برای توسعه کشور استفاده می‌شود و گردش مالی بیشتری هم ایجاد می‌کنیم. زیر ساختار ورزشی کشور برای میزبانی فراهم است و می‌توانیم میزبانی مسابقات بین‌المللی و جهانی باشیم و با خاتمه تحریم‌ها میزبانی ما توسعه می‌یابد از طرفی تلاش داریم میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ باشیم.

«علی‌اصغر مونسان» وزیر گردشگری و میراث فرهنگی هم گفت: مشترکات زیادی بین دو وزارت ورزش و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری وجود دارد.

وی اظهار داشت: یکی از بخش‌های توسعه رفاه اجتماعی در کشور بخش گردشگری و ورزش است که هر دو بخش از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، به خصوص برای ایجاد نشاط در جامعه که در حال حاضر خیلی جامعه به آن نیاز دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج