جاباما
۱۰۴۸۳۷۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

«نهنگ سفید» ایرانی برگزیده «ورشو»

انیمیشن «نهنگ سفید» در نخستین حضور جهانی خود، موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن کوتاه از سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی ورشو - لهستان شد.

خبرگزاری ایسنا: انیمیشن «نهنگ سفید» در نخستین حضور جهانی خود، موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن کوتاه از سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی ورشو - لهستان شد.
«نهنگ سفید» ایرانی برگزیده «ورشو»
سی و ششمین دوره این جشنواره، از ١٨ تا ٢٧ مهرماه (٩ تا ١٨ اکتبر) در لهستان به صورت حضوری و در سینماها برگزار شد و انیمیشن نهنگ سفید به کارگردانی امیر مهران در نهایت موفق به کسب جابزه بهترین انیمیشن کوتاه از این جشنواره شد.
این جشنواره که در کنار جشنواره هایی چون کن، برلین، ونیز، شانگهای، کارلو وی‌واری و ... جزو ۱۵ جشنواره رده الف جهانی از سوی انجمن بین المللی تهیه‌کنندگان سینمای جهان معرفی شده است.
جشنواره فیلم ورشو یکی از رویدادهای سینمایی مورد تایید آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار است و «نهنگ سفید» با کسب جایزه بهترین انیمیشن کوتاه این جشنواره، واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین انیمیشن کوتاه اسکار است.
این انیمیشن کوتاه ده دقیقه‌ای، تمی ضدجنگ و جهانشمول دارد و روایتگر تلاش مردی تنهاست که در پی یافتن دوستانی است که سالیان پیش در یک حمله هوایی از دست داده است. یک نهنگ سفید تنها نشانه‌ای است که او دارد.
«نهنگ سفید» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پخش بین المللی آن بر عهده فهیمه (رها) پورقاسم است.
عوامل ساخت انیمیشن «نهنگ سفید» که بدون دیالوگ است، عبارتند از نویسنده و کارگردان، تهیه‌کننده: امیر مهران، متحرک‌سازی: جلال نعیمی، طراحی فضا و کانسپت: نعیم آزاد، طراحی شخصیت: ابوالفضل برومندی، آهنگ‌ساز: پژمان خلیلی، صداگذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی و محمد قاسمی، افکت و کامپوزیت سه‌بعدی: مسعود تقی‌مومنی، کامپوزیت و تدوین: امیر مهران، استوری‌بورد: عمار قنبرزاده، تصحیح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره‌چیان. برنا جمشیدی، مدل‌سازی سه‌بعدی: محمد شهرابی، ساخت تیزر: آرین وزیردفتری، مجری طرح: استودیو آدورن.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج