جاباما
۱۰۴۸۶۰۶
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

«نابغه»، پردرآمدترین ورزشکار نوجوان ایرانی

نابغه ایرانی جهان شطرنج نایب‌قهرمان تورنمنت نروژ شد و ۳۹هزار دلار دیگر به جیب زد.

روزنامه شرق: نابغه ایرانی جهان شطرنج نایب‌قهرمان تورنمنت نروژ شد و ۳۹ هزار دلار دیگر به جیب زد. به گزارش ورزش سه، علیرضا فیروزجا که با هنرنمایی شب گذشته‌اش و افزایش ۲۰واحدی ریتینگ به درجه ۲۷۴۸ رسیده است و هنوز تا ۱۸سالگی و رسیدن به رکورد ریتینگ ۲۸۰۰ کارلسن قبل از ۱۸سالگی زمان مناسبی در اختیار دارد، یکی از موفق‌ترین و پول‌سازترین ورزشکاران نوجوان ایرانی در تاریخ ورزش جهان است.

«نابغه»، پردرآمدترین ورزشکار نوجوان ایرانی

او که به دلیل شیوع کرونا حدود هفت ماه زمان را برای رسیدن به رکورد کارلسن به دلیل برگزارنشدن رقابت‌های ورزشی در جهان به‌صورت حضوری از دست داد، در دو سال گذشته هیچ‌گاه کاهش درجه‌ای را در هیچ تورنمنتی در آمار خود نداشته و همیشه و در همه رقابت‌ها افزایش واحد ریتینگ را تجربه کرده است.

نفر اول درجه‌بندی شطرنج‌بازان زیر ۲۰سال جهان در‌حال‌حاضر ۱۷ سال دارد. او در ۱۶سالگی به این رکورد رسید و آن را همچنان در اختیار دارد و به نظر هم نمی‌رسد کسی بتواند به این زودی‌ها رکورد او را جابه‌جا کند.

فیروزجا که با کسب مقام دومی ۳۹ هزار دلار معادل یک‌میلیاردو 200 میلیون تومان پول رایج حال حاضر ایران به جیب زد، در ماه‌های گذشته در اکثر مسابقاتی که به‌صورت آنلاین برگزار شد، یکی از نفراتی بود که جوایز دلاری را به خود اختصاص داده و دلار‌های پرداختی اسپانسر‌های این رشته ورزشی را به حساب شخصی خود واریز کرده است.

درآمدزایی خالص فیروزجا از در منزل و پشت میز کامپیوتر شخصی و با نبوغ خود در دیدار‌های سریع و نیمه‌سریع آنلاین شطرنج برابر بهترین‌های جهان در حالی رقم می‌خورد که خیلی از ورزشکاران به دلیل تعطیلی رقابت‌های ورزشی در حال استراحت در منزل بوده‌اند و خیلی از بیزینس‌ها نیز در تلاطم اقتصادی ایجاد‌شده آسیب فراوان دیده‌اند.

او هر‌چه کاشته خیلی زود و در نوجوانی در حال برداشت است و درآمدش در بین ورزشکاران حال حاضر ایرانی می‌تواند یکی از بهترین‌ها لقب بگیرد.

شاید خیلی از فوتبالیست‌های حال حاضر لیگ برتر هم در یک سال به اندازه او در‌آمد نداشته باشند؛ فوتبالیست‌هایی که در زمان نوجوانی حتی توان تهیه کفش فوتبالی مناسب را هم نداشتند و بعد از سال‌ها تلاش و در بزرگسالی قرارداد حرفه‌ای بستند و به نوایی رسیدند.

با روندی که فیروزجا در پی گرفته و جایگاه بالای او در جهان شطرنج و حضور او در سوپرتورنمنت‌های بزرگ جهانی که با ارسال دعوت‌نامه‌های شخصی به جهت افزایش جایگاه برند تورنمنت‌ها انجام می‌شود، بدون شک خیلی زود علیرضا فیروزجا یکی از پردرآمدترین ورزشکاران تاریخ ایران خواهد شد.

نابغه ایرانی علاوه بر این درآمد‌های هنگفت، یکی از جدی‌ترین کاندیدا‌های قهرمانی این رشته در جهان است و خیلی از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌ا‌ند مگنوس کارلسن نروژی که حدود ۱۰سال است قهرمان بلامنازع جهان است، قبل از رسیدن فیروزجا به 20سالگی تاج‌‌و‌تخت قهرمانی را به او خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشون دیگه ایرانی نیست و تابعیت ایران رو نداره،،،اگه ایرانی بود که ول نمیکر بره،،،شما هم الکی افتخاراتش رو به خودتون نگیرید،،،خوش به حالش که رفت

    • دارکوب

      اگه توایران بود الان باید کنارخیابان سیگارمی فروخت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج