جاباما
۱۰۴۹۶۲۰
۱ نظر
۶۲۷۸
۱ نظر
۶۲۷۸
پ

جراحی بینی فانتزی و قیمت آن

بینی یکی از اعضای صورت است که نقش بسزایی در زیبایی چهره ایفا می‌کند. به همین دلیل جراحی زیبایی بینی طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. جراحی بینی انواع مختلفی دارد و یکی از محبوب‌ترین انواع آن، جراحی بینی فانتزی است.

برترین‌ها: بینی یکی از اعضای صورت است که نقش بسزایی در زیبایی چهره ایفا می‌کند. به همین دلیل جراحی زیبایی بینی طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. جراحی بینی انواع مختلفی دارد و یکی از محبوب‌ترین انواع آن، جراحی بینی فانتزی است.

در جراحی بینی فانتزی، بینی به میزان زیادی کوچک می‌شود. به طوری که در نمای نیم رخ، انحنای قابل توجهی ایجاد می‌شود و بینی حالت سر بالایی به خود می‌گیرد. به همین خاطر به آن جراحی بینی سر بالا نیز گفته می‌شود.

جراحی بینی فانتزی و قیمت آن

جراحی بینی فانتزی باعث می‌شود بینی در نمای رو به رو به طرز نامتعارفی باریک شود و در بالای پره‌های بینی خط بیندازد. به همین دلیل با وجود این که طرفداران پر و پا قرص جراحی بینی فانتزی کم نیست؛ عده‌ی زیادی عمل‌های طبیعی را بیشتر ترجیح می‌دهند.

جراحی بینی فانتزی و طبیعی با هم چه تفاوت‌هایی دارند؟

قبل از هر چیز بهتر است بگوییم تقسیم‌بندی جراحی بینی تحت عنوان فانتزی و طبیعی فقط در ایران مرسوم است و ریشه‌ی آن هم به زمانی برمی‌گردد که جراحی بینی در حد الآن پیشرفته نبود و عارضه‌هایی مثل سر بالا شدن یا قوس شدید به وجود می‌آمد. جراحان بینی هم برای حفظ اعتبارشان مجبور بودند بر روی چنین عارضه‌هایی اسم عروسکی و فانتزی بگذارند. اما کم کم افراد زیادی به این نوع جراحی علاقمند شدند. بعضی از افراد جراحی فانتزی بینی را زیباتر می‌دانند یا به دلیل شکل نامتعارف و خاص آن دوست دارند متفاوت باشند. بعضی افراد هم ممکن است دوست داشته باشند در ازای پولی که برای جراحی می‌دهند، عمل بینیشان مشخص و معلوم باشد.

اما در جراحی بینی طبیعی برعکس فانتزی، بینی زیبایی ظاهری خود را بعد از عمل حفظ می‌کند. درست‌تر بگوییم: اصلاً مشخص نیست که فرد بینیش را عمل کرده است. در این نوع جراحی، اکثراً فقط ایرادات بینی برطرف می‌شود، اندازه‌ی بینی در حد معمول کوچک می‌شود و قوس غیر واقعی به سمت بالا ندارد و به طور کلی تیغه‌ی بینی به میزان کمی تراشیده می‌شود.

از طرفی به دلیل قوس کم‌تر نوک بینی، زاویه‌ی آن با لب بالایی همان حدود ۹۰ درجه است. در صورتی که در جراحی فانتزی به دلیل قوس بیشترنوک بینی، این زاویه کمی بیشتر از ۱۰۰ درجه است.

دسته‌بندی سومی هم وجود دارد:

جراحی بینی نیمه فانتزی

همان طور که از اسمش پیدا است، جراحی بینی نیمه فانتزی حالتی میان جراحی بینی فانتزی و طبیعی است. این نوع جراحی را کسانی انتخاب می‌کنند که از بینی عروسکی خوششان می‌آید، اما در عین حال نمی‌خواهند خیلی غیر طبیعی به نظر برسند.

جراحی بینی فانتزی بهتر است یا طبیعی؟

این سوالی که بسیاری از مراجعین مطرح می‌کنند. اما این که واقعا کدام مورد بهتر است در افراد مختلف فرق می‌کند و نمی‌توان فاکتور کلی صادر کرد. هر کس بسته به سلیقه‌ی خود و با مشورت و تشخیص جراح یکی از انواع عمل‌های بینی را انجام می‌دهد. در بعضی موارد اگر بینی فرد گوشتی باشد، جراح ممکن است عمل طبیعی را پیشنهاد کند. زیرا در جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی تغییرات زیادی در بینی بیماران ایجاد می‌کنند که بر بینی استخوانی نتیجه‌ی بهتری دارد.

جراحی بینی فانتزی و قیمت آن

اقداماتی که جراح بینی فانتزی باید انجام دهد

اولین کاری که جراح بینی انجام می‌دهد، بررسی ساختار بینی مراجعه کننده است. تمرکز اصلی در جراحی بینی فانتزی نوک بینی می‌باشد. زیرا نوک بینی در این نوع جراحی حالت دار است. جراح بینی بسته به تناسب چهره‌ی بیمار و سلیقه‌ی او، نوک بینی را گرد یا زاویه دار جراحی می‌کند یا برای عروسکی کردن، آن را مقداری سر بالا می‌کند.

نکته‌ی قابل توجه در جراحی فانتزی بینی این است که جراح نباید بینی بیمار را به صورت خیلی غیر عادی کوچک کند، زیرا کوچک شدن بیش از حد بینی باعث بروز اختلالات تنفسی برای بیمار می‌شود پس همیشه اولویت اول جراح بینی باید سلامت فرد باشد. فرد مراجعه کننده هم بهتر است جراح را برای کوچک کردن بیش از اندازه‌ی بینی خود تحت فشار قرار ندهد.

موارد مهمی که باید رعایت شوند:

۱. جراحی بینی فانتزی حتما باید توسط جراحان مجرب و حرفه‌ای انجام شود تا از حصول نتیجه‌ی مطلوب مطمئن باشید.

۲. لازم است بینی، بافت غضروفی مستحکم و پوستی نازک داشته باشد. از این رو جراحی افراد با بینی استخوانی و صورت کوچک بهترین نتیجه را به همراه دارد.

۳. فرد بیمار باید اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی را با دقت و طبق دستور پزشک انجام دهد.

اقدامات لازم قبل از جراحی بینی فانتزی

  • اگر فرد مراجعه کننده داروی خاصی مصرف می‌کند، حتما باید این مسئله را به جراح بینی خود اطلاع دهد.
  • هم‌چنین اگر فرد مبتلا به بیماری‌های خاصی اعم از بیماری‌های قلبی-عروقی باشد، باید آن را به اطلاع جراح بینی خود برساند.
  • خوردن و نوشیدن غذا و مایعات حداقل تا ۸ ساعت قبل عمل ممنوع است.
  • استفاده از وسایل فلزی و زیورآلات هم در روز عمل برای فرد ممنوع است.
  • فرد در روز عمل نباید آرایش داشته باشد و صورتش هم باید اصلاح شده باشد.

جراحی بینی فانتزی و قیمت آن

مراقبت‌های لازم برای بعد از جراحی بینی فانتزی

  • فرد باید دارو‌هایی را که جراح بینی تجویز کرده است به طور منظم مصرف کند.
  • فرد باید رژیم غذایی سالم و مناسبی در پیش بگیرد و بیشتر مایعات بنوشد و از خوردن غذا‌های سفت پرهیز کند.
  • شخصی که تازه عمل کرده است باید مراقب باشد پانسمان بینیش خیس نشود، زیرا خیس شدن آن باعث بروز تورم در بینی می‌شود.
  • بعد از عمل هنگام استراحت باید دو بالش زیر سرش بگذارد.
  • نباید فین کند یا زیاد بخندد و گریه کند یا به هر نحوی بینیش را تحت فشار قرار دهد.
  • در ضمن اجتناب از مصرف الکل و استعمال دخانیات حداقل تا ۲ هفته بعد از عمل ضروری است.

رعایت کردن دقیق موارد گفته شده باعث تسریع روند بهبودی فرد می‌شود و باعث می‌شود نتایج جراحی فانتزی بینی قابل قبول‌تر باشد. البته بعضی از افراد کم صبری می‌کنند و انتظار دارند در همان هفته‌های اولیه نتایج ایده آل جراحی را ببینند. در صورتی که نوک بینی به مدت حداقل ۶ ماه متورم است و برای دیدن نتایج قطعی جراحی باید تا یک سال صبر و تحمل کرد. لازم به ذکر است بعضی مراقبت‌های بعد عمل به یک یا دو ماه خلاصه نمی‌شوند و فردی که بینیش را جراحی کرده است باید همیشه مراقب باشد بینیش ضربه‌ی شدید نخورد تا دوباره مجبور به عمل نشود.

قیمت جراحی بینی فانتزی

قیمت جراخی بینی فانتزی به عوامل متعددی بستگی دارد و نمی‌توانیم قیمت دقیقی از آن را در اختیار شما قرار دهیم. اما باید بدانید که قیمت جراحی بینی فانتزی به عوامل زیر بستگی دارد:

  • بیمارستان یا کلینیکی که در آن جراحی می‌شوید
  • میزان مهارت جراح
  • لوازم و تجهیزاتی که برای جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد
  • هزینه‌های جانبی مانند آزمایشات، داروها و ...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راه راحت تری برای عمل هست
      بینی من فرم زیبایی نداره ولی هزینه ی عملشو ندارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج