۱۰۴۹۶۶۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

افزایش واردات انسولین در ۷ماه اخیر

طبق اعلام گمرک ایران در هفت ماه نخست امسال بیش از ۹۱هزار و ۲۷۵ کیلوگرم انواع هورمون انسولین وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه ۳۱۵درصد رشد داشته است اما واردات سرنگ و سرسوزن انسولین روندکاهشی داشته است.

خبرگزاری ایسنا: طبق اعلام گمرک ایران در هفت ماه نخست امسال بیش از ۹۱هزار و ۲۷۵ کیلوگرم انواع هورمون انسولین وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه ۳۱۵درصد رشد داشته است اما واردات سرنگ و سرسوزن انسولین روندکاهشی داشته است.

سیدروح اله لطیفی، سخنگوی گمرک توضیح داد: از ابتدای سال تا به امروز۳۰ مهرماه ۹۱ هزار و ۲۷۵ کیلوگرم هورمون انسولین وارد کشور شده که ۸۹ هزار و ۹۸۸ کیلو با کد تعرفه ۳۰۰۴۳۱۹۰ و ۱۲۸۷کیلوگرم نیز با کدتعرفه ۳۰۰۴۳۱۱۰ بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۱ هزار و ۹۹۵ کیلو گرم بوده است، رشد ۳۱۵ درصدی را شاهد بودیم.

وی افزود: در بخش سرنگ های انسولین با این دو کد تعرفه، به ترتیب منفی ۳۱ درصد و مثبت ۶۰۷ درصد نسبت به سال قبل در واردات تغییراتی اتفاق افتاده است.

دبیرشورای اطلاع رسانی گمرک تصریح کرد: ۳۰ کیلوگرم از مواد تشکیل دهنده انسولین با کد تعرفه۲۹۳۷۱۲۰۰ نیز در این مدت وارد کشور شده است.

لطیفی گفت: واردات سرسوزن انسولین نیز نسبت به مدت مشابه کاهش ۵۲ درصدی را تجربه کرده است که با تصمیمات و اقدامات سازمان های مرتبط جبران این موضوع در حال پیگیری است.

سخنگوی گمرک افزود: حوزه سلامت همیشه موضوعی با اهمیت برای گمرک بوده است و گمرک ایران آمادگی دارد به شرط اخذ مجوزهای لازم از دستگاه های ذیمدخل به مانند واردات داروها و ماشین آلات مقابله با کرونا، به صورت شبانه روزی به ترخیص کالاهای سلامت محور و داروها بپردازد.

به گفته وی این داروها از کشورهای آلمان، لهستان، ایتالیا بلژیک، هند، هلند، چین و فرانسه خریداری شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج