جاباما
۱۰۴۹۸۱۴
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

چرا قرارداد ضعیف‌‎ترین استقلالی ۲برابر شد؟

محمود فکری سرانجام بعد از مدت‌ها فرازونشیب به‌عنوان سرمربی استقلال انتخاب شده و همراه با یک کادر تمام‌استقلالی کارش را در این تیم آغاز کرده است.

روزنامه فرهیختگان: محمود فکری سرانجام بعد از مدت‌ها فرازونشیب به‌عنوان سرمربی استقلال انتخاب شده و همراه با یک کادر تمام‌استقلالی کارش را در این تیم آغاز کرده است. در این مدت نقدهای زیادی به نیمکت استقلال شده و عده‌ای معتقدند شاید برخی مربیان جدید این باشگاه برای‌شان زود بود که به نیمکت آبی‌پوشان برسند، ازسوی دیگر برخی دیگر اعتقاد دارند باید به انتخاب‌های سرمربی تیم به‌عنوان نفر اول احترام گذاشت و از کادر تمام‌استقلالی این باشگاه به‌عنوان یک نقطه‌قوت یاد می‌کنند. استقلال چند روز پیش در اولین تجربه سرمربیگری فکری در این تیم موفق شد دیدار تدارکاتی مقابل نفت مسجدسلیمان را با پیروزی پشت‌سر بگذارد تا بارقه‌های امید از این کادر جدید در دل هواداران برای موفقیت در فصل آتی ایجاد شود. به‌دنبال اتفاقات جدید شکل‌گرفته در باشگاه استقلال دقایقی با کاپیتان اسبق این تیم همکلام شدیم. گفت‌وگو با شاهین بیانی را در ادامه می‌خوانید.

از انتخاب محمود فکری به‌عنوان سرمربی استقلال آغاز کنیم. چقدر با این انتخاب موافق هستید؟

فکری جزء خانواده استقلال بوده و چندسالی می‌شود که سرمربیگری و امور فنی را در لیگ‌های پایین‌تر آغاز کرده است و در آن مدت هم که در نساجی سرمربی بود موفق عمل کرد تا جایی که تیم شمالی بدون شکست لیگ را به پایان رساند. البته مهم‎ترین مساله این است که او از خانواده استقلال به‌شمار می‌رود و امیدوارم در کارش موفق باشد، هرچند کار خیلی سختی را هم پیش‌رو دارد، چراکه هوادار استقلال چندسالی می‌شود که از قهرمانی دور مانده و تیمش جام نگرفته است و دیگر این صبر و تحمل را ندارد که امسال هم بدون جام قهرمانی سپری شود و نمی‌تواند یک فصل دیگر چنین تجربه‌ای را پشت‌سر بگذارد. به همین دلیل امیدوارم از همان روز نخست فکری تیمی را روانه مسابقات کند که هم با قدرت باشد و هم برای قهرمانی مبارزه کند که درنهایت امیدوارم این اتفاق بیفتد.

فکری هنوز دستیار اول خود را پیدا نکرده و به‌نظر می‌رسد با وجود این امر استقلال نیمکت شلوغی را جمع کرده است.

اگر تقسیم کار درست انجام شود فکر نمی‌کنم مشکلی به وجود بیاید. بین دستیاران و مربیان، مهم نفر اول و دوم و آخر نیست بلکه مهم این است که به‌درستی تقسیم کار شود و هرکسی وظیفه خودش را بداند و در این صورت استقلال موفق می‌شود، هرچند خوشبختانه می‌بینیم تمام کادر فنی این تیم به‌نوعی قبلا در استقلال بازی کردند و از خانواده این باشگاه به‌شمار می‌روند اما گذشته از این صحبت‌ها مهم‌ترین مساله برای موفقیت ابزاری است که باید فکری به‌وسیله آنها موفق شود که در این بین مهم‌ترین ابزار، بازیکنان تیم محسوب می‌شوند. اگر آقای فکری بازیکنانی که مدنظرش هست را نتواند در جمع بازیکنان تیمش داشته باشد مطمئنا با مشکل مواجه خواهد شد.

الان مهم‌ترین بازیکن و هافبک استقلال علی کریمی است که هنوز وضعیتش با تیم مشخص نشده و از آنجایی که این بازیکن بدون جایگزین به‌شمار می‌رود شاید اگر با استقلال به توافق نرسد این موضوع کار سرمربی و کادرفنی را برای هدایت آبی‌پوشان سخت کند و دست‌وبال فکری را ببندد. شاید یک‌سری بازیکنان باشند که اگر بروند یا مصدوم شوند بتوان جایگزینی برای آنها پیدا کرد و می‌توان به افراد دیگر بازی داد اما معتقدم کریمی جزء آن‌دسته بازیکنانی است که جایگزین ندارد و شکل کار تیمی استقلال بر پایه این بازیکن سوار است و امیدوارم این اتفاق بیفتد و مسئولان باشگاه بتوانند کریمی را نگه دارند چون اگر نباشد کار محمود فکری خیلی سخت خواهد شد.

استقلال درحالی در بازی آخر خود با ۳ دفاع بازی کرد که همواره در این سال‌های اخیر با سرمربیان اغلب ایرانی با چهاردفاع خطی به مصاف حریفان می‌رفت. به‌نظر می‌رسد فکری هم می‌خواهد راه استراماچونی را برود. چقدر با این موضوع موافق هستید؟

به‌نوعی سیستم سه‌دفاعه در فوتبال دنیا منسوخ‌شده و اکثر تیم‌های موفق با دفاع خطی چهارنفره بازی می‌کنند اما بازهم این موضوع برمی‌گردد به ابزار و بازیکنانی که دراختیار سرمربی هستند که مطمئنا سیستم هر تیم براساس داشته‌های کادرفنی که بازیکنانش هستند شکل گرفته و بر همین اساس اگر استقلال نفراتی را دارد که بتواند با آنها در تاکتیک ۲-۵-۳ موفق باشد چراکه نه و فکری می‌تواند راه استراماچونی را برود، اما مهم این است که سرمربی ابزار کدام سیستم را دراختیار دارد. با این حال سال گذشته شاهد آن بودیم که ضعف استقلال به خط‌دفاعی این تیم و قلب‌دفاع مربوط می‌شد که از شروع فصل تا پایان رقابت‌های آسیایی هیچ‌کدام از مربیان نتوانستند این ضعف را مرتفع کنند و استقلال از همان‌جا لطمه خورد. امیدوارم فکری برای ضعف قلب‌دفاعی چاره‌ای بیندیشد و با کمک همکارانش بتواند این نقیصه و ضعف بزرگ را برطرف کند چون مشکل بزرگ استقلال درحال حاضر به این نقطه از زمین مربوط می‌شود. امیدوارم امسال شاهد این نقص در ترکیب تیم نباشیم درحالی که سال گذشته استقلال بهترین خط‌حمله لیگ و آقای‌گل رقابت‌ها را دراختیار داشت و اگر در قلب‌دفاع مشکل نداشت یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به‌شمار می‌رفت.

حتما شنیدید که لیگ برتر با یک‌هفته تاخیر آغاز می‌شود. فکر نمی‌کنید این موضوع بیشتر از هر تیم دیگری به‌سود استقلال باشد؟

البته تیم‌های دیگر هم شرایط استقلال را دارند و هرچقدر بازی‌ها دیرتر آغاز شود سایر تیم‌ها نیز از آن استقبال می‌کنند چون زمان بیشتری برای آماده‌سازی و هماهنگ‌شدن برای رسیدن به اهداف تاکتیکی خواهند داشت.

درخصوص مدیریت تیم به‌خصوص در زمان سعادتمند که با تدابیر او پنجره بسته مانده و رقم قراردادها نجومی افزایش پیدا کرد، چه صحبتی دارید؟

اصلا نباید درباره آن مقطع دیگر صحبت کرد اما برایم جالب است که چطور یک بازیکن که به‌اندازه یک نیم‌فصل کارایی لازم را برای تیم نداشت و حتی از زدن یک‌گل یا ثبت یک پاس‌گل عاجز مانده و همیشه جزء سه بازیکن ضعیف استقلال در پایان مسابقات انتخاب شده چطور در زمان مدیریت قبلی دوبرابر قرارداد سال قبل خود را درخواست کرده و با آن هم موافقت شده است! خود این اتفاق یک علامت سوال بزرگ را به وجود می‌آورد.

نمی‌خواهم از کسی اسم بیاورم تا متهم به حاشیه‌سازی شوم اما برایم عجیب است بازیکنی که در لیست تمدیدی‌ها بود و همیشه هم مصدوم می‌شد و هر زمان که به میدان رفت از ضعیف‌ترین‌ها به حساب می‌‎آمد چطور با آن رقم تمدید کرد درحالی که بهترین کار این بود که وقتی اعلام کرد پیشنهاد دارد باید اجازه می‌دادند بی‌سروصدا استقلال را ترک کند اما در کمال تعجب قرارداد او را دوبرابر کردند و در تیم ماندنی شد تا جایی که در لیگ قهرمانان آسیا بدون‌شک ضعیف‌ترین بازیکن استقلال بود، البته مردم و هواداران واقعی می‌دانند چه کسی را می‌گویم، کسی که درطول فصل همیشه مصدوم بوده و هر زمان هم که بازی کرده بازدهی لازم را نداشته اما می‌آید و تقاضای قرارداد بیشتر می‌کند و سعادتمند هم آن را می‌پذیرد، اینها مشکلات استقلال هستند.

به‌نظر من هوادار همیشه حق دارد و ما هم به‌عنوان یک استقلالی از خانواده این باشگاه از هرکسی که آمده حمایت کردیم و فکری هم از این قاعده مستثنا نیست. ما از او حمایت می‌کنیم اما تا زمانی از او حمایت می‌کنیم که هوادار ما از کادرفنی راضی باشد و استقلال با قدرت بازی کرده و برای قهرمانی بجنگد یا حداقل در زمین بازی ضعف آشکاری نداشته باشد. اگر هوادار ما خوشحال باشد مطمئن باشید ما پیشکسوتان هم خوشحالیم.

و صحبت پایانی؟

در این وضعیت که مملکت از لحاظ اقتصادی مشکل دارد و مشکلات زیادی برای مردم به وجود آمده نباید بازیکنان ما قرارداد خود را با قیمت دلار بسنجند، مشکلات اقتصادی زیاد است و امیدوارم روزی برسد که بازیکنی که پیراهن تیم بزرگی مثل استقلال را می‌پوشد نخواهد از پیش‌پرداخت و مباحث مالی صحبت کند، این درحالی است که چندسال است استقلال قهرمان نمی‌شود. امیدوارم کسانی که این پیراهن را دوست دارند برای استقلال بمانند چون این موضوع خیلی مهم است کسی این پیراهن را بپوشد که آن را دوست داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیر مرد بی حاشیه

      خدایی خوش به حال تیم تون. هرچی می خواین فراهم می کنن.

    • تنها

      بازیکن ضعیف منظورش کیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا کل بازیکنای کیسه ضعیفن بااین حرفش خواسته همه روگیج کنه

    • بدون نام

      من نمیدونم که از بازیکن مصدوم وضعیف منظورش کیه.ولی من بعنوان کسی که خودم فوتبال بازی کردم میگم که ضعیفترین وبی خاصیت ترین بازیکن استقلال زکی پور هستش که از دادن یه بغل پای ساده هم عاجز و ناتوان هستش به قرآن قسم هیچ تیم لیگ ۳ هم مجانی این بازیکن نمیخواد هر سرمربی هم که به استقلال اومده متوجه ضعف این بازیکن شده و همیشه هم تو لیست مازاد بوده ولی بواسطه فامیل بودن این بازیکن باخلیل زاده هیچ وقت بیرونش نکردن و حتی هر فصل هم سعی میکنند دفاع چپ نگیرند که زکی پور بازی بکنه.فقط خلیل زاده حرامزاده باعث هستش فقط فقط.

      پاسخ ها

      • محمد یک راننده

        دقیقا با نظرت موافقم
        زکی پور حتی در سطح لیگ دسته ۳ هم نیست، چع برسه به استقلال

      • مارگون

        باز خوبه نگفتی وزیر پرسپولیسی...

    • تاج کبیر

      من نمیدونم چرا هرپستی که مربوط به تاج کبیره هی میان زیرش لنگ کثیف پهن میکنن؟....

    • پدرام

      درود برشاهین که تابود فقط پیراهن استقلال راپوشید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج