جاباما
۱۰۵۰۱۱۰
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

پوتین: نظم دنیا در حال تغییر است

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه زمان هیمنه قدرت‌های بزرگ بر دنیا به پایان رسیده، در باره هرگونه تلاش علیه این کشور هشدار داد.

خبرگزاری فارس: «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در باره اقدام علیه این کشور هشدار داد و گفت که روسیه با هر گونه اقدامی علیه خود مقابله خواهد کرد.

پوتین امروز پنجشنبه گفت: «کسی که بخواهد روسیه را به عنوان یک کشور بزرگ دفن کند، ما برای او مراسم تشییع جنازه برگزار خواهیم کرد».

پوتین: نظم دنیا در حال تغییر است

او که در نشست بین‌المللی «والدای» سخنرانی می‌کرد، گفت که دنیا و نظام جهانی از زمان پاپان جنگ جهانی دوم که در آن، اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا و انگلیس بر آلمان نازی پیروز شدند، در حال تغییر است و دوره هیمنه کشورهای بزرگ بر دنیا به سر آمده است و کشوری مانند ایالات متحده آمریکا بعید است که بتواند همچنان از این قضیه مستثنا باشد.

او گفت: «از آن زمان به بعد (بعد جنگ جهانی دوم) نقش انگلیس دچار تغییر و تحول شد و شوروی هم که دیگر وجود ندارد و برخی تلاش دارند روسیه را از معادلات و حسابات حذف کنند».

پوتین ادامه داد: «چین و آلمان هم‌اکنون به سمت قدرت بزرگ بودن از حیث تأثیرات سیاسی و اقتصادی حرکت می‌کنند و کشور‌های مانند برزیل و آفریقای جنوبی در حال تقویت مواضع خود هستند».

رئیس جمهور روسیه با انتقاد از رقابت تسلیحاتی در جهان گفت که اگر سقف و حدودی برای این رقابت تعیین نشود، جهان آینده‌ای نخواهد داشت.

او به تنش و درگیری در منطقه قره باغ کوهستانی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اشاره کرد و گفت: «روسیه با هر دو کشور ارمنستان و آذربایجان روابط دارد و آنچه در قره باغ در حال رخ دادن است، فاجعه بوده و ما برای پایان آن تلاش می‌کنیم».

رئیس جمهور روسیه به شیوع کرونا و قربانیان حاصل از گسترش این ویروس در جهان اشاره کرد و گفت که این ویروس محدود نشده و یک تهدید خطرناکی برای جهان و انسان‌هاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این آقا بزرگ ترین تاسفش این هست که چرا شوروی از هم پاشید .

    • بدون نام

      شماغصه نخور؛ درسته شوروی ازهم پاشید ولی الان روسیه ازشوروی بزرگ تره هاهاهاها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج