۱۰۵۰۴۰۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

فرجام طارمی و پرسپولیس در انتظار شجاع و الریان

شجاع خلیل‌زاده، مدافع ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس با عقد قراردادی رسمی به الریان قطر پیوست و شوک بزرگی به فینالیست لیگ قهرمانان آسیا وارد کرد.

روزنامه خراسان: شجاع خلیل‌زاده، مدافع ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس با عقد قراردادی رسمی به الریان قطر پیوست و شوک بزرگی به فینالیست لیگ قهرمانان آسیا وارد کرد. این قرارداد در حالی امضا شد که رسانه‌های داخلی با قاطعیت از منتفی شدن این انتقال خبر داده بودند به طوری که تعدادی از پیشکسوتان پرسپولیس برای ماندن این بازیکن در جمع سرخ‌پوشان وساطت کردند اما بعد از اختلافاتی که بین خلیل‌زاده با مدیریت باشگاه پرسپولیس پیش آمد، وی راه قطر را در پیش گرفت و نهایتا پنج‌شنبه شب با عقد قراردادی رسمی به الریان پیوست.

حالا باشگاه پرسپولیس مدعی است با توجه به این‌که خلیل‌زاده با این باشگاه قرارداد داشته، فسخ این قرارداد غیرقانونی بوده و از این بازیکن و باشگاه قطری شکایت خواهد کرد. در رابطه با قرارداد شجاع و قانونی بودن یا نبودن فسخ قرارداد او اظهارات ضد و نقیضی شده و می‌شود. در حالی که برخی فسخ را با توجه به نامه چند هفته پیش این بازیکن به باشگاه پرسپولیس و سازمان لیگ قانونی می‌دانند اما عده‌ای هم اقدام مدافع ملی‌پوش پرسپولیس را غیرقانونی می‌دانند و معتقدند پرسپولیس باید از باشگاه الریان و شجاع به فیفا شکایت کند چون دقیقا اتفاقی مشابه اتفاقی که برای مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس پس از فسخ او با باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه رخ داد، افتاده است.

در این رابطه امیر ساعد، وکیل مشاور حقوقی پرسپولیس می‌گوید: «شجاع خلیل‌زاده ۱۴ مهر قراردادش را در سازمان لیگ فسخ کرده و ۱۵ مهر اخطار ۱۰ روزه به باشگاه فرستاده است! او ۲ سال دیگر قرارداد داشت. شجاع بعد از فسخ با پرسپولیس توافق جدیدی داشت که امضای بازیکن و مهر و امضای باشگاه در آن وجود دارد. شجاع قرارداد ۲ میلیارد تومانی داشت و همه آن را دریافت کرده است. پاداش‌هایی در قرارداد او وجود داشت، متن قرارداد به گونه‌ای بوده که بر اساس جایگاه تیم در لیگ قهرمانان در پایان این مسابقات قابل محاسبه بود.

چک پاداش‌های او صادر شده و با وکیل وی هم توافقی داشتیم که بعد از باز شدن پنجره قرارداد جدید را ثبت کنیم.» این اظهارات اگر درست باشد به معنای آن است که شجاع طلبی از باشگاه نداشته که به بهانه عدم پرداخت آن پرسپولیس را تهدید به فسخ کند. بنابراین با این اظهارات تقریبا باید گفت محرومیت خلیل‌زاده قطعی است. درست مشابه اتفاقی که برای مهدی طارمی و پرسپولیس رخ داد و مهاجم تیم ملی در پی شکایت باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه و حکم فیفا ۴ ماه از حضور در مسابقات رسمی ملی و باشگاهی محروم و باشگاه پرسپولیس هم با جریمه نقدی سنگین و محرومیت از ۲ پنجره نقل‌وانتقالات مواجه شد.

حالا به احتمال زیاد و در پی شکایت پرسپولیس از شجاع خلیل‌زاده و باشگاه الریان همان حکم تکرار خواهد شد و این بار باشگاه ایرانی ذی‌نفع خواهد بود هرچند عملا محکومیت شجاع دردی از سرخ‌ها دوا نخواهد کرد. شجاع ۳۲ ساله است و تا پرونده در فیفا تشکیل و رای صادر شود و بعد به کاس برود ۲ ‌سال زمان می‌برد. او ۲ ‌سال در قطر پولش را می‌گیرد و نهایتا ۴ ماه محروم می‌شود.

الریان هم ۲ پنجره محروم شود که این مسئله فرقی به حال شجاع ندارد. غرامت هم چون تضامنی است الریان پرداخت می‌کند. بنابراین بعد از ۳۴ سالگی اگر شجاع بخواهد فوتبال بازی کند ۴ ماه محرومیت خیلی تاثیری به حالش ندارد. در این میان بازنده بزرگ پرسپولیس و هواداران این تیم هستند که به خاطر بی‌تدبیری مدیریت و البته زیاده‌خواهی بازیکنانی که با برند پرسپولیس و استقلال بزرگ و مشهور می‌شوند به لحاظ مالی و معنوی متضرر می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینا همش حرفه، تا حالا هیچ کدوم از تیمهای ایرانی نتونستن پرونده ای رو برنده شن، استوکس نمونه بارزش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج