جاباما
۱۰۵۰۵۵۹
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

احتمال کمبود گوشی موبایل در ماه‌های آینده

رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان تلفن‌همراه گفت: طرح رجیستر کردن گوشی مسافری در مبادی ورودی و حضوری، شیوه درستی به شمار می‌رود که تاثیر بدی بر بازار تلفن همراه نداشته است.

خبرگزاری ایرنا: رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان تلفن‌همراه گفت: طرح رجیستر کردن گوشی مسافری در مبادی ورودی و حضوری، شیوه درستی به شمار می‌رود که تاثیر بدی بر بازار تلفن همراه نداشته است.

ببا اعلام گمرک از ۱۲مهر ماه رجیستر تلفن‌همراه مسافری صرفا در مبادی ورودی و حضوری صورت می‌گیرد و مسافران باید با همراه داشتن مدارک خرید پس از احراز هویت دقیق، تشخیص غیرتجاری بودن و طی تشریفات گمرکی در لحظه ورود به کشور تلفن همراه خود را رجیستر (ثبت) کنند.

رجیستری در فرودگاه روش درستی است

برای اطلاع از تاثیر این طرح بر بازار تلفن همراه، با رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان تلفن همراه صحبت کردیم. «رضا قربانی» گفت: این طرح کوچک‌ترین تاثیری بر بازار تلفن‌های همراه آیفون که عمدتا از طریق رویه مسافری وارد می‌شد، نداشته و به دلیل قیمت بالای این گوشی، بازارشان رسما در رکورد است. در گذشته برای واردات تلفن همراه از رویه مسافری و گذرنامه مسافران سو استفاده می‌کردند تا به واسطه آن گوشی‌های گران‌قیمت مانند آیفون را رجیستر کنند، اما اکنون این روش برای آن‌ها وجود ندارد.

او اضافه کرد: این طرح بر روند کاری واردکنندگان تلفن همراه تاثیری نداشته است، چرا که آن‌ها مانند گذشته هزینه رجیستر و واردات را در گمرک پرداخت می‌کنند. در گذشته مسافر می‌توانست تا سه ماه پس از ورود به کشور، گوشی خود را از طریق ثبت آنلاین، رجیستر کند که این روش باعث سو استفاده‌های زیادی شد.

رجیستری موبایل

بر اساس قانون هر مسافر فقط می‌تواند در سال یک دستگاه تلفن همراه به کشور وارد کرده و در گمرک فرودگاه آن را اظهار کند. اگر مسافر بدون رجیستر کردن تلفن همراهش از فرودگاه خارج شود، دیگر امکان رجیستر برایش فراهم نیست.

او درباره طرحی که اکنون برای رویه مسافری اجرا می‌شود، گفت: بنا بر اعلام سامانه همتا بیش از ۹۷ درصد گوشی مسافری رجیستر شده در کشور سو استفاده از رویه مسافری است. این روش بسیار خوبی است که در پیش گرفته شده تا به واسطه آن تلفن همراه نیز مانند تمام وسایل دیگر به محض ورود به کشور حقوق، عوارض گمرکی و سود بازرگانی که شامل حالش می‌شود را پرداخت کند؛ دلیلی نداشت که تلفن همراه در این میان مستثنی باشد. ضمن این که این روش، مانع از سو استفاده از هویت افراد می‌شود.

پیش‌بینی بازار آشفته آخر سال

قربانی با بیان این که ثبت سفارش در شهریور و مهر نسبت به تیرماه امسال، ۱۰ تا ۱۵ برابر کاهش پیدا کرده است، گفت: عدم تخصیص ارز و اعمال محدودیت‌های قانون سقف و سابقه در حوزه موبایل، باعث شده شرکت‌ها نتوانند نسبت به ثبت سفارش کالاهای جدید اقدام کنند. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها میزان سقف خود را پر کرده‌اند و عدم واردات باعث می‌شود تا بازار آینده موبایل تامین نشود.

وی با تاکید بر این‌که بازار مربوط به گوشی‌های گران قیمت تلفن همراه اکنون در رکود به سر می‌برد، گفت: یکی از دلایل مهم، گران شدن قیمت گوشی تلفن همراه به واسطه بالا رفتن قیمت ارز است. نکته دوم مربوط به طرفداران آیفون ۱۲ است که آن‌ها صبر می‌کنند تا ببینند می‌توانند این گوشی را در کشور رجیستر و خریداری کنند یا نه. این دو مساله بازار را اندکی با رکود رو به‌رو کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • MMM.E.P

      دوستان انر Play 4 الان قیمتش چنده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج