۱۰۵۰۶۱۶
۲ نظر
۵۰۲۰
۲ نظر
۵۰۲۰
پ

عبدالمجید ارفعی در بخش ICU بستری شد

یکی از بستگان عبدالمجید ارفعی از ابتلای این متخصص زبان‌های باستانی به بیماری کرونا و پایین آمدن سطح اکسیژن خون و در نهایت انتقال او به بخش ICU اورژانس خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: یکی از بستگان عبدالمجید ارفعی از ابتلای این متخصص زبان‌های باستانی به بیماری کرونا و پایین آمدن سطح اکسیژن خون و در نهایت انتقال او به بخش ICU اورژانس خبر داد.
عبدالمجید ارفعی در بخش ICU بستری شد
چندی پیش هادی صدیقی در توییتر خود نوشت: دکتر عبدالمجید ارفعی نخستین مترجم فرمان کوروش بزرگ از زبان بابلی نو و از مترجمان کتیبه‌های ایلامی از دیروز دوم آبان ماه به خاطر ابتلا به بیماری کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری بستری شده است.
یکی از بستگان نزدیک ارفعی در گفتگو با ما اعلام کرد: امروز هشتمین روز درگیری ایشان با بیماری کروناست. باتوجه به وضعیتی که داشتند سعی شد در منزل شرایطی برای بهبود ایجاد شود اما با کاهش سطح اکسیژن و بنابر توصیه پزشک، ایشان را به بخش اورژانش بیمارستان مسیح دانشوری منتقل کردیم.
او ادامه داد: حدود نیم ساعت است که با توجه به کاهش سطح اکسیژن خون، ارفعی را به بخش ICU اورژانس منتقل کردیم تا تحت کنترل بیشتر باشد. درحال حاضر نیز وضعیت ایشان مناسب نیست.
عبدالمجید ارفعی زاده ۹ شهریور ۱۳۱۸ در کوه گنو در بندرعباس و اصالتا اهل اوز در استان فارس است. او پژوهشگر و متخصص زبان‌های باستانی اکدی و ایلامی، ایلام‌شناس و از آخرین مترجمان بازمانده خط میخی ایلامی در جهان و از مهم‌ترین کتیبه‌خوانان ایرانی است. برخی از لوح‌های گلی تخت جمشید با تلاش ارفعی ترجمه شده ‌است. او نخستین مترجم استوانه کوروش از زبان اصلی بابلی‌نو به فارسی است. ارفعی در سال ۱۳۹۴ جایزه سرو ایرانی در زمینه‌ میراث فرهنگی را به عنوان یک عمر کوشش فرهنگی دریافت کرد.
عبدالمجید ارفعی در حال حاضر نیز در محل فرهنگستان هنر به عنوان پژوهشگر آزاد مشغول مطالعه و پژوهش روی گل‌نوشته‌های بارو و خزانه تخت جمشید است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باستان شناس

      اهورامزدا نگهبان و نگهدار وجود نازنین ایشان باشد

    • بی نام

      آرزوی سلامتی کامل برای استاد بی همتا و بی جانشین داریم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج