۱۰۵۰۶۳۶
۴ نظر
۵۰۱۴
۴ نظر
۵۰۱۴
پ

افزایش سقف انتقال پول از درگاه‌های بانکی

تمهیدات ویژه بانک مرکزی با هدف تسهیل استفاده مردم از درگاه‌های غیر حضوری با توجه به شیوع ویروس کرونا به شبکه بانکی ابلاغ شد.

خبرگزاری ایسنا: تمهیدات ویژه بانک مرکزی با هدف تسهیل استفاده مردم از درگاه‌های غیر حضوری با توجه به شیوع ویروس کرونا به شبکه بانکی ابلاغ شد.

بانک مرکزی باتوجه به شرایط خاص بهداشتی کشور و موج سوم کرونا و با هدف مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و به منظور تسهیل استفاده مردم از درگاه‌های غیر حضوری و کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز، در بخشنامه ای ضرورت رعایت تمهیداتی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد که بدین شرح است:

- سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی و خودپردازها در هر شبانه‌ روز از مبدأ هر کارت به ۶۰ میلیون ریال افزایش یابد. لازم به ذکر است میزان کارمزد انتقال وجه بیش از ۳۰ میلیون ریال به صورت پلکانی لحاظ خواهد شد.

- سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت‌سازها از ۱۰ میلیون ریال به ۳۰ میلیون ریال با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام دهنده تراکنش قابل افزایش است. با توجه به خطرات ناشی از سوء استفاده‌های احتمالی در صورت عدم اعمال کنترل فوق، افزایش سقف انتقال وجه مجاز نیست. لازم به ذکر است در صورت پیوستن بانک‌ها و پرداخت سازها به هاب فناوران مالی، ‌این سقف می‌تواند تا مبلغ ۵۰ میلیون ریال افزایش یابد.

- امکان تمدید تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری تا پایان سال ۹۹ و به مدت یکسال بلامانع است. ضروری است اقدامات لازم برای احراز هویت غیرحضوری و اطلاع‌رسانی به مشتریان صورت پذیرد.

- سقف صدور کارت هدیه تا اطلاع ثانوی و به صورت موقت به ۲۰ میلیون ریال افزایش یابد.

شایان ذکر است این بخشنامه جایگزین بخشنامه‌های قبلی است و رعایت مفاد این بخشنامه تا اطلاع ثانوی لازم الاجرا بوده و بازگشت به وضعیت عادی با ابلاغ این بانک انجام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ۱۱۰

      چرا ۶ میلیون..
      اگر سقف مبلغ ده میلیون تومان بشه. تعداد مراجعه کنندگان به بانک ها کم میشه
      یعنی شما این تشخیص نمیدین.

      پاسخ ها

      • عامو

        کاربر گرامی ۱۱۰ قربونت برم از ۸۵ میلیون نفر تصور بفرمایید وقنتی بیشتر از ۶۵ میلیون نفر زیر خط فقر هستن، کی پول داره انتقال بده،!!!

    • ع ق

      خب شش میلیون قبلا هم بود.

    • مهرزاد

      مدیران محترم بانکی بعدازآنکه اعلام کردیدبانکها موظف اندوجه نقدازمردم بگیرند موج کرونا به جان همکاران بانکی افتادوهرچه مافریادز دیم وحتی برترینها نمایش دادکسی گوش نکرد.خون همکاران فوت کرده به کردن کیست.درحالیکه مردم به سیستم انتقالی مسلط شده بودند این برگشت به عقب گندزدبه همه چیز.تصمیمات نابخردانه وغیرکارشناسی عامل بیماری کارمندان بانک می‌باشد.کارمندبانک جایگزین ندارد.هرکارمندبیماریافوتی لطمه ای به سازمان است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج