۱۰۵۰۷۲۱
۱۵ نظر
۵۰۱۳
۱۵ نظر
۵۰۱۳
پ

احتمال پرداخت ۸۳۰۰دلاری سوئیس به بیکاران

بنا به پیشنهادی که به دولت سویس ارایه شده در صورت موافقت، ممکن است مبلغ ۷۵۰۰ فرانک، بیش از ۸۳۰۰ دلار یارانه به شهروندان بی‌کار پرداخت كند، دریافت‌کنندگان این مبلغ در صورت تصویب از تمام مالیات‌های دولتی نیز معاف خواهند بود.

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ بنا به پیشنهادی که به دولت سویس ارایه شده در صورت موافقت، ممکن است مبلغ ۷۵۰۰ فرانک، بیش از ۸۳۰۰ دلار یارانه به شهروندان بی‌کار پرداخت كند، دریافت‌کنندگان این مبلغ در صورت تصویب از تمام مالیات‌های دولتی نیز معاف خواهند بود.

به گزارش العربیه به نقل از سایت خبری سوئیسی «Watson» این پیشنهاد را ۱۰۰ هزار شهروند ساکن مناطق شمالی سویس پیشنهاد کرده‌اند و دولت این کشور در حال بررسی آن است و تصیم نهایی درباره قبول این پیشنهاد یا رد آن قرار است تا قبل از ۲۲ آوریل سال ۲۰۲۲ اعلام شود.

این ابتکار عمل نخست از سوی ۷ نفر از ساکنان منطقه گالن «Gallen»، در انتهای شمال شرقی سوئیس مطرح شد و سپس ۱۰۰ هزار شهروند سوئیسی آن را امضاء کردند.

پیشنهاددهندگان این ابتکار معتقدند که سیاست دادن یارانه نقدی به شهروندان بهترین راه برای کاهش قیمت فرانک سوئیس است.

آنها معتقدند که اگر این پیشنهاد پذیرفته شود، دولت فدرال سوئیس می‌بایست معادل ۷۱ میلیارد دلار پول چاپ کند تا حداکثر یک سال پس از تصویب این طرح، آن مبلغ را به شهروندان خود پرداخت کند.

مخالفت شهروندان سوئیسی با دریافت 2260 یورو در ماه

پیشتر دولت سوئیس در سال ۲۰۱۶ یک همه‌پرسی در مورد پرداخت یارانه نقدی معادل ماهانه ۲۲۶۰ یورو به بزرگسالان شهروند و غیرشهروندانی که بیش از ۵ سال در سوئیس اقامت دارند و نیز ۶۲۵ یورو به افراد زیر ۱۸ سال برگذار کرد. این پیشنهاد با مخالفت اکثریت ۷۸ درصدی مردم این کشور مواجه شد.

این رفراندم پس از آن برگزار شد که برخی از نخبگان سوئیسی به دولت این کشور پیشنهاد طرحی برای تامین درآمد پایه غیرمشروط به منظور جایگزینی مزایای رفاهی متنوع ارائه کردند که در صورت تصویب، حقوق بیکاری، کمک هزینه اجتماعی و نیز حقوق بازنشستگی برداشته می‌شد. درآمد پایه حدودا معادل ۲۵۶۰ دلار آمریکایی یا ۲۵۰۰ فرانک سوئیس پیشنهاد شد که می‌بایست به طور غیر مشروط به همه شهروندان تعلق می‌گرفت.

به گفته پیشنهادکنندگان این طرح، درآمد سالانه یک فرد می‌بایست بدون مالیات به ۳۰ هزار فرانک می‌‍‌رسید. به عقیده حامیان چنین طرحی، این مبلغ نزدیک به ۲۹۵۰۱ فرانک بود که در سال ۲۰۱۴ به عنوان خط فقر در سویس محسوب می‌شد، اما احزاب و نخبگان سیاسی در پارلمان این پیشنهاد را رد کردند.

گروهی از روشنفکران و اندیشمندان سوئیسی با رد این پیشنهاد یادآور شدند که سوئیسی‌ها بدون توجه به میزان این دستمزد، تمایل دارند کاری به دست آورند و به آن مشغول شوند لذا در نهایت ۷۸٪ از سوئیسی‌ها این پیشنهاد را رد کردند.

حامیان طرح پرداخت یارانه بر این عقیده بودند که در عصر حاضر بیشتر کارها به ماشین، ربات و دستگاه‌ها سپرده شده است و فرصت‌های کاری کمتری برای انسان‌ باقی‌مانده است. مبتکران طرح جدید می‌گویند، میزان یارانه مورد اشاره آنها اجازه یک زندگی معقول را به مردم خواهد داد.

از سوی دیگر مخالفان اما می‌گویند با تصویب این طرح، انگیزه افراد برای کار کردن و اشتغال از بین می‌رود و سیل مهاجران به سوی سوئیس سرازیر خواهد شد.

طبق این طرح، قرار بود دولت سالیانه مبلغ ۳۰ ‌هزار فرانک به هر فرد پرداخت کند که تنها مقداری بالاتر از خط فقر ۲۹‌هزار و ۵۰۱ فرانکی‌ سال ۲۰۱۴ سوییس می‌شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایران

      مثله ایران

    • عباس بابایی

      یعنی چی ؟؟؟

      دولت سوییس میخواد به افراد بیکار ایران کمک کنه ؟؟

      خبر طولانی بود نخوندم میشه بگین به کی میخواد کمک کنه ؟
      مبلغش چقدره ؟ بلا عوض میده یا از یارانه هامون کم میشه ؟؟؟

    • سید

      و باز هم مردم ایران فقط نگاه

    • بدون نام

      به ما وام یه میلیونی اونم با سود میدن

    • اهواز

      یعنی واریز هر ماه ب ریال چقدر در میاد

    • بدون نام

      خوب این خبر چه دردی از مردم ما دوا میکنه،جز اینکه بازم مثل همیشه حسرت دیگران خوردن

    • بدون نام

      بیمه تامین اجتماعی هم 55 درصد پایه حقوق وزارت کار را به عنوان حقوق بی کاری پرداخت میکنه که ثبت نام هم کردیم اما خبری نیست گویا تقاضا خیلی زیاده !!!

    • بدون نام

      اینا کشورن ما هم کشورداری بلد نیستند مردم به حساب نمیارن فقط حرف

    • بدون نام

      نکنه بهشت که میگن اونجاست

    • بدون نام

      به مردم ایران بدبخت چه غصه قچی میدین با این خبرتون به مردم

    • یک ایرانی ( کاربر قدیمی )

      مثل دولت ما کمک میکنن !!!!!!!!! از شما یاد گرفتن .

    • بدون نام

      مگر به ما قراره بدن

    • محمد علی

      دولت تدبیر و امید ما که نفت نداریم گاز نداریم

    • مملی

      مثل مردم ما نیستن که برن برای ۱۰۰هزار تومن خودکشی کنن.البته دولت ما مقصره جون اگر اون پولو نگیرن خرج عراق وسوریه ولبنان میشه.

    • بدون نام

      سوئیس جان ماھرماہ 45500تومن یارانہ نقدی می گیریم یک میلیون وام گرفتیم تازہ یارانہ معیشتی ھم میگیریم پس چراباید حسرت بخوریم
      حالاباز ھم بگید مرگ بر آمریکا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج