جاباما
۱۰۵۰۷۸۵
۵۰۷۸
۵۰۷۸
پ

گروه شهروندان رایش: آلمان کشور اشغالی است

اعضا و هواداران این گروه از پرداخت عوارض و مالیات و جریمه به دولت آلمان خودداری می‌کنند زیرا آنها اصلا دولت فعلی آلمان را قبول ندارند.

عصر ایران: "شهروندان رایش" یکی از گروه‌های مخالف در آلمان است اما شبیه دیگر گروه‌های مخالف در جهان نیست.

به نقل از دویچه وله، "شهروندان رایش" در آلمان، افرادی هستند که دولت آلمان و قانون اساسی این کشور را قبول ندارند و آنها را نامشروع می‌دانند.

اعضای این گروه همچنین مرزهای کشور آلمان را نیز به رسمیت نمی‌شناسند بلکه معتقدند دولت رایش آلمان (دولت نازی‌) همچنان ادامه دارد و تمام نشده است. آنها در اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونا نیز حضوری فعال دارند.

به چه چیزهایی اعتقاد دارند؟

این گروه به نام "جنبش شهروندان رایش" چیزی به نام دولت فعلی آلمان را نمی‌پذیرند. آنها اصرار دارند امپراطوری آلمان همچنان با مرزهای سال ۱۹۳۷ و حتی با مرزهای ۱۸۷۱ وجود دارد.

اعضای این گروه همچنین می‌گویند آلمان هم اکنون از سوی کشورهای خارجی تحت اشغال است و پارلمان، دولت و دستگاه‌های امنیتی در آلمان هم چیزی نیستند جز عروسک‌هایی در دست این قدرت‌های خارجی اشغالگر.

اشاره آنها به شکست آلمان نازی در جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ و اشغال این کشور توسط کشورهای بریتانیا، شوروی و آمریکا و سرنگونی حکومت نازی است.

گروه شهروندان رایش: آلمان کشور اشغالی است

شرح عکس: تجمع حامیان و اعضای گروه "شهروندان رایش" در آلمان

اعضای این گروه چه می‌کنند؟

اعضا و هواداران این گروه از پرداخت عوارض و مالیات و جریمه به دولت آلمان خودداری می‌کنند زیرا آنها اصلا دولت فعلی آلمان را قبول ندارند.

این افراد از پذیرش قانون اساسی و دیگر قوانین آلمان خودداری می‌کنند اما همزمان علیه دولت شکایت‌های متعددی انجام می‌دهند. علاوه بر این، آنها دارای اوراق و اسناد هویتی خودساخته خودشان مانند پاسپورت (گذرنامه) و گواهینامه رانندگی هستند.

این گروه چند عضو دارد؟

این جنبش در دهه 80 میلادی متولد شد. در آن زمان، گروه کوچک و بدون رهبری بود اما به تدریج گسترش یافت و هم اکنون حدود 19 هزار عضو دارد (آمار سازمان‌های اطلاعاتی آلمان). حدود 950 نفر از اعضای این گروه به عنوان "افراط گرایان راست" توصیف شده‌اند.

حداقل یک هزار نفر از اعضای این گروه، مجوز حمل سلاح دارند و تعداد زیادی از آنها نیز افکار ضدخارجی یا یهودستیزانه دارند.

ویژگی اعضا

میانگین سنی اعضای این گروه 50 سال است. اکثر اعضا، مرد هستند و افراد دارای مشکلات مالی و اجتماعی جذب این مجموعه می‌شوند.

اکثریت اعضا در جنوب و شرق آلمان زندگی می‌کنند. یکی از مهمترین اعضای این گروه، "ادرین ارساخی" است که هم اکنون در حال گذراندن 7 سال زندان است. او در سال 2019 به دنبال تیراندازی و زخمی کردن یک پلیس، بازداشت و محاکمه شد.

در سال 2017 هم ماجرای یکی از اعضای این گروه به نام ک"فولفگانگ" زنگ خطر را درباره این گروه و راست‌های افراطی در آلمان ایجاد کرد. او به سمت نیروهای پلیس شلیک کرد و یکی از آنها را به قتل رساند. پلیس قصد داشت برای یافتن اسلحه، خانه‌اش را بازرسی کند. او محاکمه و به حبس ابد محکوم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج