جاباما
۱۰۵۰۸۱۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دلیل کوچ بازیکنان ایرانی به قطر، بلژیک و پرتغال

شرایط نه چندان خوب اقتصادی، مبلغ قردادهای پایین و نبود امکانات کافی دلایلی شده تا بازیکنان ایرانی به زندگی در اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس ترغیب شوند. مبالغی که پیشنهاد می شود به حدی بالا است که بازیکن با تعصب و قدیمی یک تیم را وسوسه می کند.

عصرایران: شرایط نه چندان خوب اقتصادی، مبلغ قردادهای پایین و نبود امکانات کافی دلایلی شده تا بازیکنان ایرانی به زندگی در اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس ترغیب شوند. مبالغی که پیشنهاد می شود به حدی بالا است که بازیکن با تعصب و قدیمی یک تیم را وسوسه می کند.

چندی پیش شجاع خلیل زاده بازیکن با تعصب پرسپولیس از جمع این تیم جدا شد و با مبلغی بالاتر از قرمزپوشان پایتخت به تیم الریان قطر پیوست. دیگر بازیکنی که اخیرا لژیونر شده روزبه چشمی مدافع باتجربه استقلال است؛ البته لژیونر شدن او کمی پیچیده بود.

روزبه چشمی یکی از بازیکنانی است که قبل از حضور در لیگ قهرمانان آسیا قراردادش را با آبی های پایتخت به مدت یکسال دیگر تمدید کرد. اما در قراردادش بندی وجود داشت که در صورت ارائه پیشنهاد خارجی، در ازای پرداخت مبلغی می تواند جدا شود. او که در دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی قطر نمایش برجسته‌ای داشت پس از پایان این رقابت‌ها قراردادش را با ام‌صلال امضا کرد.

دیگر بازیکنی که به تازگی لژیونر شده، علی علیپور است. او شش فصل موفق در پرسپولیس داشت. هم آقای گل لیگ برتر شد و هم با پیراهن پرسپولیس چندین قهرمانی را بدست آورد. او پس از ترک پرسپولیس به‌صورت مستقیم راهی اروپا شد تا شانس خود را در قاره سبز و در تیم پرتغالی مارتیمو جستجو کند. قبل از علی علیپور، مهدی طارمی لژیونر شد.

طارمی اولین حضور خارجی اش در تیم الغرافه قطر بود که برای این تیم ۳۰ بازی انجام داد و بعد از یک فصل از این تیم جدا شد و به پرتغال رفت که ابتدا برای تیم ریو آوه بازی کرد اما خیلی زود تیم عوض کرد و حالا برای تیم مطرح پرتغال یعنی پورتو بازی می کند.

شهریار مغانلو هم مسیر طارمی و علیپور را انتخاب کرده و به صورت قرضی از ملوان به تیم سانتا کلارا پرتغال پیوسته. دیگر بازیکنی که از پرسپولیس لژیونر شد، رامین رضاییان بود. او دو فصل موفق را در تیم قرمزپوشان در سال ۹۴ - ۹۵ پشت سر گذاشت اما بر خلاف علیپور، طارمی و مغانلو به پرتغال نرفت.

مسیر نخست او بلژیک بود. رضاییان برای اوستنده تنها ۱۶ بازی انجام داد و فرصت زیادی پیدا نکرد تا در اروپا بماند. جدایی او باعث شد تا به آسیا برود و با الشحانیه قطر قرارداد ببندد. این مدافع ایرانی دو فصل درخشان را در الشحانیه گذراند و در فصل اخیر لیگ ستارگان قطر ۱۳ گل به ثمر رساند اما او پس از سقوط الشحانیه از لیگ ستارگان قطر حالا به عضویت قهرمان این رقابت‌ها یعنی الدحیل درآمده است.

دیگر بازیکنی که لژیونر شده، امید ابراهیمی بازیکن سابق استقلال است. امید در سال ۹۷ بعد از درخشیدن در بازی‌های جام جهانی با یک پیشنهادی خوب نسبت به تیم های ایرانی، با قراردادی ۲ ساله به باشگاه فوتبال الاهلی قطر پیوست.

ابراهیمی ۲۵ بازی برای این تیم انجام داد و پنج گل هم به ثمر رساند و با یک کارنامه قابل قبول از این تیم جدا شد و مسیر نخست رامین رضاییان را انتخاب کرد یعنی به بلژیک رفت تا ادامه فوتبال خود را در تیم یوپن این کشور انجام دهد، البته نام کاوه رضایی را نباید فراموش کرد. او هم بعد از جدایی از اسقلال و البته زودتر از ابراهیمی به بلژیک رفته و دو فصل برای تیم شارلوا بازی کرده که ۳۶ گل به ثمر رسانده است.

مرتضی پورعلی‌گنجی هم از بازیکنان خوب تیم ملی است. او البته زودتر لژیونر شد و بیشتر از بازیکنان دیگر تیم تغییر داده. او از نفت تهران ابتدا به تیم «تیانجین تداچين» سپس به السد و بعد به اوپن و العربی قطر و در نهایت با یک قرادادی بهتر از تیم های قبلی به تیم شنژن چین پیوسته است. بازیکنان دیگری هم هستند مانند علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد، سعید عزت اللهی، مهرداد محمدی، میلاد محمدی، سردار آزمون که سال های زیادی است از تیم های باشگاهی ایران جدا شده و به تیم های اروپایی پیوسته اند.

امکانات اندک، قراردادهای پایین و مشکلات اقتصادی باعث شده تا امروز تعداد زیادی از بازیکنان ایرانی ادامه فوتبال خود را در کشورهای دیگر انجام دهند. به نظر می رسد اگر به همین شکل پیش برود، آمار بازیکنان لژیونر بیشتر از این خواهد شد و این موضوع می تواند سطح بازی تیم های باشگاهی را به پایین سوق دهد و نیز جذابیت را از لیگ بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج