جاباما
۱۰۵۰۸۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آپارتمان‌های کوچک را اینجوری نونوار کنید

همیشه در مورد تزئینات خانه برایتان ایده هایی نوشته ایم و در آینده نیز این روند را ادامه خواهیم داد. اما گاهی با دیدن تصاویر آپارتمان ها یا خانه های مختلف، در ذهن آدم جرقه هایی زده می شود که می توانید با کمی تحریف و تغییر آن را در خانه خود اعمال کنید.

آپارتمان‌های کوچک را اینجوری نونوار کنید

برترین ها: همیشه در مورد تزئینات خانه برایتان ایده هایی نوشته ایم و در آینده نیز این روند را ادامه خواهیم داد. اما گاهی با دیدن تصاویر آپارتمان ها یا خانه های مختلف، در ذهن آدم جرقه هایی زده می شود که می توانید با کمی تحریف و تغییر آن را در خانه خود اعمال کنید.

در کلان‌شهرهایی همچون تهران بیشتر آپارتمان ها با متراژهای کوچک و زیر ۷۰ متر ساخته می شوند تا هر زوج یا فرد مجردی از عهده کرایه آنها بر بیاید. بماند که به دلیل تقاضای بسیار برای این نوع آپارتمان ها، قیمت آنها بالا است و توفیر چندانی با واحدهای بزرگ تر ندارند.

اما این واحدها به دلیل کوچک بودن، برای اعمال دکوراسیون و تزئینات لازم، دست مالک را می بیندد. اما نباید ناامید شد. با رعایت اصول طراحی و داشتن دید زیبایی شناسی می توانید واحدهای کوچک را نیز به دلخواه خود و بسیار شیک تزئین و دکوره کنید.

در این مطلب، تورتصویری از یک واحد آپارتمان در نیویورک‌سیتی را انتخاب کرده ایم که در عین نقلی بودن، بسیار هوشمندانه و زیبا دکوره شده است. با دیدن جزئیات بخش های مخلف آن بتوانید واحد کوچک آپارتمان خود را نونوار کنید.

۱. کاغذ دیواری که طرحی سیاه و سفید از جنگل و درختان بلند دارد، روی دیوار اصلی این آپارتمان به زیبایی خودنمایی می کند. برای اینکه کاناپه ها در مقابل این دیوار دیده شود، باید از مبلمان روشن با رنگ خنثی استفاده کنید. اگر قصد دارید از قاب عکس یا اثر هنری استفاده کنید نیز، زمینه عکس را روشن انتخاب کنید. در این فضا نورپردازی اهمیت بسیاری دارد. آباژورهای بلند یا رومیزی یا حتی هالوژن های سقفی یا دیواری نیز می تواند در این روند تاثیر بسیاری داشته باشد.

آپارتمان‌های کوچک را اینجوری نونوار کنید

۲. اگر قرار است روی کاناپه پتویی قرار دهید، از رنگ سفید استفاده کنید. میز جلوی مبل را نیز ترجیحا کوچک و به رنگ روشن انتخاب کنید. برای اینکه فضای روی کاناپه چندان شلوغ دیده نشود، از کوسن های محدود و کوچک استفاده کنید و رنگ ها را کاملا متناسب با رنگ کاناپه و دکوراسیون کلی واحد در نظر بگیرید.

آپارتمان‌های کوچک را اینجوری نونوار کنید

۳. استفاده از یک صندلی خاص با رنگ روشن در مقابل کاناپه ها در این آپارتمان، زیبایی ویژه ای را به بیننده القا می کند. میز و صندلی هر دو سفید انتخاب شده اند تا تناسب آنها با دیگر موارد موجود در اتاق حفظ شود. روی میز جلوی مبل نیز، وسایل دکوری ساده هچون کتاب یا دکوری های دریایی استفاده شده است.

برای استفاده بهینه از اتاق، یک میز غذاخوری بسیار باریک و کوچک با دو صندلی در زیر کانتر آشپزخانه قرار دهید تا فضای نشیمن و غذاخوری با یکدیگر ادغام شوند.

آپارتمان‌های کوچک را اینجوری نونوار کنید

۴. تلویزیون و سیستم صوتی یا تصویری خود را روبه روی کاناپه ها در دیوار مقابل قرار دهید. برای حفظ فضا، می توانید ال‌سی‌دی را روی دیوار نصب کنید. یا آن را روی میز باریک اما زیبایی برای آن تهیه کنید که برای قرار دادن وسایل دکوری فضایی کافی داشته باشد.

برای استفاده مفید از دیوارهای عمودی هم می توانید بهره بگیرید. به طور مثال، تابلوها را روی ستون ها یا حتی در فضاهای منفی پشت تلویزیون یا کنار آن بهره بگیرید. اگر میز تلویزیون در زیر خود فضای کمدمانند یا کشویی داشته باشد، می توانید بسیاری از وسایل را در آنجا انبار کنید. با نصب کابینت بالا تلویزیون، علاوه بر ایجاد فضای انباری، می توانید با کمک هالوژن، به نورپردازی اتاق هم کمک کنید.

آپارتمان‌های کوچک را اینجوری نونوار کنید

۵. این تصویر نمای کلی از اتاق نشیمن این واحد کوچک را نشان می دهد که به طور کامل از همه فضای آن به خوبی استفاده شده است. حتی در زیر پنجره نیز کابینتی در نظر گرفته شده که در زیر آن فضای انباری و روی آن کانتری سراسری برای نمایش قاب های عکس، قرار دادن وسایل دکوری و ... استفاده می شود.

آپارتمان‌های کوچک را اینجوری نونوار کنید

۶. یک اثر هنری زیبا روی ستون یایکی از دیوارهای باری می تواند جاذبه خوبی داشته بشد. اگر از قاب هایی که می توان در پشت آنها از لامپ استفاده کرد تا موجب درخشندگی بیشتر شود، استفاده کنید، بهتر است. یا جدیدا قاب هایی که خودشان در شب نور می دهند و با برق کار می کنند هم در فروشگاه آثار هنری وجود دارند، که می توانید از آنها بهره بگیرید.

آپارتمان‌های کوچک را اینجوری نونوار کنید

۷. چوب رختی را پست در اتاق نصب کنید تا فضای کمتری اشغال شود. در کنار آن می توانید از بوم های نقاشی که با رنگ دیوار تناسب کامل دارند استفاده کنید. طرح نقاشی شده راه‎‌راه افقی روی دیوار با عریض دیده شدن فضا کمک شایانی می کند.

آپارتمان‌های کوچک را اینجوری نونوار کنید

۸. در کتابخانه و میان کتاب ها از انواع وسایل تزئینی استفاده کنید.

آپارتمان‌های کوچک را اینجوری نونوار کنید

۹. دیوارها را می توانید با انواع گچ‌بری، کاغذدیواری برجسته، یا طرح های ویژه تزئین کنید تا نمای ویژه ای را به تصویر بکشد. با نورپردازی می توانید بر جذابیت بیشتر فضا بیفزایید. رنگ دیوارها اگر روشن، سفید یا خنثی باشد بسیار بهتر است زیرا این رنگ ها باعث دلبازتر دیدن شدن محیط می شوند.

آپارتمان‌های کوچک را اینجوری نونوار کنید

۱۰. در ورودی خانه لازم نیست میز یا کنسول یا .. بزرگی قرار دهید که فضای زیادی اشغال کند. یک کنسول کوچک دیواری که باریک باشد و کشو هم داشته باشد، کافی است. روی آن می توانید سینی یا هر وسیله دیگری که می‌خواهید قرار دهید تا کلید و سوئیچ و ... قرار دهید.

آپارتمان‌های کوچک را اینجوری نونوار کنید

۱۱. در دو پاشنه زیبا که فرم دکوری نیز دارد.

آپارتمان‌های کوچک را اینجوری نونوار کنید

۱۲. در این واحد آپارتمان، از همه فضای آشپزخانه بهترین استفاده شده است. کابینت های کوچک و متعدد در بالا و پایین. فر و مایکروفرهای دیواری. فضای دیواری برای قرار دادن یخچال. همان طور که می بینید، در بالای اجاق گاز، مایکروفر به صورت توکار نصب شده است. این طرح کاملا هوشمندانه است و برای ضعیف نشدن دستگاه نیز یک لایه ضخیم از فلز و چوب محافظ در قسمت زیرین کابینت استفاده شده است.

آپارتمان‌های کوچک را اینجوری نونوار کنید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج