جاباما
۱۰۵۰۸۵۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

واکنش اروپا به توافق اسرائیل و سودان

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای بدون درنظر گرفتن آرمان فلسطینیان، از توافق سازش میان دولت انتقالی سودان و رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

خبرگزاری فارس: سخنگوی اتحادیه اروپا روز گذشته (شنبه) با صدور بیانیه‌ای از توافق سازش میان دولت انتقالی سودان و رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

پایگاه خبری «عاروتص‌شوع» در این خصوص گزارش کرد، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای توافق سازش میان اسرائیل و سودان را تحول مثبتی توصیف کرد و گفت: «این یک تحول مثبت است که باید در ثبات‌بخشی و رفاه خاورمیانه (غرب آسیا)، شاخ آفریقا و مناطق دریای سرخ کمک کند».

اتحادیه اروپا در ادامه در خصوص لزوم مناقشات میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی گفت: «اتحادیه اروپا موضع دیرینه خود را مجدداً یادآوری می‌کند که حل جامع مناقشات اعراب-اسرائیل نیازمند یک رویکرد فراگیر منطقه‌ای و تعامل با هر دو طرف است».

روز جمعه هفته گذشته، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که در ماههای اخیر برای بهبود روابط میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورهای سراسر جهان با رژیم صهیونیستی به تکاپو افتاده است، از توافق میان سودان و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط خبر داد.

وی طی یک تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» و «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان و «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان در این خصوص گفت: «دولت اسرائیل و جمهوری سودان توافق کردند که صلح کنند. این صلح بدون خونریزی در خاورمیانه (غرب آسیا) است».

توافق سازش میان سودان و رژیم صهیونیستی به سرعت مورد مخالفت «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار گرفت و دفتر وی در بیانیه‌ای ضمن آنکه این توافق را در تضاد با توافق صلح عربی توصیف کرده بود، اعلام کرد: «هیچ‌کس حق ندارد از جانب مردم فلسطین و آرمان‌های فلسطینیان حرف بزند».

از طرف دیگر، حماس نیز ضمن محکوم کردن این توافق، آن را یک «گناه سیاسی» توصیف کرد که هم به مردم فلسطین و هم مردم سودان لطمه می‌زند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته (شنبه) در پی اعلام کاخ سفید در خصوص عادی سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی در صفحه توئیترش اعلام کرد: اعلامیه کاخ سفید درباره سودان نمی‌توانست از این نمادین‌تر باشد. به اندازه کافی باج پرداخت کنید، چشمان خود را به روی جنایات علیه فلسطینی ها ببندید، سپس از فهرست سیاه به اصطلاح "تروریسم" خارج خواهید شد.

وزارت امور خارجه افزوده است: واضح است که این فهرست به اندازه مبارزه ایالات متحده آمریکا با تروریسم، جعلی است. شرم آور است!

این اعلان واکنش مردم سودان را به همراه داشت و مردم این کشور پس از اعلام توافق سازش دولت انتقالی سودان با رژیم صهیونیستی در شهر خارطوم، پایتخت سودان تظاهرات کرده و شعار «نه به صلح با رژیم» سر دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج