جاباما
۱۰۵۱۰۲
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

ستون فقرات مردم فقیر شکسته است

آیت الله جوادی آملی گفت: فرهنگ قرآن به ما می گوید ملت فقیر ستون فقراتش شکسته است. کسی قرآنی حرف بزند و غیر قرآنی فکر کند این طور می شود.

خبرگزاری مهر: آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی بعدازظهر شنبه در دیدار مهدی قره شیخ لو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، حجت‌الاسلام اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی قم و جمعی از مسئولان و کارشناسان قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور، فعالیت‌های سازمان دارالقرآن الکریم را امیدبخش توصیف کرد و گفت: کشور ما و جهان اسلام به برکت قرآن کریم زنده است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام در اهمیت قرآن کریم اظهار کرد: خدای سبحان می فرماید اگر کسی در خدمت قرآن و با قرآن مانوس باشد و به چیزی غیر از قرآن نیندیشد و از او چیزی نخواهد و فقط از طریق قرآن با او گفتگو کند، هر چیزی که لازم باشد به او می دهد.

استاد برجسته حوزه روایت دیگری از پیامبر اسلام را در همین باره قرائت کرد و افزود: قرآن اگر در پوستی یا جلدی باشد آتش آن پوست یا جلد را نمی‌سوزاند.

آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: با وجود اینکه بسیاری از کتابخانه‌ها و قرآن‌ها را سوزاندند ولی اگر قرآن در پوست دل جا بگیرد آن دل هرگز سوختنی نیست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بسیاری از افراد از اسرار جهنم و کیفیت سوخت و سوزش باخبر نیستند اظهار کرد: هیزم جهنم را از جای دیگری نمی آورند بلکه افراد ظالم هیزم جهنم هستند.

وی تاکید کرد: ائمه کفر نیز همان گونه که در دنیا اشتغال به کفر دارند در قیامت، در میان شعله‌های آتش جهنم قرار می گیرند و آتش را مشتعل می کنند.

آیت‌الله جوادی آملی خطاب به فعالان قرآنی گفت: شما که توفیق نشر معارف قرآنی را دارید سعی کنید همان طوری که بدنتان بی‌وضو نیست جانتان هم پاک و باوضو باشد.

مشکل اساسی مملکت در اقتصاد است

این مرجع تقلید مشکل اساسی مملکت را در اقتصاد دانست و در عین حال تاکید کرد که اقتصاد مقاومتی با فرهنگ قرآنی حل می‌شود.

مفسر بزرگ قرآن کریم با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید پیرامون اهمیت کار و تلاش گفت: مسئله کار و تلاش و کوشش حتی در روز جمعه بعد از نماز جمعه منتفی نیست.

آیت‌الله جوادی آملی اظهار کرد: قرآن کریم مال و اقتصاد و مقاومت را تبیین کرد و اگر بخواهیم در برابر بیگانگان مقاومت کنیم همه نعمت‌ها در این مملکت وجود دارد و فراوان است ولی باید فرهنگ مقاومت را تبیین کرد.

وی تاکید کرد: باید بدانید قوت مملکت به ستون فقرات ملت است و ستون افراد اگر بخواهد راست قامت باشد باید جیبشان پر باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن طرز اقتصاد مقاومتی را به ما آموخت، تصریح کرد: ملتی که جیبش خالی است ستون فقراتش شکسته است. فقیر را فقیر گفتند برای اینکه نمی تواند مقاومت کند.

ملت فقیر ستون فقراتش شکسته است

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با بی عرضگی و اختلاس حل نمی شود، گفت: ما در این مملکت همه چیز داریم ولی آنچه نداریم، عرضه و امانت است، آنچه داریم اختلاس و بی عرضگی است.

این مفسر قرآن کریم به منابع سرشار مملکت اشاره کرد و با ذکر مثالی در این زمینه اظهار کرد: علوفه که انرژی هسته ای نیست، کمی عرضه می خواهد تولید شود. این همه زمین و منابع وجود دارد که برای تولید علوفه مساعد هستند. چرا لبنیات و گوشت گران است؟

وی تاکید کرد: فرهنگ قرآن به ما می گوید ملت فقیر ستون فقراتش شکسته است. کسی قرآنی حرف بزند و غیر قرآنی فکر کند این طور می شود.

آیت الله جوادی آملی گفت: ما بر اساس روایات اسلامی می خواهیم آبرومندانه زندگی کنیم. ما نمی خواهیم مردم را اطعام کنید بلکه می‌خواهیم مردم را اکرام کنید.

وی به فتوای همه فقها در مورد حرام بودن مزدوری اشاره کرد و افزود: ما نمی خواهیم مردم با مزدوری اداره شوند بلکه باید با کرامت اداره شوند.

فقط ۵ درصد اسلام را فهمیدیم

این مرجع تقلید تاکید کرد: قبول کنیم ۵ درصد اسلام را فهمیدیم و ۹۵ درصد آن خاک می خورد.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به نزدیک بودن روز کارگر اظهار کرد: اگر وجود مبارک پیامبر دست کارگر را بوسید، دست مزدور را نبوسید. کشاورز و دامدار ولو با درآمد کم، آبرومندانه زندگی می کند.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه قرآن هم ما را مقاوم بار می آورد و هم با اکرام تربیت می کند، اظهار کرد: ما اسلامی و قرآنی حرف می زنیم و جور دیگری فکر می کنیم.

وی گفت: مبادا اسلامی حرف بزنیم و ایرانی فکر کنیم. پرچم سه رنگ نتوانسته پرچم یا زهرا و یا علی را حفظ کند ولی پرچم یا زهرا و یا علی توانسته پرچم سه رنگ را حفظ کند.

آیت‌الله جوادی آملی اضافه کرد: پرچم سه رنگ عرضه ندارد خودش را حفظ کند اما در جریانی که رزمندگان به جبهه رفتند همه پرچم ها یازهرا، یا علی، یاحسین و... بود.

در ابتدای این دیدار مهدی قره شیخ لو گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان دارالقرآن الکریم را ارائه کرد که مورد تحسین آیت‌الله جوادی آملی قرار گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداوند ايشان را حفظ كند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج