۱۰۵۱۱۲۴
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

شوک استقبال زنان اصولگرا از خانم رئیس‌جمهور

استقبال زنان اصولگرا از کانديدا شدن خانم‌ها در انتخابات رياست‌جمهوري و ورود آنها به پاستور تبديل به کابوس دلواپسان اصولگرا شده است.

آرمان ملي: استقبال زنان اصولگرا از کانديدا شدن خانم‌ها در انتخابات رياست‌جمهوري و ورود آنها به پاستور تبديل به کابوس دلواپسان اصولگرا شده است.

اين دلواپسان در شرايطي که زنان اصولگرا با زنان اصلاح‌طلب در تحقق کانديداتوري زنان براي رياست‌جمهوري همصدا نمي‌شدند، مي‌توانستند با هجمه به کانديداهاي احتمالي اصلاح‌طلبان مانند معصومه ابتکار به خواسته خود برسند اما اکنون ديگر بحث خانم رئيس‌جمهور اصلاح‌طلب مطرح نيست و زنان اردوگاه اصولگرايي هم بر کانديدا شدن زنان براي ورود به پاستور اصرار دارند.

دلواپسان اصولگرا با شرايط دشواري مواجه هستند. مي‌گويند موافق کانديدا شدن زنان در انتخابات رياست‌جمهوري هستند چون به راي آنها در انتخابات نياز دارند اما در عمل نمي‌توانند واهمه خود را پنهان کنند. آنها در چنين شرايطي از هر فرصتي براي ايجاد رعب و وحشت در منصرف کردن زنان از کانديداتوري براي انتخابات رياست‌جمهوري ۱۴۰۰ استفاده مي برند. تا پيش از اين، اميد دلواپسان به ردصلاحيت کانديداهاي خانم توسط شوراي نگهبان بود اما اين گفته عباسعلي کدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان که «منع قانوني براي رياست‌جمهوري زنان وجود ندارد» خواب آنها را آشفته کرد.

هراس آنها زماني شدت گرفت که مشاهده کردند ساکنان اردوگاه خودشان يعني اصولگرايان هم موافق کانديداتوري زنان در انتخابات هستند، مانند نيره اخوان که عضو جبهه پايداري است و انتظار بود با توجه به ديدگاه‌هاي اين جريان از کانديدا شدن زنان براي انتخابات رياست‌جمهوري دفاع نکند اما او چنين نکرد و در پاسخ به اين سوال که آيا فضاي سياسي ايران پذيراي رئيس‌جمهور زن هست، گفت: «فعلا که مردان دارند خراب مي‌کنند و اگر زني مي‌تواند آباد کند، بيايد(خنده).

خيلي‌ها ادعا مي‌کنند از ديگري برترند و همه مي‌توانند ادعا کنند. اعتماد‌به‌نفس‌ها در اين اوضاع بيشتر شده است. اقبال راي آوردن زنان مردم هستند. گاهي مردم از آقايان ناراضي هستند به زنان راي مي‌دهند. عملکرد خانم‌ها اگر خوب باشد، مجدد راي مي‌آورند و همچنين افرادي که بيشتر تبليغ کرده و راست و دروغ به هم ببافند؛ شانس بيشتري دارند. خانم‌ها کمتر از اين نوع بازي‌هاي انتخاباتي استفاده کرده و صداقت بيشتري دارند.»

بي‌خيال اصلاح‌طلبان؛ نگذاريم زنان کانديدا شوند

اصولگرايان براي منصرف کردن زنان از کانديداتوري سعي در نااميد کردن آنها دارند؛ به عنوان نمونه امير ميثم نيکفر، فعال سياسي اصولگرا، مطرح کردن موضوع نام‌نويسي زنان در انتخابات رياست‌جمهوري را پروپاگانداي سياسي عنوان کرد و گفت: «در خيلي از کشورهاي پيشرفته مدعي دموکراسي چون آمريکا و کانادا، رياست‌جمهوري زنان هنوز اتفاق نيفتاده است و بعيد است که در ايران هم اتفاق بيفتد.

مطرح کردن اين موضوع فقط به تحريک عواطف زنان و ايجاد توقعي غيرواقعي ميان آنها و در نهايت به دلسردي اين بخش مهم جامعه مي‌انجامد. بايد اين بحث را براي هميشه از ذهن دور کرد و از پتانسيل و ظرفيت‌هاي بسيار زياد اين قشر جامعه در مديريت خانواده، اجتماع و فرهنگ بهره برد.» اما برخلاف آنچه نيکفر مطرح کرد زنان دو طيف اصلاح‌طلب و اصولگرا با دلسردي نسبتي ندارند و ترفندهاي اين‌چنيني برايشان تکراري است.

در چنين شرايطي دلواپسان تغييراتي در برنامه‌هاي تخريبي خود براي انتخابات رياست‌جمهوري دادند و برايشان ممانعت از کانديداتوري زنان هم‌رديف تخريب کانديداهاي احتمالي اصلاح‌طلبان قرار گرفت. به عنوان نمونه، سايت‌هاي دلواپس به داستان‌سرايي پرداختند.

زنان را مي‌ترسانيم تا کانديدا نشوند

يک سايت دلواپس با هدف منصرف کردن زنان از کانديداتوري چنين وانمود کرد که اصلاح‌طلبان پيش از اين از زنان براي اجراي برنامه‌هاي حاشيه‌ساز خود استفاده کردند.

مشرق يکي از اين سايت‌هاي دلواپس است که در گزارش با تيتر «سازماندهي نظامي دختران خيابان انقلاب براي جنگ شهري» چنين نوشت: «مصطفي تاجزاده، فعال اصلاح‌طلب و از دستگيرشدگان فتنه ۸۸ که در دهه ۶۰ از حاميان ممنوعيت ويدئو و فيلم ويدئويي نيز بوده است به‌تازگي در يک توييت نوشت: انقلابي که زنان را به‌شکلي ميليوني از خانه به عرصه اجتماع کشاند، با گذشت زمان انواع محروميت‌ها و تبعيض‌ها را به آنان تحميل کرد.

اين روند متناقض (سياسي-اجتماعي‌شدن توام با سختگيري‌هاي طالباني) زنان ايراني را ناراضي و معترض و به نيرويي رهايي‌بخش تبديل کرده است.» هدف اين سايت دلواپس از انتشار توئيت تاجزاده القاي ترس در زنان است و اينچنين مي‌خواهند هشدار دهند که اگر اتفاقي رخ دهد، اتهام نقش داشتن آنها در نارضايتي‌ها و اعتراض‌هاي احتمالي در انتظارشان است.

دلواپسان اين سايت براي واقعي نشان دادن تخيلاتشان به اين ادعاها بسنده نکردند و در بخش ديگري آوردند: «در بحث حمايت تاجزاده از به خيابان کشيدن زنان در قالب يک ميليشيا و بخشي از سپاه فتنه اقتصادي البته بايد به اين سابقه توجه کرد که پيش از او يکي ديگر از فرماندهان فتنه آينده يعني سعيد حجاريان نيز بر لزوم سازمان يافتن زنان معترض تاکيد کرده بود.»

مشخص نيست که دلواپسان چطور بحث زنان را به فتنه اقتصادي و سازمان يافتن زنان معترض مربوط کرده‌اند و آيا خودشان قادر به توضيح درباره اين جملات و ارتباط ادعاهاي مطرح‌شده در آن هستند؟ نخست آنکه فتنه اقتصادي مورد ادعاي دلواپسان به چه معناست و پس از آن هم زنان در کدام بخش اقتصاد کشور داراي راي و مسئوليت بوده و هستند که بتوانند نقشي در اخلال اقتصادي داشته باشند. حتي کارشناسان دلواپس هيچگاه اشاره و تحليلي درباره نقش زنان در نابساماني اقتصادي نداشته‌اند که اکنون همفکران آنها براي دور کردن زنان از کرسي رياست‌جمهوري بدان تاکيد دارند.

اصولگرايان در دوراهي سخت

به‌هرحال استقبال زنان اصولگرا براي کانديدا شدن در انتخابات رياست‌جمهوري شوک بزرگي به اردوگاه دلواپسان وارد کرد. آناني که در زمان معرفي مرضيه وحيد دستجردي براي وزارت بهداشت تلاش ناموفقي در منصرف کردن احمدي‌نژاد داشتند، حالا با کانديداهاي زن براي ورود به پاستور مواجه هستند.

کار دلواپسان با توجه به حمايت بخشي از اردوگاه اصولگرايي از کانديداتوري زنان در انتخابات رياست‌جمهوري بسيار مشکل شده است و آنها از يک‌سو نمي‌خواهند زنان به پاستور برسند و از سوي ديگر توان مخالفت علني ندارند، چراکه به اختلاف‌افکني در اردوگاه اصولگرايي متهم مي‌شوند. نکته قابل‌توجه اين است که تا به امروز نام مرضيه وحيددستجردي از ساکنان اردوگاه اصولگرايي بيش از هر کانديداي احتمالي مطرح است و مخالفت به کانديداتوري او به نوعي گل به خودي است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رعیس جمهور خانم هم میشود مثل وزیرجوان
      مترسک سر جالیز

      پاسخ ها

      • بچه‌ نظام‌ اباد‌ تهران‌

        هیچ‌ فرقی‌‌برای‌ ملت‌ ندارد‌ سیاست‌ جدیده‌

      • سیامک

        دقیقاً

    • بدون نام

      من خانم هستم مخالف رئیس جمهور خانم ها هستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج