جاباما
۱۰۵۱۲۵۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

غلامرضا موسوی خبر داد؛

مجازات سارقان آثار سینمایی تشدید می‌شود

رییس اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران بیان کرد که مجازات سارقان آثار سینمایی تشدید می شود.

خبرگزاری مهر: رییس اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران بیان کرد که مجازات سارقان آثار سینمایی تشدید می شود.
مجازات سارقان آثار سینمایی تشدید می‌شود
به نقل از اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران، سید غلامرضا موسوی رئیس اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران گفت: در پی فعالیت گسترده و پیگیری‌های کارگروه مبارزه با سرقت فیلم‌های سینمایی، اخیراً نمایندگان این کارگروه دیداری با جواد بابایی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی داشتند. خوشبختانه آقای بابایی با شناختی که از مسائل فرهنگی دارد، ضمن شنیدن گزارش محمد احمدی دبیر کار گروه اتحادیه، با مهرداد فرید و اینجانب، راهکارهای ویژه ای را که مورد حمایت دادستانی است، درمیان گذاشت.
وی بیان کرد: آقای بابایی در زمینه سرعت دادن برای مبارزه با سرقت و دانلود غیرقانونی فیلم‌ها خواستار آن شد که نماینده‌ای برای حضور در کمیته تحت مدیریت وی از سوی اتحادیه معرفی شود تا با سایت‌ها و مراکزی در فضای مجازی که به طور غیر قانونی فیلم‌ها را نمایش می‌دهند، برخورد قانونی و فوری شود.
موسوی یادآور شد: از سوی دیگر کارگروه با مساعدت مجید محسنی یکی دیگر از اعضا در ارتباط با مدیران تلگرام و اینستاگرام به راهکارهایی دست یافته اند که در صورت دانلود غیرقانونی، از آنها برای بستن حساب‌های کاربری سارقان کمک خواسته شود. در این زمینه خوشبختانه اقدامات مجید محسنی و تیم همکارشان به نتایج خوبی رسیده است و مدیران اینستاگرام و تلگرام با گزارش دریافتی، نسبت به بستن حساب‌های کاربری سارقان فیلم اقدام کرده اند که جای تشکر دارد.
وی ادامه داد: مسئول حقوقی کار گروه بهمن کامیار، فعالیت‌هایی را برای رسیدن به دست آورده‌ای حقوقی و بالا بردن هزینه سرقت برای سارقان آغاز کرده که خوشبختانه نتایج قابل قبولی داشته است. همچنین مهرداد فرید عضو هیأت مدیره اتحادیه و کارگروه، فعالیت‌هایی را برای گسترش نمایش آنلاین فیلم‌ها و حفاظت‌های لازم انجام داده است که بی گمان به تدریج این اقدامات به نتایج ملموسی خواهد رسید.
موسوی گفت: متأسفانه فضای مجازی و عدم امکان کنترل دقیق آن در ایام گذشته و رصد نکردن این سرقت‌ها باعث شد تا سارقان نه تنها فضایی آماده در اختیار داشته باشند، بلکه هیچ مرکز یا نهادی نیز در زمینه مبارزه با سرقت آثار سینمایی، گامی اساسی برندارد. به خصوص که بر اساس یک سنت یا قاعده، برای هر اقدام و تقاضا از پلیس یا قوه قضائیه باید حتماً شاکی وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: ضمن تشکر از زحمات طاقت فرسای همکارانم در کارگروه مبارزه با سرقت فیلم‌های سینمایی به اطلاع می‌رسانم که آنها به اتفاق محمودرضا امینی وکیل دادگستری و مشاور کار گروه توانسته اند بعد از جلسات متعدد ماده واحده ای را برای تشدید مجازات سارقان آثار سینمایی تدوین کنند. این ماده واحد برای مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگی ارسال می‌شود تا با تصویب آن در صحن علنی مجلس، سرقت آثار سینمایی و فرهنگی برای سارقان هزینه سنگینی در پی داشته باشد. ما امیدواریم با تشدید مجازات قانونی، بتوانیم آثار سینمایی را بیشتر حفاظت کنیم.
رئیس اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایراندر پایان از تهیه کنندگان سینمای ایران درخواست کرد تا در صورت برخورد با سرقت فیلم‌هایشان مراتب را به اعضای کارگروه اتحادیه و یا دبیر آن محمد احمدی اعلام کنند تا اقدامات قانونی لازم صورت بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج