جاباما
۱۰۵۱۲۵۵
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

حاشیه بیشتر، پول بیشتر!

مهراد جم از همان ابتدا راه معروف شدن را خوب بلد بود، او در اردیبهشت ماه۱۳۹۸ فقط با انتشار ۲تک آهنگ توانست در شبکه های اجتماعی به شهرت دست یابد.

روزنامه شهرآرا: «شما صبح که از خواب بیدار می شی، هیچ کس نیستی، بعد یه آهنگ می دی بیرون و تا عصر کلی دنبال کننده پیدا می کنی. بعد که یکم معروف شدی، شب با یه جادوگر پیر آشنا می شی و می شی مال اون و این طوری معروفیتت چندبرابر می شه.» این توئیت را کاربری با تیتر «داستان زندگی مهراد جم در بیست وسه سالگی» منتشر کرده است. داستان مهراد جم از بهترین نمونه هایی است که نشان می دهد این روزها و به کمک فضای مجازی و کمی حاشیه، چگونه می توان یک شبه از یک آدم معمولی به فردی معروف تبدیل شد.
حاشیه بیشتر، پول بیشتر!
مهراد جم کیست؟
مهراد جم از همان ابتدا راه معروف شدن را خوب بلد بود، او در اردیبهشت ماه1398 فقط با انتشار 2تک آهنگ توانست در شبکه های اجتماعی به شهرت دست یابد. اولین قطعه او به نام «شمال» و دیگر آهنگ او به نام «غمت نباشه» بود. قدم بعدی در بیشتر معروف شدن مهراد جم را صداوسیما برداشت. او به برنامه «فرمول یک» با مجریگری علی ضیا دعوت شد، آن هم در ویژه برنامه شب عید؛ در ادامه خوانندگی تیتراژ برنامه فرمول یک در شب یلدا به او سپرده شد. او در ادامه حتی به برگزاری کنسرت در کشورمان هم موفق شد، 2کنسرت یکی در جزیره کیش و دیگری در محل تولدش، آبادان. ناگفته نماند که کنسرت جم در بهمن ماه98 در کیش با حواشی زیادی روبه رو شد. این خواننده پرحاشیه تا توانست در این کنسرت حرکات عجیب انجام داد و با دادزدن های بسیار سعی کرد جلب توجه کند. تا مدت ها پس از اولین کنسرت جم، فضای مجازی پر بود از کلیپ هایی با تیترهایی همچون «فریادها و حرکات عجیب مهراد جم در کنسرت»، «کنسرت مهراد جم با وحشی بازی هاش!» و... که همگی نشان می دهد جم از همان ابتدا حاضر بود برای بیشتر دیده شدن به هرکاری دست بزند.
وسوسه هایی از جنس سایت های شرط بندی
به تازگی محمد اللهیاری، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، درباره مهاجرت مهراد جم به ترکیه صحبت کرده است. او نیز با بیان اینکه ارشاد کمال همکاری را به این خواننده داشته و تقریبا همه کارهایش مجوز گرفته و مشکلی برای برگزاری کنسرت هم نداشته است، این تصمیم جم را به دلیل سن کمش دانست که باعث شده است تصمیمی عجولانه بگیرد. اللهیاری در ادامه گفته است که برخی سایت های شرط بندی به حیطه خواننده ها وارد می شوند و وعده هایی درباره درآمدهای آن چنانی به آن ها می دهند، سرابی که باعث می شود برخی خواننده های کم سن وسال و بی تجربه را به آن طرف آب ها بکشد.
پیش از این یکی از فعالان رسانه ای هم در توئیترش به همین موضوع اشاره کرد: «مهراد جم خواننده پاپ به ترکیه مهاجرت کرد. مافیای سایت های شرط بندی در ترکیه توانسته است با توافق کامل این خواننده را به این کشور بکشاند. امسال پس از مانی رهنما، مهدی مدرس و هومن نامداری، «مهراد جم» چهارمین عضو جامعه موسیقی است که از کشور خارج شده است.»
مسعود جهانی، تنظیم کننده نام آشنای ایرانی، هم در واکنش به مهاجرت جم در اینستاگرام خود واکنش قابل توجهی نشان داد و این طور وانمود کرد که دیگر با او همکاری نمی کند.
سناریویی برای جذب دنبال کننده بیشتر
همه چیز مانند یک سناریوی از پیش نوشته شده است. جم بعد از وسوسه سایت های شرط بندی و توافق با آن ها، به محرکی برای جذب دنبال کننده بیشتر نیاز داشت که بتواند درآمد خوبی از این راه کسب کند. برای جذب دنبال کننده در فضای مجازی نیز بهترین راه ایجاد حاشیه است و چه حاشیه ای بهتر از دنیا جهانبخت؟! دنیا جهانبختی که چیزی غیر از حاشیه نیست. جهانبخت در ابتدا غیر از انتشار عکس هایش در اینستاگرام هیچ فعالیت خاصی نداشت. او در سال هایی نه چندان دور، با انتشار کلیپی مشمئزکننده از خودکشی اش به دلیل علاقه به یک خواننده دیگر(!) یک شبه به یکی از معروف ترین چهره های اینستاگرامی بدل شد. او با این نمایش مسخره تا مدت ها مضحکه کاربران فضای مجازی بود و درنهایت توانست به هدف خود که جذب دنبال کننده به هر قیمتی بود، برسد و یک باره تعداد دنبال کننده هایش میلیونی شد!
حال، این روزها مهراد جم وارد این داستان شده است که به هر قیمتی دنبال کننده هایش را افزایش دهد. نام جم این روزها وقتی دوباره به سر زبان ها افتاد که تصاویر و فیلم هایی از این خواننده با دنیا جهانبخت منتشر شد. برای آنکه ماجرا جالب تر شود، کمی هم پیازداغش را زیاد کردند و جم تصویر چشم های جهانبخت را بر پشتش خال کوبی کرد. کاری مضحک که هر2 آن ها با علم به اینکه این حرکتشان در فضای مجازی مسخره می شود، انجام داده اند، اما درنهایت به هدفشان خواهند رسید، هدفی که چیزی جز جذب دنبال کننده و درنهایت کسب درآمد بیشتر از سایت های شرط بندی نیست.
جذب دنبال کننده به هر قیمتی
این برای اولین بار نیست که چهره ها برای آنکه دستی به سر و روی تعداد دنبال کننده هایشان بکشند، اقدامات عجیب وغریب انجام می دهند. چند سال پیش و قبل از برگزاری جام جهانی، داوود هزینه و وحید‌خزایی در ترکیه برای هم شاخ وشانه کشیدند و حتی جایی در ترکیه قرار گذاشتند که با هم تسویه حساب کنند و هر ثانیه از این اتفاقات را پوشش خبری(!) می دادند؛ آخرش هم کمی چاقو خوردند و جای چاقوها خوب شد، ولی تعداد دنبال کننده هایشان زیاد شد! این روزها هم تتلو که احساس می کند از قافله جذب دنبال کننده جا مانده، با فردی به نام پویان قرار گذاشته است تا در قفس به مبارزه رودررو و مشت زنی بپردازند. این اتفاق ها فقط مختص کاربران ایرانی نیست، همین دیروز هم خبری داشتیم که یک شاخ اینستاگرامی روسی، مرسدس 150هزار دلاری اش را به بهانه خدمات ضعیف مراکز سرویس دهی سوزانده است. رقابت برای جذب دنبال کننده آن قدر این روزها عجیب وغریب شده است که حتی چند وقت پیش وقتی شایعه عمل تغییر جنسیت یکی از بازیگران کشورمان را شنیدیم، اولین چیزی که به ذهنمان رسید، همین تلاش برای جذب دنبال کننده بیشتر بود.
به امید مهاجرت تمام هم نسلات!
در پایان نگاهی می کنیم به واکنش برخی کاربران فضای مجازی دراین باره؛ کاربرانی که در بیشتر مواقع به موضوع های این چنینی نگاهی طنزآمیز می کنند. کاربری دراین باره نوشته است: «همین که مهراد جم دیگه نمی تونه برگرده ایران، من از این وصلت راضی ام!» یا کاربر دیگری نوشته است: «ممنونم ازت پسر، به امید مهاجرت تمام هم نسلات!»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج