۱۰۵۱۵۰۱
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

رسول‌پناه برای مدیریت در فوتبال ساخته نشده بود

پرسپولیسی که حدود ۹ ماه بود با سرپرست موقت اداره می‌شد حالا با حواشی چند روز اخیر و حاشیه‌های ریزودرشتی که برایش ایجاد شد، بدون مدیر راه خود را ادامه می‌دهد و حالا از گوشه و کنار شنیده می‌شود که قرار است به‌زودی درخصوص مدیرعامل این باشگاه تصمیم‌گیری شود.

روزنامه فرهیختگان: پرسپولیسی که حدود ۹ ماه بود با سرپرست موقت اداره می‌شد حالا با حواشی چند روز اخیر و حاشیه‌های ریزودرشتی که برایش ایجاد شد، بدون مدیر راه خود را ادامه می‌دهد و حالا از گوشه و کنار شنیده می‌شود که قرار است به‌زودی درخصوص مدیرعامل این باشگاه تصمیم‌گیری شود. اما نکته مهمی که در این بین به‌چشم می‌آید اسامی مطرح شده از سوی رسانه‌هاست که البته مشخص است برخی‌شان شانسی ندارند و البته نام برخی دیگر از این نفرات نیز واکنش‌های منفی هواداران پرسپویس را به همراه داشته و آنها در رسانه‌های هواداری در فضای مجازی این هشدار را داده‌اند که وزارت ورزش و جوانان نباید به مدیریت این نفرات در باشگاه فکر کند. درخصوص حال و روز پرسپولیس در این روزها با محمد نصرتی، مدافع سال‌های نه‌چندان دور پرسپولیس همکلام شدیم که ماحصل گفت‌وگوی او با «فرهیختگان» را در ادامه می‌خوانید.

بعد از انتشار فایل‌های صوتی و تصویری از سرپرست مستعفی باشگاه پرسپولیس، فینالیست آسیا این روزها حال و روز خوشی ندارد. شما وضعیت این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

متاسفانه عدم‌مدیریت درست پرسپولیس را به اینجا رسانده است و من این موضوع را بارها گفته‌ام که نداشتن سابقه مدیریت ورزشی باعث می‌شود که این فضا در ورزش و به‌خصوص فوتبال کشور ایجاد شود و آنها علاوه‌بر اینکه نمی‌توانند هیچ فایده‌ای برای فوتبال داشته باشند بلکه حواشی زیادی را با خود به همراه می‌آورند و نتیجه‌اش می‌شود همین که شما در این روزها در پرسپولیس می‌بینید.

اما مدیران از جنس فوتبال هم کم نبوده‌اند که نتوانسته‌اند کار مفیدی انجام بدهند.

بله، من نمی‌خواهم بین فوتبالی‌ها و غیرفوتبالی‌ها حصار بکشم و اتفاقا در همین فوتبال ما افراد غیرفوتبالی مثل صفایی‌فراهانی‌ها کم نداشتیم که منشأ خدمات خیر بوده‌اند اما رسول‌پناه برای فوتبال و مدیریت در آن ساخته نشده بود و این را از رویه‌ای که در پیش گرفته بود می‌شد تشخیص داد و این اتفاقات اخیر هم دیگر همه چیز را عیان کرد.

یعنی شما حضور پرسپولیس در فینال آسیا را دلیلی برای عملکرد خوب رسول‌پناه در پرسپولیس نمی‌دانید؟

به نظر من پرسپولیس با حضور در فینال آسیا دست به کار بزرگی زد و جا دارد از همین‌جا یک بار دیگر به شرف تمام اعضای کادر فنی و بازیکنان آن درود بفرستم، کمترین نقشش را مدیریت باشگاه ایفا کرد و اگر رشادت یحیی و شاگردانش نبود این امر میسر نمی‌شد. شما نقش مدیریت را بعد از رسیدن به فینال آسیا دیدید. یک‌سری بازیکن به‌راحتی از این تیم جدا شدند و حالا پرسپولیس تضعیف شده باید برای فینال آسیا برنامه‌ریزی کند!

در این مقطع دوای درد پرسپولیس را چه می‌دانید. این مدیرانی که نام‌شان می‌آید می‌توانند مفید باشند؟

ما باید مدیران خوب که از جنس فوتبال هستند را به بدنه باشگاه‌هایمان وارد کنیم. در همین فدراسیون فوتبال مدیران جوان و خوبی مشغول به‌کار هستند که می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند. نفراتی مثل ابراهیم شکوری، سعید دقیقی و نیما نکیسا کم سابقه مدیریتی نداشته‌اند و مهم‌تر اینکه جوان و با‌انگیزه هستند. البته نام‌هایی هم مثل آقای کاشانی یا محمد دادکان که جای هیچ حرف و حدیثی ندارند.

با توجه به حضور مدیران خوب در فوتبال دلیل اینکه مدیران وزارت ورزش به دنبال افراد بی‌تجربه مثل رسول‌پناه می‌روند، چیست؟

خب دلیلش مشخص است. آنها نمی‌توانند افراد لایق و کارآمد را روی کار ببینند و می‌ترسند که عملکرد خوب این مدیران موقعیت شغلی‌شان را به خطر بیندازد. به همین دلیل به دنبال مدیران بدون سابقه می‌روند و دود این کار به چشم باشگاه‌های بزرگی مثل پرسپولیس و استقلال می‌رود. ما در همین فوتبال نفراتی مثل آذری را داریم که در فوتبال خبره هستند.

و حرف پایانی؟

امیدوارم پرسپولیس تا فینال آسیا باز هم به شرایط خوب خود برگردد و آنها با یک پیروزی دیگر بتوانند در این شرایط بد اقتصادی مردم، چند روزی لبخند را بر لب‌های آنها بنشانند و دل هواداران را شاد کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رسول پناه بهترین مدیری که تاریخ پرسپولیس دید

      پاسخ ها

      • محمد علی

        نگو توروخدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج