۱۰۵۱۹۰۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

روایت از یارانه ارزی ۲۰۰هزار میلیارد تومانی

معاون مرکز پژوهش های مجلس، تداوم سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی را حتی با فرض اجرا کردن سامانه های شفافیت ساز نظیر سامانه جامع تجارت، سیاستی معیوب دانست چرا که انگیزه های تخلف و رانت را به میزان چهار برابر ارز ۴۲۰۰ ایجاد می کند.

روزنامه خراسان: معاون مرکز پژوهش های مجلس، تداوم سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی را حتی با فرض اجرا کردن سامانه های شفافیت ساز نظیر سامانه جامع تجارت، سیاستی معیوب دانست چرا که انگیزه های تخلف و رانت را به میزان چهار برابر ارز ۴۲۰۰ ایجاد می کند.

وی برنامه تخصیص ۹ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ برای واردات کالاهای اساسی را متضمن تخصیص یارانه ضمنی ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی دانست و افزود: هر کار دیگری با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان انجام شود، از وضعیت فعلی بهتر است.به گزارش خبرگزاری فارس، سید علی روحانی با بیان این که مقامات وزارت صمت به تازگی اعلام کرده اند که ۹ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در سال ۹۹درنظر گرفته شده است،افزود: اگر یارانه ضمنی هر دلار را ۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم، حاصل این می شود که قرار است حدود۲۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای واردات چند قلم کالای اساسی پرداخت شود.

این در حالی است که هر کاری با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان انجام شود، از وضعیت فعلی بهتر است.وی تداوم سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی را حتی با فرض اجرا کردن سامانه های شفافیت ساز نظیر سامانه جامع تجارت، سیاستی معیوب دانست چرا که انگیزه های تخلف و رانت را به میزان چهار برابر ارز ۴۲۰۰ ایجاد می کند.

روحانی دور زدن تحریم ها از سوی ایران را مثال زد و گفت: در این فرایند که سامانه های جهانی مشکلات به مراتب کمتری نسبت به سامانه های ما دارد، در نهایت با سند سازی، تغییر اسم و رسم و ... تحریم ها دور زده می شود.معاون مرکز پژوهش های مجلس به رانت هایی که به طور قانونی! در اثر سیاست ارز ۴۲۰۰ در اختیار برخی قرار گرفت اشاره کرد و گفت: در خرداد ۹۸، ارز چای و کره حذف شد. با این حال، آمارها نشان می دهد که در سه ماه اول آن سال، تقریباً به اندازه بیش از کل واردات این دو کالا در سال ۹۷ چای و کره وارد کشور شده است.

سپس واردکنندگان، تا آخر سال، چای را به نرخ ارز آزاد و کره را با قیمت سه برابر، در بازار عرضه کردند.روحانی در بیان قابل تامل دیگر، گفت: در سال ۹۸ قرار بود از صندوق توسعه ملی برای واردات مواد اولیه دارویی برداشت شود ولی بعداً مشخص شد که بخش زیادی از این مبلغ صرف پرداخت کارانه پزشکان و بدهی هایی که وزارت بهداشت داشت، شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج