جاباما
۱۰۵۱۹۲۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تحریم‌های ترامپ، برگِ چانه‌زنی بایدن با ایران

خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به تحریم‌های چند روز اخیر دولت ترامپ علیه ایران نوشت که این تحریم‌ها می‌تواند به برگ چانه زنی برای دولت بعدی آمریکا تبدیل شود.

خبرگزاری فارس: خبرگزاری رویترز در مقاله‌ای با اشاره به تحریم اخیر آمریکا علیه چند شرکت و مقام نفتی ایران نوشت که ممکن است که تحریم‌های جدیدی که دولت ترامپ علیه ایران اعمال کرده با هدف ممانعت از یک توافق هسته‌ای جدید با ایران در صورت پیروزی «جو بایدن» در انتخابات باشد اما این موضوع می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و باعث پر شدن دست بایدن در میز چانه‌زنی (مذاکره با ایران) شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه تحریم‌های ضد تروریسمی جدیدی را علیه بازیگران کلیدی در بخش نفتی ایران اعمال کرد. این تحریم‌ها که تنها چند روز پیش از انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) علیه ایران اعمال می‌شود پس از تحریم‌های اخیر واشنگتن علیه ۱۸ بانک و نهاد مالی ایران بوده است. (جزئیات بیشتر)

برخی کارشناسان معتقدند که تحریم‌های روز دوشنبه دولت ترامپ علیه ایران با هدف مشکلتر کردن اقدام بایدن برای لغو تحریم‌ها علیه تهران صورت گرفته است.

تحریم‌های ترامپ، برگِ چانه‌زنی بایدن با ایران

«پیتر هارل» مقام سابق وزارت خارجه آمریکا و از طرفداران بایدن با اشاره به توافق هسته‌ای گفت: «این آشکار به نظر می‌رسد که یکی از دلایل اولیه اقدام روز دوشنبه تلاش برای مشکلتر کردن بازگشت دولت بعدی به برجام است.»

البته بایدن می‌تواند با دستور اجرایی تحریم‌های ترامپ را بردارد اما برای این اقدام باید هزینه بپردازد.

«هنری رم» از کارشناسان ارشد در گروه اوراسیا می‌گوید: «تحریم‌های جدید نمی‌تواند یک مانع قانونی برای برداشتن تحریم‌ها تحت دولت بایدن ایجاد کند.»

رم اضافه کرد که تحریم‌های جدید علیه ایران می‌تواند خوراک کنگره برای انتقاد از دولت بایدن در صورتی که به دنبال توافق جدید با تهران باشد را فراهم کند.

کارشناسان می‌گویند که این تحریم‌ها می‌تواند روند بوروکراتیک و کاغذبازی برای کاهش تحریم‌ها را افزایش داده و تلاش‌های حاشیه‌ای را سخت‌تر کند.

«کوین بوک» از کارشناسان یک مرکز تحقیقاتی می‌گوید که تحریم‌های روز دوشنبه می‌تواند برای بایدن در زمان نهایی کردن توافق با ایران به عنوان یک وثیقه عمل کند.

وی گفت: «بایدن می‌تواند ترامپ را مقصر محدودیت‌های اعمال شده بداند و حتی پیشنهاد رفع این تحریم ها را به عنوان حسن نیت در دوران مذاکره مطرح کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج