۱۰۵۲۰۲۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

فدراسیون فوتبال؛ از تغییر اساسنامه تا انتخابات

هشت آذر مجمع فدراسیون فوتبال برای تایید اساسنامه برگزار خواهد شد، اما پس از آن راه پرپیچ و خمی انتظار فدراسیون فوتبال را می‌کشد.

خبرآنلاین: هشت‌ آذر مجمع فدراسیون فوتبال برای تایید اساسنامه برگزار خواهد شد، اما پس از آن راه پرپیچ و خمی انتظار فدراسیون فوتبال را می‌کشد.

علیرضا جوادی؛ عصر دوشنبه بود که اعلام شد مجمع فدراسیون فوتبال در تاریخ هشت‌ آذر برگزار خواهد شد و در این مجمع اساسنامه فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار خواهد گرفت. طبق اعلام فدراسیون فوتبال به‌دلیل «شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا» احتمال برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال به‌صورت مجازی در «اولویت» است، اما «در صورت عادی شدن شرایط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی مجمع به صورت حضوری برگزار خواهد شد». در این جلسه آخرین رای وزیر ورزش و جوانان و معاون او (معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان) داده خواهد شد و پس از آن طبق اساسنامه جدید این اشخاص حق رای نخواهند داشت.

تغییرات مهم اساسنامه فدراسیون

اساسنامه فدراسیون فوتبال برای انتخاب آتی چند تغییر کلیدی خواهد داشت که راه را برای حضور «فوتبالی‌ها» هموار خواهد کرد. درصورت تایید اساسنامه فدراسیون فوتبال افرادی که در فوتبال به شکلی حضور داشتند نیز می‌توانند برای انتخابات کاندیدا شوند. در حالی که تا پیش افرادی میتوانستند برای انتخابات فدراسیون فوتبال کاندیدا شوند که «حداقل ۱۰ سال سابقه مدیریت» داشتند.

از طرف دیگر در بحث صلاحیت‌ها نیز تغییراتی به‌وجود آمده است. تا پیش از این کارگروه سه نفره‌ای متشکل از دبیرکل، مسئول حقوقی و یک نماینده از هیات رئیسه فدراسیون فوتبال صلاحیت افراد بررسی می‌کردند و پس از آن لیست خود را در اختیار مراجع ذی صلاح می‌گذاشتند اما از این پس تنها مراجع ذی صلاح این موضوع را بررسی خواهند کرد.

در حال حاضر مجمع فدراسیون فوتبال ۷۴ عضو دارد، اما در اساسنامه جدید تعداد اعضا به بیش از ۹۰ نفر خواهد رسید و نقش باشگاه پررنگ‌تر از قبل خواهد شد، در حال حاضر تمام باشگاه‌های لیگ برتر مردان در مجمع حضور دارند، اما نقش بقیه تیم‌های مردان در سطوح و رشته‌های مختلف (فوتبال ساحلی و فوتسال) کم است و از این طریق اعضای بیشتری در انتخابات فدراسیون فوتبال نقش خواهند داشت. همچنین این احتمال وجود دارد که نقش تیم‌های زنان نیز در مجمع افزایش یابد. در حال حاضر تنها سه نماینده از باشگاه‌های زنان (فوتبال، فوتبال ساحلی، فوتسال هر کدام یک رای) در انتخابات فدراسیون فوتبال حاضر هستند.

تعداد امضاهای مورد نیاز برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال نیز کاهش یافته است و کاندیدای ریاست به‌جای ۱۰ امضا تنها به پنج امضای اعضای مجمع نیاز خواهد داشت. تعداد امضاهای موردنیاز برای افراد حاضر در هیات رئیسه نیز کم شده است و از پنج امضا به تنها دو امضا رسیده است. ارکان قضایی فدراسیون فوتبال نیز از این پس با رای مجمع انتخاب خواهند شد و دیگر تنها با نظر رئیس فدراسیون فوتبال نمی‌توان تغییری کمیته اخلاق و کمیته انضباطی به‌وجود آورد.

به‌نظر می‌رسد تا قبل پایان سال میلادی انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود و رئیس جدید همراه به هیات‌مدیره خود بتوانند تا آن زمان کار خود را شروع کنند. در انتخابات آتی فدراسیون فوتبال و به‌دلیل قوانین داخلی افراد بازنشسته نمی‌توانند شرکت داشته باشند، اما فیفا به هیات رئیسه جدید این فرصت را خواهد داد تا یک‌سال بعد از حضور در فدراسیون فوتبال بحث «استقلال» این نهاد را به‌طور کامل حل کنند. درصورت رخ ندادن چالش‌های جدیدی منتظر فدراسیون فوتبال و فیفا خواهد بود. این چالش سال‌هاست که در فوتبال ایران وجود دارد، فیفا قصد دارد با جدول زمانی مشخص به مسئله خاتمه دهد.

درصورت تایید اساسنامه فدراسیون فوتبال افرادی که در فوتبال به شکلی حضور داشتند نیز می‌توانند برای انتخابات کاندیدا شوند. در حالی که تا پیش افرادی میتوانستند برای انتخابات فدراسیون فوتبال کاندیدا شوند که «حداقل ۱۰ سال سابقه مدیریت» داشتند.

به‌نظر می‌رسد در انتخابات آتی افراد زیادی حق شرکت داشته باشند، اما پیش از کاندیدا شدن باید بدانند که این فدراسیون بدهی‌های سنگینی دارد و باید با برنامه‌های مشخص به ماجرا ورود کنند تا در گام اول بدهی‌ها را پرداخت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج